RC Review: Hunger Games, Aréna smrti

Název: Hunger Games, Aréna smrti
Autor: Suzanne Collins
Datum vydání: 2010
Počet stran: 328

česká anotace
Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hunger games začínají... V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně. Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska... Dokáže přežít v divočině, když se všichni
snaží o to, aby nespatřila další úsvit?

Trailer

...
Spoilery!

Po delší době přemlouvání jsem se i já pustila do této série. Je pravdou, že se mi do toho ze začátku nechtělo, protože mi to připadalo takové divné, ale teď vím, že je to naprosto úžasné série. Celou první knihu jsem přečetla v podstatě za jeden den.

První věc, které mě na knize nadchla je to, kde se celý děj odehrává. Je to vlastně takový zbytek tehdejší Severní Ameriky, nyní země Panem, které je rozdělena na dvanáct krajů a hlavní město Kapitol. Původně ale bylo třináct krajů dokuď se třináctka nezbouřila, čímž vlastně spáchala vlastní sebevraždu, protože Kapitol následně třináctý kraj zničil. Od té doby se pořádají každoroční Hunger games – hladové hry, do kterých jsou vylosování dva splátci z každého kraje.

Hlavní hrdinkou je šestnáctiletá Katniss Everdeen, které žije se svou matkou, sestrou a kocourem na okraji dvanáctého kraje. Její úlohou je obstarávat potravu pro svou rodinu, jelikož by matka nic takového nezvládla a sestra Prim je na to moc mladá. Proto tráví velkou většinu dnů v lese na lovu se svým nejlepším přítelem Galem (promiňte, ale fakt mu nebudu říkat Hurikán, tyhle počeštělá jména nemám ráda). Nastává den sklizně, což znamená vylosování jmen splátců. Tento rok je vylosovaná Prim Everdeen, sestra Katniss. Ta se pro svojí sestru obětuje a nabídne se jako dobrovolník. Druhým splátcem je Peeta, syn pekaře. Během jednoho dne se tak Katniss ocitá daleko od domova a rodiny a vyráží napříč hrozící smrti. Pokud ale vyhraje, zůstane jí to nejcennější – život.

V podstatě mám Katniss ráda a chápu, že v některých situacích Peetovi nevěřila, ale chvílemi ta podezíravost byla až přehnaná. Ale kdo ví. Docela jsem obdivovala, jak si Kat dokázala vždy nějak poradit. Já bych na jejím místě radši asi spáchala sebevraždu. No vážně. Na tohle bych já neměla. Přesto mi tak úplně srdci nepřirostla. Zato jsem si vážně oblíbila Peetu. Je to takové zlatíčko J Z celé knihy mě právě nejvíce bavila část s Katniss a Peetou v druhé polovině hunger games.

Závěr knihy a scéna s bobulemi se vážně líbila. Sice jsme věděla, že ty bobule nespolknou, ale i tak jsem byla napnutá, co se bude dít dát. Konec knihy je podle mě takový dosti otevřený a hned vás nutí sáhnout po druhém dílu a číst dál. Já jsem také začala ihned číst druhý díl. J

I přes počáteční obavy jsem knihu přečetla, vypěstovala si na této sérii už teď závislost, čtu druhý díl jak o závod a jsem nesmírně zvědavá na třetí díl.

Tímto ještě jendou děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy, Děkuji.