RC Review: Hunger Games, Síla vzdoru

Název: Hunger Games, Síla vzdoru
Autor: Suzanne Collins

Datum vydání: 2011
Počet stran: 344
Nakladatelství: fragment

česká anotace
Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být. Proti všem očekáváním, přežila Katniss hladové hry dvakrát, ale ani poté nemá klid. V zemi Panem vypuklo postání. Kapitol je naštvaný a chce pomstu. Kdo by měl za nepokoje zaplatit? Katniss. A co je nejhorší? Prezident Snow dal jasně najevo, že v bezpečí není vůbec nikdo… Bude připravovaná revoluce v čele s Katniss úspěšná? Cena může být hodně vysoká...
...

Nikdy dříve jsem knihu, které má přes 300 stran, nepřečetla tak rychle jako tentokrát. Byly to dva dny, což je u mne takový průměr. Možná bych to ale stihla i za jeden den, kdybych se dokázala přemluvit číst i doma. To ale v podstatě u mě není možné. Myslím, že vás tentokrát nemusím nijak zvlášť seznamovat s hlavním dějem a postavami, protože to asi ví každý.

Už to nemohu dělat," vzlykám.
Já vím," říká.

4996854951_27e26f3ca7_z_largeJsme opět v třináctém kraji, který není zničený, jak se říkalo, ale funguje v plné své kráse. Z dvanáctého kraje se nezachránilo moc lidí, ale i ta část, která se do třináctky dostala, je dosti početná. Panem se oficiálně nachází ve válce a Kapitol bombarduje jednotlivé kraje. Všude byste potkali někoho zraněného, zmateného anebo mrtvého. Katniss jakožto poměrně známá osoba (no aby také nebyla známá) se stává tváří revoluce. Ze začátku se k tomu moc neměla, ale nakonec souhlasila. Spolu s Katniss a týmem, které má nějaké číslo, které si ale už nepamatuju, se vydáváme do Kapitolu. Cíl? Prezident Snow.

„Právě jste viděli, jak se zasazuje smrtící rána revoluce, přátelé."

Tumblr_lhp6f9baaz1qgsug7o1_500_largeNikdy bych nevěřila, jak dokáže jedna série člověka natolik pohltit. Když jsem se včera odpoledne začetla, naprosto jsem nevnímala čas, místo, prostě nic. Celý příběh jsem jakoby prožívala s Katniss dohromady. Často jsem na to co se tam děje koukala s vykulenýma očima, protože hodně věcí a událostí jsem opravdu nečekala. V tomto díle také bohužel umírá mnoho mých oblíbených postav, čehož mi bylo opravdu líto. Dokonce jsem si i pobrečela a to se už dlouho nestalo.

Závěr knihy byl opravdu dosti zajímavý, smutný, akční a emociální. Setkala jsem se s hodně názory. Jedni konec milují, jiní nenávidí. Tuhle knihu ale nejde nenávidět. Je pravda, že se mi někdy něco nelíbilo a bylo mi toho líto, ale prostě to miluji. Konec je geniální, úžasně propracovaný a podle mě každého překvapí. A to doslova. Takže můj názor je  - ÚŽASNÉ!

Když tedy šeptá: Miluješ mě. Skutečnost nebo iluze?"
Odpovídám: Skutečnost."

Tumblr_lme7qnjrr61qgz8ano1_250_largeMusím se zmínit o epilogu. Ten mi vykouzlil úsměv na rtech. Já jednoduše tušila, že to takto skončí. Miluji takovéhle konce. Perfektní tečka za perfektní sérií. Trochu mi je ale líto, že je konec, ale co se dá dělat, třeba by další díl/y už nebylo to pravé ořechové.

Nechtěla jsem, aby si, ti co knihu ještě nečetli, přečetli nějaký spoiler a připravili se tak o moment překvapení. Proto jsem se snažila napsat bezspoilerový názor. Oproti ostatním reviews je poměrně krátký, ale opravdu už netuším, co ještě zmínit. Myslím, že to je vše. Tímto se tahle série řadí na druhou příčku v kategorii mých oblíbených sériích

Je to jako hra, která se pořád opakuje. Po více než dvaceti letech je i trochu únavná. Na světě existují i mnohem horší hry

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy. Děkuji!