Škola noci: Pokoušená, recenze

Název: Škola noci: Pokoušená
Autor: PC & Kristin Cast
Datum vydání: Březen 2011
Počet stran: 368

česká anotace
Zoey Redbirdové a jejím přátelům se podařilo vyhnat z Tulsy nesmrtelného anděla Kalonu i zlou velekněžku Neferet a mohou se tak vrátit do Školy noci, po které se jim všem už stýská. Kalonovo záhadné kouzlo však stále působí a Zoey musí jeho svádění odolávat pokaždé, když vstoupí do říše snů. Navíc se jí zdá, že v Kalonovi se přece jen skrývá přinejmenším troška dobra. Není však sama, kdo musí dělat těžká rozhodnutí a vybrat si, jestli poslechne instinkt, nebo hlas rozumu. Její nejlepší kamarádka Stevie Rae, první dospělá červená upírka na světě, totiž skrývá temné tajemství, které ji může stát život – anebo jí ho naopak zachránit.
...


Tuhle sérii mám poměrně ráda, ale snad u každého dílu mám chuť knihu strčit do knihovny a nechat jí být. Celkový námět, postavy i umístěn děje mi připadá dobře promyšlený, ale není to prostě ono (nebo lépe řečen, není to VA).

Překvapivě mě tento díl poměrně bavil, a to díky malému počtu postav, které to celé zachráníly jako Stark, Rephaim nebo Afrodita. Už na začátku si dokážete domyslet, kdo je špatný a kdo, co se bude dít dál a co se stane na konci. Docela mi v téhle sérii chybí momenty, u kterých se zastavím s otevřenou pusou a nemám páru, co se pak stane a proto čtu a čtu dál.

3 věci, které se mi opravdu v tomto díle líbily:
  • Ten začínající vztah mezi Stevie Rae a Krakoušem si mě získal. V podstatě jsem stále čekala na další scénu s nimi. Rephaima jsem vážně oblíbila a připadá mi v pohodě. Začínám litovat toho, že jsem se podívala na wiki, jak to s ním dopadne. :D S. R. jsem na rozdíl od něho nikdy ráda neměla. Tímhle dílem jsem přehodnotila své názory.
  • Afrodita a její hlášky. Afrodita sice není prototypem milé, něžné dívky, zato bez ní by byla opravdu nuda. Celému ději dodává svým chováním a postoji šťávu a fandím jí, aby ji to vyšlo s Dariusem. Je vidět, že i když ví, jak se Afrodita chová k ostatním, tak i přesto jí nadevše miluje.
  •  Stark. Toho kluka mám prostě ráda. Je milý, chápe situaci, má Zoey rád, ale nedává to moc najevo (ale vidět to je), svojí práci bere vážně vážně. Je to prostě takový Zoeyin anděl strážný. Hmm, závidím.


3 věci, které se opravdu v tomto díle nelíbily:

  •   Kalona a jeho triky. Podle popisu to má být okouzlující chlapík, ale svým chováním a jen faktem, že on je zlo, bych přála Zoey, aby ho co nejdříve zničila.
  • Věc jménem Erik-Heath-Stark. Ve většině knihy se řešili jen kluci. Ne, že by na tom bylo něco špatného, ale v tomhle případě to bylo už nudné a zdlouhavá. Jediný Stark má podle mě rozum.

  • Převtělení A-ayi. Chápu, že nějaký kousíček utkvěl v Zoey, ale stále mi to připadá jako kravina. :D


Omlouvám se, že je tahlw recenze poměrně krátká a děsná, ale sem nemocná, takže nemám na nic moc náladu. :(

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

6 komentářů:

  1. poslední díl Školy noci ,který jsem četla byl čtvrtý a další díly mě už vážně přestaly lákat, neboť jak zmiňuješ, ty její kluci mi pekelně lezly na nervy. Jinak ta recenze není špatná ;)
    PS: brzy se uzrav :)

    OdpovědětVymazat
  2. Brzy se uzdrav :) Nový layout, co? :)))
    Já teď čtu třetí díl, druhý jsem horko těžko překousávala, jelikož nebýt "smrti" Stevie Rae, tak se tam skoro nic nezačne dít... ale snad se do šestky dotlačím :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Nikki: Ono se ani v tý šestce toho moc neděje, ale některé chvilky stojí za to :)

    OdpovědětVymazat
  4. Hm, Školu noci čtu spíš ze sentimentu ... Když jsem začla, tak už to nejspíš i dokončím, akorát s každým novým dílem je to horší a horší, přitom 1. díl se mi líbíl moc, 6. je propadák.

    OdpovědětVymazat
  5. Evk: moje slova, já to teď čtu proto, že už jsem začala.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak já nevím, mně se ta série Školy noci prostě líbí! :D A čekám vždy na nový díl. :) Afrodita je podle mého názoru výborná postava! :) Celé to tam rozhodně oživuje! :)
    teď se omlouvám, ale .. ty Kalonovy kecy mně začínají srát! a Zoey je pěkná děvka! -pardon!:D
    ..
    Ano, Kate měla dokonalé šaty! :) nemohla jsem se dočkat, jak bude vypadat! .) A "kus" se dá použít jak na Harryho tak i Williama ! :D

    OdpovědětVymazat