RC Review: Hunger Games, Vražedná pomsta

Název: Hunger Games, Vražedná Pomsta
Autor: Suzanne Collins
Datum vydání: 2010
Počet stran: 336
Nakladatelství: Fragment

česká anotace
Jste hladoví po dalším strhujícím čtení? Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje! Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému
střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?
...

Po přečtení prvního dílu jsem neváhala a vrhla se na druhý díl s názvem vražedná pomsta a musím uznat, že to bylo lepší než první díl. Dokonce už začínám mít Katniss radši.

Tentokrát nás Suzanne Collins přivádí zpět do dvanáctého kraje (jen na chvíli). Ocitáme se v době po hunger games, které vyhráli Katniss a Peeta. Kniha je opěť vyprávěná z pohledu Katniss, které teď společně se svou rodinou žije v luxusní části dvanáctého kraje a za sousedy má Haymitche a Peetu. Jakožto výherci se musí zúčastnit turné vítězů, což znamená procestovat všechny kraje včetně Kapitolu.  Prezident Snow a v podstatě celý Kapitol není nadšený z toho jak je Katniss a Peeta vyšoupli ve finále hladových her, co se týče záležitosti s bobulemi a tak vyhrožují. Katniss se samozřejmě obává o svou rodinu a proto spolupracuje, ale v osmém kraji se to lehce (no ne zrovna lehce) zvrtne. Jednotlivé kraje začínají plánovat povstání a Kapitol na to reaguje tím, že vyhlásí nové hladové hry, kterých se ale zúčastní žijící vítězové. Takže musí Kat a Peeta znovu do arény.
Gale, Peeta, Finnick

Tento díl se od prvního liší v tom, že je takový více emotivnější, zjišťujeme, jak to bylo s Haymitchem v období, kdy se zúčastnil hladových her, vztah Katniss a Peety se stává zajímavějším a hlubším, i když Katniss to moc nepobírá a jsme svědky velkého spojenectví mezi nynějšími jednotlivci v aréně.

Dvojka se mi četla poměrně lépe a rychleji. To bude asi tím, že jsem se už v příběhu lépe orientovala a nesmírně mě zajímalo, co se bude díl dál a dál. Takhle série je jedna z těch, které mě dokázaly naprosto dostat do děje a zaujmout tak, že jsem se i vyprdla na to, co profesoři v hodinách povídali, ož je někdy problém, když se vás třeba profesorka zeptá z čeho se skládá atom (což bych mimochodem nevěděla i kdybych si nečetla). :D

Little Peeta, CUTE! <3
Rekapitula druhého dílu: Katniss stále nemám zrovna v lásce, ale už se to trochu lepší. Peetu zbožňuji ještě více. Finnicka jsem si poměrně oblíbila. Galea už nemám ráda a Haymitche nijak zvlášť také ne, ale no co.
Ani nevíte, jak mi dalo zabrat sepsat tento review. Pokoušela jsem se o to asi tři dny a nic jsem nedokázala vyplodit. Asi jsem měla nějakou menší krizi. I do čtení třetího dílu jsem se chtěla pustit, ale to také nešlo. Dnes to napravím a vrhnu se na sílu vzdoru.

Znovu velice děkuji nakladatelství Fragment za recenzní výtisk této knihy. Děkuji.

PS: Našla jsem tuhle pěknou mapku Panemu. Člověk si to hned lépe představí.

1. Naprosto souhlasím... fakt jsem nečekala, že druhý díl bude lepší než první, ale opravdu je! Momentálně jsem na začátku trojky a jsem zvědavá, jak to nakonec skončí.
    Pro mě jedna z nejlepších YA sérií. :)

2. Zaujali ma tvoje stránky ale asi mám predsa rozdielne názory. Mám dve obľúbené postavy - Katniss a Haymitcha. Keby som si mala vybrať medzi Peetom a Galeom, vybrala by som si tradične Peetu. Je to podľa mňa strhujúce a zvláštne. Najprv som si myslela, že to je minulosť - nechápte ma zle, ale i tak, ľudia v chudobe.. a tak, to ma vlastne nútilo popremýšlať, či i my sa nechýlime svojimi činmi do takéhoto koncu -, avšak zbrane Kapitolské ma presvedšili o opaku. Nemyslím si, že je Katniss zlá, ona sama si priznáva, že nie je dokonalá, čo nebýva zvykom. Je svojská. Tiež sa mi zapáčila Johanna, povie všetko čo si myslí a nevadí jej, čo si myslia ostatný - tak ma výherca vyzerať. Mne sa celkom nepáčilo, ako Haymitch spravil čo spravil. Ani nie to, že Peetu nechal ísť do arény, ale to, že slúbil obom, že toho druhého nechá prežiť a bude mu pomáhať (čo je zo strany Katniss a Peety rozkošné, že nikto nechce prežiť, len chcú nechať nažive toho druhého)..
    Tretia kniha sa mi páči oveľa viac ako dve predošlé. Niečo sa tam deje, je to akčné a chcemvedieť, čo bude ďalej a ďalej. Rozhodne sa mi nepáči Coinová. Je otravná a má rada ľudí, len keď chce ona. Katniss sa tam vyfarbila krásne a zas Gale sa tam ukázal ako poriadny hlupák. Mrzí ma celkom, že zabili Prim. Keď sa tak zamyslím.. je vlastne nepochopiteľné, prečo ju tam pustili, keď vedeli, aká to je bomba. Naštval ma tam niekoľko krát Gale: "Je jasné, že si vyberie muža, bez ktorého nebude vedieť prežiť." To sa mi zdalo tvrdé, ale zase rozkošné bolo, ako rozmýšlal, čo mal spraviť na to, aby Katniss si vybrala jeho - ísť do arény a chrániť ju. Rozhodne, by to bolo zaujímavé, keď si to predstavíte. Zarmútilo ma i to, že zomrel Finnick a hlavne Peeta. Chudák Peeta, už nikdy nebude môcť byť tak ako pred tým. Navždy si bude pamätať spomienky ktoré mu dal Kapitol, pravda, možno miluje Katniss a budú mať deti, toto si navždy bude pamätať a on to vie. Keď som dočítala tretiu knihu. Chcela som vedieť viac.. Ale nešlo to. Táto kniha nekončí práve šťastne. Žiadna z nich, preto ju mám ešte radšej. Prvá končila tým, ako ona strácala Peetu. Druhá ako zničili Dvanásty kraj a tretia.. Síce vyhrali, Hladové hry niesú, Snow nie je prezident a je miernejší systém.. Ale nemá svoju sestru, matka ju opustila, rovnako ako Gale. Má deti, Peeta a Haymitcha, ale máva hrozné sny, z ktorých sa budí i po toĺkých rokov. Rozhodne, keď sa nad tým človek zamyslí.. Hunger Games je jedna z kníh, ktoré ma fascinujú. Vymyslieť niečo také, to treba poriadnu dávko fantázie. I tak, po tom všetkom mojími obľúbenými postavami je Haymitch a Katniss.. Mohla by som napísať ďalších niekoľko desiatok viet prečo, ale to by ste zrejme nepochopili. To nechápe nikto. Nerozumiem prečo.