RC review: Dívčí parta

Název: Dívčí parta I.
Autor: Lisi Harrison
Datum vydání: 16. 5. 2006
Počet stran: 206

anotace
Dylan, Kristen, Alicia a Massie tvoří partu puberťaček ze sedmé třídy. Všechny jsou z bohatých rodin, krásné, nafoukané a neuvěřitelně rozmazlené. Dovedou krutě zatočit s těmi, kdo se jim znelíbí. Do toho přichází do třídy nová dívka Claire, jejíž rodina se dočasně nastěhuje do domu pro hosty Massiiných rodičů, než si sežene vlastní bydlení. Ve skříni nemá Claire žádné hadříky podle poslední módy, a přece hrozně stojí o to, aby se dostala do party. Zdá se to být nesplnitelný sen. Nebo snad ne.
...

I přestože se tato kniha hodí spíše pro 13ti-15tileté dívky, mně poměrně bavila, i když to není něco převratného, a to mi je sedmnáct. Na první pohled vás může kniha odradit a vy si jen řeknete, že to je pro malá děcka. Je pravda, že je kniha určená pro mladší knižní maniaky, ale myslím, že může oslovit i starší. Hlavními tématy celé knihy jsou přátelství, peníze a kluci. Tato kniha je spíše takové lehčí letní čtení pro nudný večer. Čte se opravdu dobře a rychle, takže i za pár hodin můžete mít přečteno. Knihu napsala kanadská spisovatelka Lisi Harrison autorka mimo jiné série Alphas a Monster High, kterou se chystá vydat u nás nakladatelství CooBoo.

Fazolka olízla dívčino zápěstí. Channel č. 19 jí zřejmě chutnal.

Massie má vše co jen chce. Nejnovější značkové oblečení, žije v domě jak z pohádky, má nejlepší kamarádky Dylan, Aliciu a Kristen a vše je tak jak si ona přeje. Až do jedné chvíle. Masiin otec ubytuje v domě pro hosty Svého dobrého přítele s rodinou. A Claire. Chudou a podle Massie naprosto nemožnou holkou. Claire se v oblečení zrovna nevyžívá, nosí stále jen jedny staré tenisky, peněz moc nemá a hlavně nemá s Massie vůbec nic společného. Přesto vše se ale snaží s Massie a jejími kamarádkami spřátelit. O to ale Mass naprosto nestojí. Massiino chování donutí Claire udělat věcí, na které nebude vůbec pyšná.

Je mu patnáct, je úžasnej a má vlastního koně."

Klasika. Chudá holka proniká do světa bohatých. Není to lehké. Po nějaké době si najde pár přátel. Udělá pár blbostí a zase žádné nemá. Nakonec se všichni usmíří a je konec.

Příběh není nijak složitý, nějaké extra zvraty nečekejte. Očekávejte spíš záplavu drbů, pomluv, falešného přátelství a nakupovaní.

Claire byla ohromená, že klesla tak nízko.

V roce 2008 byl podle této knihy natočen film se stejným názvem The Clique. V hlavních rolích uvidíte Elizabeth McLaughlin jako Massie, Ellen Marlow jako Claire a mnoho dalších (převážně neznámích) herců a hereček.

Velice děkuji nakladatelství Alpress za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.