Review: Modrá krev

Název: Modrá krev
Autor: Melissa De La Cruz
Datum vydání: 19. ledna 2011
Počet stran: 240
Nakladatelství: BB/art


česká anotace
Mladí, krásní, bohatí… nesmrtelní

Schuyler Van Alenové je patnáct. Přestože pochází ze slavné a kdysi bohaté rodiny, většina jejích vrstevníků jí opovrhuje a doma s ní žije jen přísná babička; otce Schuyler nikdy neviděla a matka leží už dlouhá léta v kómatu. Ke všemu se teď u ní a několika dalších spolužáků z prestižní newyorské střední školy začínají objevovat podivné příznaky – modrající žíly na rukou, náhlé vize z minulosti a chuť na syrové maso. Když je za záhadných okolností zavražděna šestnáctiletá Aggie, Schuyler a ostatní se dozvídají děsivou pravdu – nejsou tak úplně lidé…


Kolik tajemství skrývají nejbohatší rodiny New Yorku? Možná jen jedno – ale zato je staré jako lidstvo samo a doslova krvavé. V kulisách metropole se rozvíjí příběh plný lásky, nenávisti a napětí.

Napadlo vás někdy, co všechno se děje za zavřenými dveřmi nejluxusnějších domácností v New Yorku? Newyorská smetánka je bohatá, slavná… a nesmrtelná.

Mají styl, moc, peníze – a sužuje je podivná žízeň. Osud rozehrává v kulisách New Yorku příběh, v němž účinkují láska, nenávist, naděje, smrt i fascinující tajemství, které navždy změní život všech, kterých se dotkne.

Ochutnejte Modrou krev a budete si chtít přidat!
...

Tohle je další kniha, kterou mohu zařadit do kategorie ‚Bála jsem se přečíst, ale nakonec to bylo super‘. Četla mnoho názoru jak na GR tak u blogerů a nikdo tomu nedávat moc hvězdiček a proto jsem se lehce obávala, že to bude nudné a o ničem.  Naopak! Podle mě je to vážně dobré a celkový nápad se mi líbí.

Asi nebudu jediná, ale opravdu jsem se v těch modních značkách pomalu ztrácela. Upřímně musím říct, že valnou většinu značek neznám a slyšela jsem o nich poprvé. Prvních pár kapitol mě opravdu moc nebavilo, protože tam podle mě autorka jen zdlouhavě každého popisovala a dala minimum prostoru přímé řeči. To naštěstí v průběhu zlepšilo. Dalším problémem na začátku bylo neustálé přeskakování od jedné postavy k druhé, což může kohokoliv zmást, když ještě pořádně neví kdo je kdo a neustále se přeskakuju. Tohle se později také zlepší. Já osobně jsem zvyklá spíše na knihy, které jsou vyprávěny přímo ze strany hlavní postavy, ne vypravěče, asi hlavně proto mi delší chvíli trvalo, než jsem se to toho pořádně dostala.

Jak jsem zmiňovala, přeskakuje se mezi postavami a to – Schuyler, Mimi a Bliss. Schuyler je spíše samotářka a ne moc bohatá (i když její rodina původně měla na Manhattanu velkou moc), Mimi je typická rozmazlená holčička, která dostane vše, co se jí zamane, zato Bliss, která na první pohled působí stejně jako Mimi, je ve skutečnosti velice milá a neohrnuje noc nad chudšími. Schuyleřiným nejlepším přítelem je Oliver, který je prostě rozkošný i když nevím, jak vypadá. xD Trochu mi připomíná Christophera z knihy od Meg Cabot – V kůži supermodelky. Je to takový ten typ kluka-nejlepšího kamaráda, který má svou nejlepší kamarádku rád a dělají spolu vše a po nějaké době si uvědomí, že jí mám rád i daleko víc – no o tom víc až v review druhého dílu xD

Kniha se pořádně rozjíždí v době, kdy jsou někteří mladí pozváni na schůzi myslím, že nějakého výboru krevní banky, nebo něco takového (omlouvám se, ale už si ten název nepamatuji a do knihy se podívat nemohu, jelikož jí má moje kamarádka). Schuyler tam zjišťuje důvod, proč se jí objevují na rukou podivné modré žilky a mnoho dalších věcí, mezi které patří hlavně to, že je upírka. Schuyler musí společně s Oliverem a Bliss čelit podivným tvorům (nebudu říkat o koho jedem, tentokrát pojedem bez spoilerů) a rodinnému tajemství.

Další věc, která se mi líbila, byly útržky z deníku jisté Catherine. Celé to oživovalo knihu, ale podstatě nic neříkalo, což způsobilo, že mě to začalo ještě více zajímat . Jen se mi docela špatně četlo to písmo, kterým byly části deníku napsané, někdy jsem se na to musela vážně soustředit. :D

Druhý díl s názvem Krvavý karneval vyšel 1. června 2011 stejně jako první díl u nakladatelství BB/art, kterému ještě jedno velice děkuji za poskytnutí recenzního výtisku této knihy. Děkuji.

Jsem asi jedná z mála, které se to vážně moc líbilo a dalo tomu celých 4,5 hvězdiček. Původně jsem chtěla dát pět, ale kvůli některým věcem to ani nešlo.

4,5/5 hvězdiček
  

PS: Je tu ještě jedna věc, které mě rozesmála. Tihle manhattanský upíři mají ty svoje vysouvací špičáky vzadu jak jsou zuby moudrosti. :D :D  Hahah. 

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

4 komentáře:

  1. Kniha vypadá zajímavě, ani obálka není špatná, takže po ní možná někdy sáhnu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nezní to vůbec špatně! Takové prázdninové čtení pro vyčerpanou studentku.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Kath! :)
    Víš, že v neme "Back to the future" jsme spolu ve dvojici? :))) Hrozně se těším na dopisy, miluju to. Seznámila jsem se tak se spoustou skutečných kamarádek, se kterými se do dneška vídám :) Takže :)
    Napiš mi prosím na mail: Janca.Veprekova@seznam.cz svojí adresu, abych ti mohla co nejrychleji napsat! :)
    Bude to senzace.. :D jenom doufám, že přeluštíš můj ojedinělý rukopis.. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Na tuhle knížku už se dluho chystám. Zatím jsem ale taky četla jen samé negativní recenza, takže mě ta tvá trošku potěšila:), mno uvidíme.

    OdpovědětVymazat