RC review: Krvavý karneval

Název: Krvavý karneval
Autor: Melisa De La Cruz
Datum vydání: 1. 6. 2011
Počet stran: 224
Nakladatelství: BB/art

česká anotace
Mladí, krásní, bohatí ..... nesmrtelní.

Pátrání po pachatelích tajemných pachatelích tajemných vražd mladých upírů zavede Schuyler a jejího nejlepšího přítele až do Itálie, kde by měl žít Schuyleřin dědeček. V New Yorku mezitím vrcholí přípravy na čtyřstovkový ples, velkou událost, kterou pořádá elita modrokrevných. Rozmazlená a prohnaná Mimi Forceová u toho nemůže chybět - a právě na maškarním bále, který uspořádá jako zakončovací večírek po hlavním plese, číhá za maskami skutečné nebezpečí, kruté odhalení, jež má moc měnit osudy. Po druhé knize ze světa modrokrevných, plné intrik, tajemství a nebezpečí, budete mít ještě chuť na další. 
...
Tuto knihu jsem začala číst hned po přečtení prvního, ale trvalo mi to kvůli hektickému konci školního roku trochu déle. Série se mi opravdu moc líbí, naprosto mě pohltila. Jak jsem se již zmiňovala na goodreads, zalíbilo se mi to propojení s minulými životy, jejich vzpomínky a ty podivné vztahy. :D Podle mě tam bylo docela málo chvíli mezi Schuyler a Oliverem. Připadá mi, že autorka v tomto díle méně zmiňuje o jejich vztahu, který by ale stál za zmínku (nojo, má romantická dušička se projevuje, ve všech knihách by všem přála happy ending).

Víš proč je tvá matka v kómatu? Nebo proč si to zvolila?"

Ocitáme se s Schuyler a Oliverem ve městě zamilovaných v Benátkách v Itálii. S nimi dvěma dohromady to ale nemá nic společného. Schuyler se snaží vypátrat svého dědečka, na kterého ji odkázala její babička, když umírala, jelikož on jediný by jí mohl pomoci se vším ohledně stříbrnokrevných. Najít Lawrence Van Alena je ale pro ni tvrdým oříškem. Když ho pár dní před odjezdem nachází, odmítá své vnučce pomoci. Proto se vracejí zpět na Manhattan s prázdnou. Schuyler se jako správná modrokrevná (i když jen poloviční) zúčastňuje různých společenských událostí a dokonce i tajného maškarního plesu, který pořádá Mimi Forceová. Po nějaké době se objevuje Lawrence Van Alen s omluvou a s tím, že teď na Manhattanu zůstane a bude Schuyler pomáhat.

Dvojčata Forceova společně vyšla ven, zavěšená do sebe, a zamířila na událost roku. 

Druhý díl mi byl mnohem sympatičtější. Dokázal mě více vtáhnout do děje než ten první, kde mě nejvíce rozčilovalo (a nejsem jediná) ten neustálý výčet modních značek. Ve dvojce se také objevily, ale už menší míře. První čtvrtina knihy mě upřímně zrovna moc nebavila, když pominu začátek v Itálii, zato v polovině se to rozjelo a já už nemohla přestat číst. Všem doporučuji.

To je asi to, čemu se říká kamarád taky rád," zavtipkoval. 

Schuyler jsem si stále nijak neoblíbila. Připadá mi taková neslaná, nemastná, málo se vyjadřuju a je taková i nudná (chvílemi). Olivera mám zato moc ráda i když se v krvavém karnevalu vyskytoval poměrně málo. Pořád si ho ale nedokážu v hlavě představit, jak vypadá. Vůbec. Jsou tu i dvě postavy, které bych klidně z knihy vystřihla, jelikož mi k srdci nepřirostli. Jsou to Mimi a Jack.


Z Mimiina výrazu se na chvíli vytratila povýšenost a sebejistota, a Mimi vypadala jako ztracená a vyděšená holčička.

Celkově je druhý díl mnohem lepší než první a to v mnoha směrech. Už se nemohu dočkat dalších dílů, které vyjdou bohužel až příští rok.

Tímto velice děkuji nakladatelství BB/art za poskytnutí tohoto recenzního výtisku.



Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

2 komentáře:

  1. Ach, taky bych si přečetla, ale BBart už neposkytuje RC a já nemám momentálně finance :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ó, Mimi znie tak hrozivo, že až. :D
    Je to o upíroch, hej? Hmm.
    Zapáčil sa mi názov, niečo také by som si priala mať doma ale netuším, čo si o tom mám myslieť.
    Prostredie Benátok sa mi zapáčilo, takzvaní "modrokrvní" ma skôr zmiatli, ide o nejaké delenie?
    A meno Van Alen - kvôli názvu a tomuto menu by som si to prečítala. Zbožňujem mená, v ktorých sa vyskytuje "Van". Pôsobí to na mňa neskutočne egoisticky, vznešene, hrdo a povýšenecky v správnom mixe. Mňam. :D

    OdpovědětVymazat