Review: Les rukou a zubů

Po dlouhé době nová recenze. Tedy vlastně už review, protože se mi moc nelíbí to nazývat recenze.  :D

Název: Les rukou a zubů
Autor: Carrie Ryan
Datum vydání: 31. března 2011
Počet stran: 312

česká anotace
Mary žije v uzavřené vesnici. Její svět se řídí prostými zákonitostmi: musí poslouchat pravidla církevního Sesterstva, nesmí se přibližovat k plotu, za kterým – v Lese zubů a rukou – žijí „nečistí“, kteří svým kousnutím promění člověka v chodící mrtvolu. Když Sesterstvo rozhodne, že se provdá za muže, kterého jí určili, Mary musí poslechnout, přestože se zamilovala do zraněného Travise. Pak ale nečistí proniknou do vesnice, a Mary v nastalém zmatku prchá společně s Travisem, svým snoubencem Harrym, kamarádkou Cass i bratrem Jedem a jeho ženou dál do zapovězeného lesa. Touží dostat se k vysněnému oceánu, dál za les a nečisté, do světa, který tam venku přece musí někde být.
...
Ze začátku jsem se toho trochu díky zvláštnímu názvu knihy obávala, ale po pravdě mě kniha zaujala a líbila se mi. Sice podle mě mohla mít trochu zajímavější konec, ale i tak to bylo dobré.


Knihou nás provází mladá Mary, které žije se svou rodinou ve vesnici. Podle nich v poslední nenakažené vesnici na světě.  Důvodem jsou nečisté, chodící mrtvoly, jejichž kousnutí promění i je. Je zajímavé, jak se všichni řídí svými pravidly a zvyklosti.

Mary jsem si oblíbila. Je to takový typ hrdinky, které vadí spousta věcí, ale nedá to najevo, aby neublížila ostatním, na kterých jí záleží. To se týká hlavně její situace se zasnoubením. Sesterstvo jí dá dohromady s Harrym, bratrem Travise, kterého miluje. Díky souhře situací, Mary zatouží poznat svět z venku, sní o tom, jaké by bylo opustit vesnici a konečně spatřit oceán. O něm jí vyprávěla její matka, když byla ještě malá a stále věří, že existuje. Poté co nečistí napadnou jejich vesnici, je Mary, Harry, Travis, její bratr Jed, jeho manželka Beth a nejlepší kamarádka Cass odkázáni jen na sebe.

Dlouho mi trvalo zjistit, jestli se jedná o vymyšlený svět nebo svět z budoucnosti. Potom, co Mary najde starou fotografii New Yorku s mrakodrapy a říká, že doufá, že tenhle svět ještě existuje, jsem to pochopila. Také jsem trošku nepochopila, proč se Mary neproměnila, když jí jeden nečistý pokouše.

Doufám, že se v druhém díle dozvíme více a tom co se se světem stalo a co způsobilo tak rozšířenou nákazu. Také by mě zajímalo něco více o Gabriele, podivné nečisté. 


3,5/5 hvězdiček



">



Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

2 komentáře: