Author Interview: Aimée Carter

Poprvé v historii tohoto blogu vám přináším interview s autorem. Dnes to bude devatenáctiletá Američanka  Aimée Carter, autorka v Americe poměrně oblíbené knihy The Goddess Test (vyšla 19. dubna 2011) , která byla tak hodná a souhlasila s tímto blogovým interview, za co jí moc děkuji. Její knihu jsem si již pořídila, ale neměla jsem začít tu možnost i přečíst. O prázdninách to ale napravím. Tak a jdeme na to. Doufám, že se vám to bude líbit. Omlouvám se, ale nejsem nijak dobrá v angličtině, takže někdy nemusí být překlad stoprocentní. 


Kath's world of books: Dobrý den Aimée, děkuji, že jsi se rozhodla pro toto interview. Nejdříve nám řekni něco málo o tvé knize The goddess test.
Aimée Carter: Také děkuji. The goddess test, můj debut, je vlastně takové pokračování mýtu o Hádesovi a Persefoně. Jde zde o to co se stane poté co Persefona opustí Hádese a on si musí najít novou královnu, jinak bude slábnout a umírat. Finální kandidátka, Kate, hlavní protagonistka, musí podstoupit několik zkoušek, které žádná jiná dívka před ní nepřežila a to vše dělá jen proto, aby udržela naživu svou nemocnou matku. Když všechny zkoušky zvládne bude Hádesovou - který se nyní jmenuje Henry - královnou. Ale pokud se ji to nepodaří ..

KWoB: Co tě přimělo k napsání této knihy?
AC: Vždycky jsem milovala řeckou mytologii a část tohoto mýtu ve mně už v dětství uvízla. Vždy jsem se zajímala o Hádesův pohled na svět a moc jsem to chtěla prozkoumat. Není to typický padouch jak je líčen v dnešní době. Je osamělý, introvertní a velice nepochopený. Pro mně to jsou prvky charakteru, které vytvářejí samotné srdce příběhu - charaktery, jejich cíle, to co je v sázce a jejich emocionální vývoj. 





KWoB: Jaká je tvá neoblíbenější postava?
AC: Pravděpodobně Henry, ale zbožňuji Jamese a Avu. Každý z nich přináší na scénu něco jedinečného. 

KWoB: Bylo Harlequin TEEN první nakladatelství, kterému jsi zaslala rukopis? Stalo se, že tě někde odmítli? Pokud by tvůj rukopis odmítli i v Harlequin TEEN vzdala bys to nebo ne? 
AC: Harlequin TEEN nebylo první nakladatelství kam jsem rukopis zaslala. O vydání jsem se pokoušela asi rok. Poté co jsem smlouvu konečně podepsala jsem ale musela knihu několikrát předělávat. Je poměrně těžká přijmout odmítnutí, ale nakonec je to vlastně jen subjektivní názor jednoho člověka. Jde o to držet se svého a pokud příběh nefunguje, pak napsat další. 

KWoB: Tvoje kniha je už nějaký čas v prodeji. jaké z toho máš pocity?
AC: Je to tak bizarní vidět na poličkách knihkupectví svojí knihu a slyšet jak si o ní lidé okolo povídají. Ještě jsem se z toho pořádně nerozkoukala. je skvělé vědět, že soubor, který jen ležel v mém počítačí teď čte plno lidí. Je to velmi neskutečný, ale úžasný zážitek.  

KWoB: Vždy si chtěla být spisovatelkou?
AC: Vždy jsem milovala příběhy. když jsem byla malá, byla jsem vášnivý čtenář a hltala jsem vše, co se mi dostalo do rukou. Trávila jsem hodiny a hodiny v knihkupectvích a jen četla. Svým způsobem jsem stále to dítě, ale někdy je těžké najít si čas, sednout si a číst. Psát jsem začala když mi bylo jedenáct. Začínala jsem s fan-fiction a později jsem se rozhodla napsat něco vlastního, což se mi povedlo o pár let později a nestalo by se, kdybych nevěděla, že bych to poté mohla skutečně zkusit vydat. 

KWoB: Kde nebo v čem hledáš inspiraci?
AC: Inspiraci nehledám, většinou si mě inspirace najde sama. Někdy se nápad objeví zčistajasna a já si to hned musím napsat, než to zmizí. Může to přijít odkudkoliv. Opravdu. Většina z nápadů přichází přímo z  mé mysli a nesnažím se aktivně přemýšlet nad tím, co napíšu. 

KWoB: Jaká byla v dětství tvá oblíbená kniha?
AC: Miluji sérii o Harrym Potterovi a jako většina mladých čtenářů jsem začala právě s tímhle. Jako dítě jsem četla všechny díly ze série The Babysitters Club, novely Thoroughbret a hodně klasiky - myslím, že mou neoblíbenější knihou je Black Beauty od Anny Sewell. Ale popravdě jsem četla skoro vše. 

KWoB: Kde se ti píše nejlépe? Někde venku na sluníčku nebo někde jinde?
AC: Dávám přednost psaní v knihovně nebo v kavárně, někde kde mohu být sama a zároveň mezi lidmi, kde to nikomu nevadí. Nedokáži dobře psát doma, jelikož se lehce rozptýlím. A také nedokážu psát se zapnutým internetem. 

KWoB: Jakou knihu bychom zrovna nalezli na tvém nočním stolku?
AC: Právě bys tam našla asi třináct knih, ale nejvíce z nich čtu Hunger Games, Legend a The near witch
  • Oblíbený film: The lion king a Closer
  • Oblíbená kniha: Harry Potter a vězeň z Azkabanu 
  • Oblíbený spisovatel: J. K. Rowling
  • Damon nebo Stefan? Upíří deníky bohužel nesleduji. Knihy jsem četla před lety a vzpomínám si, že se mi to líbilo. 
  • Paperback nebo hardback? Paperback.Mám ve zvyku je ničit (láskyplně). Hardbacky je těžké nosit.
  • Bad boys nebo good guys? Hmm, good guys, ale já mám ráda všechny dobře napsané postavy. 
  • Tištěné knihy nebo elektronické knihy? Tištěné. Čtení na obrazovce mi způsobuje bolest hlavy a jsem spokojená s otáčením papírových stránek.
  • Filmy nebo televizní seriály? Oboje v nezdravém množství. 


KWoB: Máš nějakou radu pro mladé budoucí spisovatele?
AC: Držte se psaní. Vyslechněte si kritiku a nehádejte se. Nedovolte, aby vám někdo řekl, že něco nedokážete. Ze všeho nejdůležitější je stále psát a také se i učit. :)

KWoB: Máš nějaké plány do budoucna? Nějaká nová kniha?
AC: Pokračování knihy The goddess test s názvem Goddess Interrupted, které vyjde začátkem příštího roku. Také se připravuje dystopická série Masked, jejíž první díl vyjde o pár měsíců později. Jsem z obou dvou velice nadšená a doufám, že bude rok 2012 skvělým rokem. 

Tímto ještě jednou děkuji Aimée za tento rozhovor. Její oficiální stránku naleznete zde, můžete ji následovat na facebooku a twitteru nebo si ji přidat do přátel na goodreads.




Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

3 komentáře:

  1. Báječnej nápad! A moc pěknej rozhovor, ty knížky, co napsala a bude psát vypadají docela zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
  2. To se mi líbí :) vždycky mě inspirují lidé, co dokázali knihu již vydat a zajímá mě, jak se jim to povedlo :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělé interview, díky :-)

    OdpovědětVymazat