Hromadná recenze: Série Mediátor

Název: Série Mediátor
Autor: Meg Cabot
Datum vydání (ČR): 2004-2006
Počet stránek: Průměrně 200
České anotace: 1. díl2. díl,3. díl4. díl5. díl6. díl

S toutosérii, kterou napsala má oblíbené Meg Cabot, jsem trhla svůj životní rekord. No fakt. Všech šest knih jsem přečetla za pět dní a průměrná doba četby jedné knihy bylapůl, jeden, maximálně jeden den a půl. Páni, neměla jsem tucha, že bych todokázala, ale knihy jsem si naprosto zamilovala a nedokázala se od  nich odtrhnout. Byly jak droga. Musela jsemčíst dál a dál a další a další díl.

Série byla unás vydaná už poměrně dávno (no dobře v roce 2004, což je poměrně dávno J), ale já po ní chňapla až teď. Vůbecnelituji.

O co vlastnějde? Jde o příběh zasazený do Kalifornie, přesněji do města Carmel-upon-the-sea,neboli v češtině Carmel nad mořem, ale to zní divně. Hlavní hrdinkou všechšesti knih je Susannah Simon (-ová, no fuj, hnusná česká koncovka J), šestnáctiletá dívka, jejíž matkase znovu vdala, a proto se stěhuje z New Yorku do nového domova. Andy,nový manžel její matky, zrekonstruoval jeden starý, zato velký dům, proto abyse tam celá nová rodina vešla. Ono jich je totiž celkem hodně – Suze, jejímatka, Andy, tři noví nevlastní bratři – Jake (Somna), Brad (Mimoň) a David(Prófa) a Max, což je pes.

I když se tozdá jako pohádka – Kalifornie, velký dům, atak.. , pro Suze to zas tak velkápohádka není. Co jí na tom vadí? Tak ze začátku dům, který je asi … no několikstoletí, což je problém. Proč? Z takového obyčejného důvodu. Suze totižvidí duchy. Jo, duchy. Suze je mediátor – takový průvodce duchů, který ji mápomoci dostat se do další fáze a nezůstat strašit v jejím světě. Jelikožje dům poměrně starý, je velká pravděpodobnost, že tu narazí na nějakého tohoducha. Suze je na duchy poměrně zvyklá, svého prvního viděla ve svých letech apravidelně si povídá se svým tátou. Jo, ten je taky duch. Takže nic zvláštního.Mimochodem, v jejím pokoji, který má nádherný výhled na oceán, už někdobydlí. A tím někým je, jak vám jistě už došlo, duch. Duch Jesseho (Pravýmjménem Hector de Silva), který byl v jejím pokoji před asi stopadesátilety zavražděn. A jak to tak bývá, Suze se do něj zabouchne (a kdy by taky ne,podle popisu je Jesse poměrně kus, moje poznámka).

Suze jsem simoc oblíbila, je to typ hlavních hrdinek, které mám ráda. Suze se s ničím nepáře,pouští si pusu na špacír a je taková … odvážná. Líbilo se mi, že se v kniháchobjevovalo poměrně dost vtipných hlášek. Nejlepší podle mne byly chvíle meziSuze a Jessem, který často nechápal, co to vlastně Suze povídá (no nedivte se,před stopadesáti lety se totiž mluvilo trochu jinak).

Nebudu tadypopisovat, co se odehrává v jednotlivých dílech, protože by to bylo na mocdlouho, ale rozhodně všem, kdo tuto sérii ještě nečetl, doporučuji, aby se nani co nejdříve vrhli. Určitě nebudete litovat. Každá kniha v sobě ukrýváúžasný příběh, který vás zaujme a jen tak nepustí a rozhodně si zamilujeteJesse. Toho kluka si prostě nejde neoblíbit.

Všechnyknihy jsou naprosto dokonale napsány a zaujmou vás tak, že po chvíli zjistíte,že jste na konci. Od Meg Cabot jsem četla již několik knih a musím říct, že onaprostě UMÍ PSÁT. Ať od ní čtu cokoliv, vždy se mi to líbí.

-K