Knižní řetězovka od Luu

Jelikož zrovna nemám nic na práci a užívám si sama doma velikonoční prázdniny, rozhodla jsme se připojit k řetězovce od Luu. :) 



1. Oblíbená kniha z dětství?
Z dětství? Tedy upřímně - když jsem byla malá, tak, i když jsem měla (a stále mám) knihovnu plnou dětských knížek, jsem knihy nečetla. Bavilo mne jen prohlížet si obrázky, ale mezi mé oblíbené patřily - Říkání o víle Amálce a Jak byla studánka modrá a co bylo dál. Ah, panebože :D 


2. Co právě čteš?
Právě teď čtu asi pět knih, ale nejvíce Školu noci: pokoušená a Akademii Evernight. 



3. Máš právě teď nějakou rezervaci v knihovně?
Od asi páté třídy do knihovny nechodím. Raději si skočím do knihkupectví a knihu si koupím. Mně to připadá mnohem lepší. Knihu nemusím vracet a je jen moje. 


4. Knižný zlozvyk?
Ugh, nějaký zlozvyk ....no, upřímně mě teď žádný nenapadá, ale nějaký mít budu. 


5. Co máš právě půjčené z knihovny?

Vůbec nic :) 

6. Máš čtečku e-kníh?
Bohužel ne, ale chtěla bych si jí k vánocům pořídit. Už mě nebaví tahat do školy notebook. :

7. Preferuješ číst jen jednu, a nebo více knih naráz?

Já vždy čtu několik knih naráz, ale poslední dobou přicházím na to, že v mém případě to není moc dobré. Začnu číst jednu knihu, pak objevím další, které mě baví mnohem vím, tak jí čtu až do konce a pak se zase vrátím k té první a absolutně nevím o co go a musím se vrátit o pár kapitol nazpět. 


8. Změnily se tvoje čtenářské návyky, co jsi začala blogovat?
Řekla bych, že rozhodně ano. Od té doby, co jsem si založila blog se v knihách mnohem více orientuji a čtu i knihy, které bych dříve nikdy nečetla. Také si myslím, že čtu mnohem více než dříve. 


9. Nejhorší kniha, kterou si tento rok přečetla?
Nejhorší? Pravděpodobně Upíří deníky: Soumrak. Tahle série mně nijak extra už od prvního dílu  nezaujala, ale četla jsme jí dál a dál jen kvůli tomu, že se říká, že kniha je většinou vždy lepší než seriál. Poprvé musím uznat, že to pravda není. Knihy mi připadají prostě o ničem. Kniha ani nějaký pořádný děj a spád nemá a než se nedechnete je konec a vy si říkáte "Cože?" 


10. Oblíbená kniha, kterou si tento rok přečetla?

Moje odpověď bude stejná jako v mnoha předešlých článcích. Jednoznačně  - Vampýrská Akademie: Poslední Oběť. MILUJU VA! MILUJU DIMITRIJE! MILUJU RUSKO! NESNÁŠÍM ADRIANA! :D


11. Jak často čteš knihy mimo svůj oblíbený žánr?

Upřímně málokdy, ale když mě ta určitá kniha zaujme, proč jí nedočíst :


12. Čteš někdy tu samou knihu vícekrát? 
Některé ano, např. Vampýrskou akademii. I když jí čtu stále dokola, pořád mě to baví a hlášky hlavních postav mě dokážou upřímně rozesmát. 


13. Dokážeš číst v autobuse?
Číst v autobuse? Ne, děkuju. Já mám bohužel tu smůlu, že se mi v autobuse ze čtení dělá špatně. :(


14. Oblíbené místo na čtení?
Křeslo, gauč, postel, vana, ...škola :D 


15. Zásady při půjčování knih?
Jestli mojí knížečce někdo ublíží, já ublížím jemu! 


16. Děláš knihám oslí uši?
Takové týrání knih! Ne, to opravdu nedělám (ale moje mamka jo). 


17. Píšeš si na okraje stran poznámky?
Nikdy. 


18. A do učebnic?
Když je to potřeba tak ano, třeba do angličtiny, ruštiny, španělštiny nebo práva. 


19. V kterém jazyce čteš nejraději? V kolika dohromady to zvládneš? 
Pro mně je nejlepší čeština. Mateřský jazyk je pro každého asi nej. Nedělá mi problém si knihu přečíst v angličtině, ale dá mi to mnohem víc práce a zabere hodně času. I když, v té době kdy jsem čekala na VA: Poslední oběť, jsem se nemohla tak dočkat, že jsem jí hledala v aj a pak jí za jeden den přečetla. Sice jsem všemu nerozuměla, ale chápala jsem to. 


20. Co musí kniha mít, aby sis ji zamilovala?

Děj, který mě zaujme, vtipného a zajímavého hlavního hrdinu a nějakého toho badboye. OMD! (Oh my Dimitri!) 

21. Co musí kniha mít, aby si ji doporučila dále?
Dobrý děj a konec :) 


22. Oblíbený žánr?
Rozhodně YA fiction, někdy i některé starší romány, a novější knihy s romantickou tématikou. 

23. Žánr, který čteš nejméně (ale chtěla by si víc)?
Povinná četba :D Pro mně je to žánr sám o sobě :) 

24. Nejinspirativnější kniha, kterou si tento rok četla?
Asi Hush, hush. Nikdy nesuďte lidi podle prvního dojmu. Každý nemusí být špatný i když tak třeba vypadá. 

25. Oblíbená svačinka ke čtení?

Čaj, káva, džus nebo voda a brambůrky :) 


26. Jak často vybíráš knihu podle obálky?

Hodně často, ale teď už vím, že vždy se to nedá. 
Vidíte krásnou obálku, knihu koupíte, přečtete a první myšlenka je "panebože,co jsem si to koupila!", nebo vidíte ošklivou obálku, nekoupíte si jí, pak vidíte na internetu mnoho pozitivních názorů na právě tohle knihu, které se vám podle obálky nelíbila a vy si říkáte "Panebože, proč jsme si jí nekoupila!" I takhle to může být. 

27. Jak často souhlasíš s negativní knižní kritikou?
Jedna negativní kritika není kritika celého světa. Všichni lidé nemají na věci stejné názory. Ani u knih. Proto já osobně moc kritiky před tím, než knihu přečtu, nečtu. Prostě když mně kniha něčím okouzlí, kašlu na nějaké názory ostatních. Ale pokud mi moji nejlepší přátele řeknou "tuhle knihu nečti, je fakt hrozná" nebo "tak tuhle si stoprocentně přečti, naprosto tě to chytne", tak jim věřím, protože já znám je a oni mně a už tak přibližně víme, co by se nám líbilo. 

28. Co psaní negativních recenzí?

Když ke knize pozitivní recenze napsat nejde, tak přichází na řadu negativní recenze :D 

29. Kdyby si mohla číst v dalším cizím jazyce, který by sis vybrala?

Až bych se dostala do úrovně, že budu schopna něco rusky přečíst, ráda bych četla v ruštině. Sice se rusky učím jen necelý rok, ale už za to dobu jsem zjistila, že mě ruština něčím přitahuje a je mi blízká. To bude tím, že v sobě nějaké ty ruské geny mám. :) 

30. Největší knižní výzva?

Odmaturovat z literatury, což znamená POVINNÁ ČETBA! 

31. Největší knižní výzva, do které se stále bojíš jít?

Přečíst Hunger games. Všichni okolo na tuhle sérii pějí ódy, ale mně se pořád nezdá a vrhnout se na ní se mi opravdu nechce, zároveň mně zajímá, jaké knihy doopravdy jsou. 

32. Oblíbený básník?

Básník? Já básně nečtu a když je přečtu, tak jím nerozumím. 

33. Kolik knih si obyčejně půjčuješ v knihovně?
když to sečtu, tak =0. To sou počty co? :) 


34. Vrátila si už knihu do knihovny, aniž bys ji přečetla?

Ugh, jak si to mám pamatovat, když jsem ještě chodila do knihovny, bylo mi asi okolo desíti. 

35. Oblíbená knižní postava?

Jedna postava? To nedokážu říct. Já si oblíbím a neoblíbím  v každé knize vždy někoho. 

36. Oblíbený knižní záporák?

Já mám ráda ten typ záporňáku, kteří jsou v podstatě špatní celou dobu, ale na konci je osvítí a oni se přidají k dobru. Např. Draco Malfoy nebo televizní Damon Salvatore. 

37. Knihy, které si obvykle beru na prázdniny?

Ty hodně tlusté, jelikož já se na prázdninách často nudím a tím pádem čtu a čtu. 

38. Nejdelší doba, kdy jsi nečetla?

Celý svůj život až tak do roku 2008, kdy jsem objevila twilight. 

39. Kniha, kterou si nedokázala/nemohla dočíst?

Kdybys mně teď viděla od Cecelie Ahern s mnoho knih z povinné četby

40. Co tě dokáže při čtení vyrušit?

Moje máma :D 

41. Oblíbená filmová adaptace?

Harry Potter. V budoucnosti to pravděpodobně bude VA (rozepisovat to asi nemusím, že?)

42. Adaptace, která tě totálně zklamala?

Alenka v říši divů. Bez Mii Wasikowske by to bylo mnohem lepší. Zato Johny byl dokonalý.


43. Jak často čteš spoilery?

Haha, vždycky i když si vždycky říkám, že se nechám překvapit. Třeba včera jsem si přečetla na wiki o Refaimovi ze Školy noci. 

44. Nejvíc peněz, kolik si na jedenkrát utratila v knihkupectví?

Necelý tisíc kč za čtyři knihy k loňským vánocům. 

45. Jak často knihu před přečtením prolistuješ?

Vždy si přečtu poslední odstavec a pak začnu číst. Vím, že to je kravina, ale dělám to pořád. 

46. Důvod, kvůli kterému bys knihu vzdala?

kdyby mně kniha nebavila. To se stalo už asi čtyřikrát. 


47. Máš ráda knihy uspořádané?

Samozdřejmě. V knihovničce je mám obvykle uspořádané sérii a podle výšky, ale nedávno jsem je uspořádala tak prapodivně, ale já se v tom orientuju. 

48. Knihy skladuješ, a nebo je posíláš dál?

Jednoznačně skladuju. je mi líto se knihy vzdát, když jsem za ní zaplatila pár těch stovek. Navíc mám dobrý pocit  z toho, když mám knížky hezky urovnané v knihovně a jsou prostě MOJE. :)

49. Jsou knihy, kterým se vyhýbáš?

krimi příběhy. Já je prostě ráda nemám. 

50. Kniha, která tě rozesmála?

VA. Speciálně hlášky Rose, Dimiho, Adriana a Abeho. Paráda. 

51. Kniha, která tě naštvala?

VA. Naštvala mě Natasha. Sice jsem jí nikdy neměla ráda, ale to co ....SPOILER..... v poslední oběti mně nehorázně naštvalo. 

52. Kniha, která tě rozplakala?
VA 3. Panejo už bych s tou VA měla přestal, ale je to pravda. U konce jsem tak brečela, že jsem spotřebovala celý balíček kapesníků. 


53. Kniha, od které si neměla žádné očekávání, ale nakonec se ti líbila?
Mediátor. A tahle série se mi nejen líbila, já si ji naprosto zamilovala. U mně si drží druhou příčku. 

54. Kniha, od které si očekávala hodně, ale nakonec se ti vůbec nelíbila?
Hamlet. Knihu jsem četla do povinné četby a naprosto se mi nelíbila. Myslím, že kdybych jí nečetla nic by se nestalo. Prosto se nakonec všichni povraždí. 


55. Oblíbené čtení na odreagování?

Nějaké kniha od Meg Cabot. Meg píše naprosto dokonale

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

3 komentáře:

  1. Jj, už jsem chtěla změnu, protože ten starý vzhled jsem měla už okoukaný :)..
    Já si knihu chci koupit 100% se na ní těším :)..

    OdpovědětVymazat
  2. já když jsem jí zahlédla v knihkupectví, tak bylo jasné, že bude moje :D.. Ale bylo to hodně těžké.. měli tam spoustu knih, které ještě chci, ale jelikož jsem očekávala ty objednané, tak jsem sáhla ještě jen po Nádherné bytosti :D

    OdpovědětVymazat
  3. Oh my Dimitri! xDDDD
    Na Hunger Games netreba mať predsudky :) Ja som si pri veľa knihách vravela, čo je to za WTF vec (naposledy Across the Universe - párik zavretý na vesmírnej lodi, to bude hovadina ako hrom), a nakoniec som zistila, že sú úplne iné, ako sa zdajú :)

    OdpovědětVymazat