Review: Jak mi Jane Austenová zničila život

Název: Jak mi Jane Austenová zničila život
Autor: Beth Pattillo
Datum vydání: Únor 2011
Počet stran: 240

anotace
Moderní milostný i detektivní příběh pro obdivovatelky Jane Austenové. Emma, mladá americká vědkyně se zaměřením na Jane Austenovou, přijíždí do Londýna za potrhlou starou paní, která prý vlastní stovky ztracených dopisů slavné Jane – pro badatelku úplný svatý grál! Jenže než si Emma dopisy vyslouží, musí složit řadu zkoušek, objevit zapomenutá tajemství, navštívit města, v nichž Jane žila a jen tak mimochodem 
najít lásku tam, kde už ji nečekala.
...
(spoilery)

Tuhle knihu jsem pořád viděla na knižním webu a přemýšlela, jestli si jí koupit. Až když jsem si objednávala první tři knihy za 50% pro vstup do knižního klubu, jsem si řekla, že využiji akce a kupím si jí za levno, jelikož jsem se jí trochu obávala. Obálka knihy mě ničím extra nezaujala, zato obsah ano. Trochu jsem očekávala další průměrnou a nezáživnou knihu, ale jak jsem četla dál a dál, dostávala jsem se do děje a ke konci se od toho nemohla odtrhnout. Moc se mi líbil ten námět s Jane Austen, kterou mám mimochodem poměrně ráda, i když jsem četla jen jednu její knihu. Líbilo se mi, jak hlavní hrdinka Emma plnila úkoly, za které si mohla přečíst kus Janenina dopisu. Kdyby se to dělo v reálu mně, určitě by mě to šíleně zajímalo a plnila snad všechno.


Hlavní hrdinnka Emma, bývala profesorka angličtiny na škole, se po rozvodu s bohatým Edwardem (já si pořád představovala třpytícího se Edwarda: D) stěhuje na pár týdnu ke své sestřenici Anne-Ellis (nebo jak se jmenuje) aby se soustředila na svůj výzkum Jane Austen. U A.E. potkává Adama, bývalého nejlepšího přítele, se kterým po svatbě nemluvila. Znovu se „spřátelovávají“ a on jí pomáhá s výzkumem. Pomáhá hlavně tím, že umí řídit. Emma se setkává se starou paní, která tvrdí, že vlastní velký počet osobních dopisů Jane Austenové, které měla její sestra Cassandra údajně spálit. Za to, že splní několik úkolů, si může Em přečíst část určitého dopisů.

Líbila se mi úloha té staré paní vlastnící dopisy, jejíž jméno si již nepamatuju.  Byla to vlastně taková dohazovačka, které se povedlo docílit všeho, co chtěla. 

Trochu jsem očekávala jiný, šťastnější konec. Doufala jsem, že s Adamem zůstane v Anglii a budou žít šťastně až do smrti :D … no dobře, alespoň, že s ním zůstane, ale to se nestalo.

Kdyby se někdy objevilo pokračování, neváhala bych a koupila bych si ho. (Ale musel by tam být i Adam, bez něj by byla nuda.)


4,5/5 hvězdiček

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

6 komentářů:

  1. Mám jí v knihovničce.. ale pořád jsem se k ní ještě neměla. Teď vím, že ji musím přečíst co nejdřív! :) Po tvojí recenzi a po pár dalších, co jsem četla :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tuhle knížku miluju... až na ten konec. Přesně jak říkáš, měla být s Adamem (!!!) :D Hrozně moc se těším na další knížku od téhle autorky :)
    Jinak koukám, nové hvězdičky, jsou hezké :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tuhle knihu si chci koupit už od doby, kdy vyšla. Bohužel jsem svůj plán zatím neuskutečnila, tak snad brzy... Každopádně skvělá recenze :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Doufám, že jí budou mít v knihovně. Navnadila jsi mě, abych si jí přečetla! :) Jane Austenovou zbožňuju!

    OdpovědětVymazat
  5. Vzhledem k tomu, že jsem velká převeliká milovnice Jane Austen a mám přečtené všechny její knihy... velmi si mě navnadila... jsu zase okrádat knihovnu:)

    OdpovědětVymazat
  6. Ach, toto vyzerá ako skvelé zábavné a také oddychové čítanie + zaujímavé. Hmmm, čo je skvelé, presne také veci teraz veľmi potrebujem čítať. Námet sa mi páči. :)

    OdpovědětVymazat