Review: V kůži supermodelky

Název: V kůži supermodelky
Autor: Meg Cabot
Datum vydání: Srpen 2009
Počet stran: 256

česká anotace
Šestnáctiletá Em Wattsová je newyorská středoškolačka, která má v hlavě především počítače a spolužáka Christophera, se kterým si rozumí nejlíp z celé školy. Když spolu s ním Em doprovází mladší sestru na slavnostní otevření nového obchodního domu, tragickou nehodou začíná zlý sen, jehož kulisy si lze jen stěží představit. Poté, co se ocitá na nemocničním lůžku na kapačkách a v drátcích, totiž zjišťuje, že už není sama sebou – a to doslova. Je to v cizím, pěstěném těle stále ještě ona, či někdo úplně jiný? Proč má najednou jiný hlas, jinou tvář, jiné chutě i známé? Kdo za tou přeměnou stojí a co tím sleduje? Zajímá už lidi jen to, kým je tahle pacientka navenek, anebo jim nepřestane záležet na tom, kdo se skrývá uvnitř? Dá se vůbec naskočit do rozjetého vlaku existence, kterou až dosud žil někdo jiný? A hlavně – co Christopher, pokud se mu to vůbec dá sdělit?

...

Nevím proč, ale od téhle knihy jsem toho moc neočekávala. Mám jí doma jako e-book už asi půl roku a poté co jsme přečetla první kapitolu, mě to vůbec nezaujalo a proto jsme jí odložila. Nedávno jsme si říkala, že to ale nemusí být tak špatné, když to napsala jedna z mých oblíbených spisovatelek Meg Cabot. A také, že není. Je to dokonalá kniha s originálním příběhem.

Už na začátku se mi zalíbilo přátelství mezi Emerson (náhodou to je moc pěkné jméno) a Christopherem. Já vždy chtěla mí za nejlepšího kamaráda kluka, ale to se mi nikdy nepovedlo. :D Christopher mi přišel jako naprosto v pohodě kluk, který se nezajímá o školní královny s umělýmy nehty a je prostě svůj, kašle na to co si ostatní myslí a má rád Emerson.

Emerson se mi jako hlavní hrdinka moc líbila. Není ten typ ukňourané hrdinky (Bella), ani není ani taková, které by se s každým hned prala (Rose).  Em má ale poměrně smůlu. V den, kdy musí doprovodit svojí mladší sestru (kterou bych asi zavraždila, kdyby byla moje) na ní spadne velká plazmová televize.  V tu chvíli čirou náhodou zkolabuje světoznámá modelka Nikki, a jelikož Em umírá, ale její mozek stále funguje a Nikkin mozek zase umírá, ale její srdce stále bije, rozhodnou se lékaři pro zásadní operaci – Emersonin mozek voperují do Nikkina těla. Výsledkem je že Em žije v těle Nikki i přestože její srdce dobilo a technicky je mrtvá a Nikki je mrtvá, ale její tělo ne. Složité, co?

Docela jsem se divila, že to Em vzala poměrně ‚dobře‘. Samozřejmě, že se jí to nelíbilo, to by mně také ne, ale asi bych trochu více vyváděla. Em je donucena  vžít do role Nikki, protože pokud by se tak nestalo a ona vyšla s pravdou ven, musela by její rodina zaplatit dva miliony dolarů jako výdaje za operaci. Je  nucena přestěhovat se Nikkina bytu, bydlet tam s Nikkinou nejlepší kamarádkou Lulu (nebo jak to bylo), vypořádat se Nikkinými bývalými příteli převzít Nikkiny závazky, fotit do časopisů, a tak dále. Možná, že to zní poměrně nevině, ale nakonec to tak jednoduché není.

Oficiální EN cover
Emerson není zrovna šťastná z toho, co se stalo s Chrisem. Po té co Em technicky zemřela a měla pohřeb, se Chris výrazně změnil. Nechal se ostříhat, přestal hrát počítačovou hru, kterou hrál jen s Em, začal hrát sportovní hry. Pomalu se snaží s Christopherem znovu seznámit. Nejde to zrovna moc dobře už jen díky tomu, že vypadá jako Nikki, kterou dříve oba dva pohrdali.

Kniha končí dosti otevřeně a kvůli tomu se nemohu dočkat českého překladu druhého dílu s názvem Nikky, který vyjde letos v září (to je už za chvííli!).

5/5 hvězdiček