Review: Tajný kruh - Zasvěcení

Název: Tajný kruh - Zasvěcení
Autor: L. J. Smith
Datum vydání: 7. únor 2011 (ČR)
Počet stran: 230

anotace
První díl nové trilogie od autorky populárních Upířích deníků! Cassie je donucena se přestěhovat ze slunné Kalifornie do ponuré Nové Anglie a stále touží po svém starém životě. A to přesto, že cítí zvláštní spřízněnost s hrozivou skupinkou teenagerů, kteří terorizují její školu. Po zasvěcení do klanu čarodějek, které už po staletí ovládají New Salem, se stává součástí Tajného kruhu, opojného a smrtelně nebezpečného zároveň.
...
(spoilery)

Z této knihy mám trochu smíšené pocity. Na jednu stranu se mi tahle knihy od (a čtete správně: D) L. J. Smith opravdu líbila, jelikož to je něco naprosto jiného než TVD, také stokrát lépe napsané a dokážete se do knihy i začíst, ale na druhou stranu se v knize vždycky objeví něco, co se mi nelíbí nebo nesedí. V tomto případě to byly některé postavy a jména. Například vůbec nemám ráda Cassie, jako hlavní hrdinka mi trochu připadala docela ukňouraná a bez šťávy, a její jméno se mi prostě nelíbí. Můj názor. Také jsem často při scénách ze školy nepostřehla kdo je kdo a pak tam najednou bylo tolik jmen, že jsme se už ani nesnažila zorientovat.

A o co vlastně v knize jde? Středoškolačka Cassie se se svou matkou stěhuje k babičce do velice starého domu. Nastupuje na novou školu a hned v prvních dnech potkává plno nových lidí, ze kterých si ale převážně udělá nepřátele. Hlavně z Faye (popravdě je ona asi jedinou postavou, kterou mám ráda), která jí jednoduše nenávidí.  Když už to začíná jít do horšího objeví se Diana a začne Cassie v podstatě ochraňovat. Postupem času Cass začíná odhalovat pravdu, že i ona je čarodějnice.

Celá kniha se pak točí jen ohledně jejího zasvěcení do kruhu a vraždy jejich kamarádky. Nic jiného se tam v podstatě neřeší. Na úplném konci se jen objevuju Adam, Dianin přítel a kluk, kterého Cassie potkala ještě než se přestěhovala a na kterého stále myslela. Přišlo mi to ale trochu přehnané, protože se vlastně viděli asi dvakrát a hned si už vyznávají lásku. No prostě takové moc urychlené.

Kniha sama o sobě není špatná, ale chvilkami je nudná, bez děje, řeší se tam i kraviny a chvílemi je zase děj docela urychlený. Přesto vše jsem ale zvědavá na další díl a doufám, že to bude lepší.

3/5 hvězdiček