VA6 - Poslední Oběť, recenze

No konečně jsem se odhodlala napsat recenzi na VA6 a že mi to trvalo. Poslední dobou jsem neměla tucha, co napsat. :D Byla jsem nějaké blokovaná. No nicméně jsem asi před pěti minutami napsala poslední větu a poslední tečku k VA. Panejo, to je děsný, že už tu je konec série. Já bych byla schopna číst další a další díl. 
Recenzi jsem psala večer, takže prosím omluvte pokud se v textu objeví nějaké gramatické a stylistické chyby.


Název: VA6: Poslední Oběť
Autor: Richelle Mead
Datum vydání: 11. dubna 2011
Počet stran: 400


Česká anotace
Vražda. Láska. Zrada. A také poslední oběť, kterou je třeba přinést. Rose čelí obvinění z vraždy. Lissa chce uplatnit svůj nárok na královský trůn. Ne, teď už mezi nimi nebude nic takové jako dřív…

...


... A žili šťastně až do smrti.
Tak nějak na mně působil úplný konec světoznámé knižní série - Vampýrská akademie. :) Už jsem se setkala s nějakými názory, že konec byl předpovídatelný, nic extra nebo průměrný, ale podle mně by Richelle ani lepší konec napsat nemohla. Nemám ráda knihy, kterých na konci najdu epilog typu o dvacet let později, protože hned víte kdy a kde se vzali, měli tolik a tolik dětí a umřeli tehdy a tehdy. Podle mně je prostě nejlepší takový otevřenější konec, který si můžeme sami domyslet a to se myslím, že u VA povedlo. 

Teď se ale přesunu na začátek. Jak si někdo mohl myslet, že by Rose zabila královnu? To by k ní přece nesedělo. No nicméně opět nezklamala. Dostalo mně ale, že v cele začalo pociťovat klaustrofobii. Zabíjet strigoje - no broblema, malé prostory - tak to už problém je :D

Dimi ale také nezklamal. To by se jeden divil, kdyby se nepokusil Rose zachránit. Jediné co mi vadilo bylo že se pořád choval, promiňte mi to označení i mně to trhá srdce, jako absolutní blbec. Já chápu, že měl výčitky svědomí, ale to trápení mu stejně nepomohlo. Nicméně i chvilky mezi D a R v tomhle dílu stály za to. Já jsem prakticky čelou knihu jen čekala na nějakou jejich chvilku, jelikož skoro pořád se jednalo o hledání sourozence, utíkání a skrývání se. Ale dočkala jsem se :)

Ještě něco musím zmínit - nesnáším Adriana. Ano ano, je to pravda. Od prvního dílu kde se objevil mi připadal trochu jako vtěrka. Musím uznat, že občas s ním bylo sranda, to jo, ale prostě .....nemám ho ráda. Taky chápu, že ho na konci ranilo, když se mu Rose přiznávala a prakticky mu dávalo kopačky (to měla udělat už dřív :D), ale myslím, že se choval trochu moc přecitlivěle. Vždyť přece věděl, že R vždy milovala/miluje Dimiho a jen tak nepřestala/nepřestala milovat a i přesto si dělal velké naděje. Tak trochu to mohl tušit. 


Pořád tu komentuju jen charaktery a ne děj, tak teď se na to vrhnu. Celkový námět tohoto dílu se mi líbil, sice jsem tak trochu tušila, kdo bude tím utajeným sourozencem, protože se vědělo, že to bude někdo, koho jsme už jednou viděli. Možná až moc velkou část knihy řešili tenhle problém a moc často se přeskakovalo k Lisse. Já jsem občas tyto části už přeskakovala a čekala co se s R a D stane dále. 

Shrnuto podtrženo - Rose, tu holku žeru, Dimi - jde ho milovat ještě víc?, Adrian - sorry chlape, Abe - já chci taky takovýho tátu, Lissa - někdy přecitlivěla, ale jinak dobrá kamarádka, Sydney - trochu se vodvaž, Natasha - tys mě teda překvapila, ale na mým názoru to nic nemění, nemám tě ráda  :D 

Vážně mi je líto, že série končí, ale alespoň ne uplně. Za nějakou tu dobu se můžeme těšit na novou spin-off sérii Bloodlines, v hlavních rolích s Sydney, Adrianem (chjo) a Jill. 


První díl spin-off série Bloodlines vychází v USA v srpnu tohoto roku. Myslím, že u nás by se mohla objevil někdy na jaře 2012. 

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

4 komentáře:

  1. Moc dobrá recenze, povedla se ti, jinak já jsem taky ráda, že nechala otevřený konec, je fajn, že si každej může domyslet co bylo dál... :)

    OdpovědětVymazat
  2. N: Děkuju. Ano, otevřený konec je většinou lepší :)

    OdpovědětVymazat
  3. PS:díky tví recenzi jsem si VA 6 znovu přečetla... a ty jsi na toho Adriana vážně krutá :D

    OdpovědětVymazat
  4. Nora: Týjo, nemáš zač. :D
    To jsem prostě celá já. Já nejkrutější:D

    OdpovědětVymazat