RC review: G2R tajemná hra

Název: G2R tajemná hra
Autor: Zdeněk Ležák
Datum vydání: Červen 2011
Počet stran: 296
nakladatelství: XYZ

anotace
Nerozluční kamarádi Marek a Karlos objevili na internetu záhadnou počítačovou hru, která se svou dokonalostí vymyká všemu, co doposud poznali. Karlos se s chutí pustí do boje o planetu Teralago, jeho kamarád je naštěstí opatrnější… Ve vyšší úrovni hry se totiž z náruživého hráče Karlose stane skutečný žoldák ve válce mezi obyvateli planety, obojživelnými Anury, a dobyvačnými Hirudy, kteří léta plují vesmírem a hledají nový domov. Před Markem a Karlosovou sestrou Veronikou stojí nelehký úkol: zachránit lapeného Karlose. Musejí se však včas správně rozhodnout, komu v neznámém světě důvěřovat. Poslední bitva se blíží... Nechte se pohltit G2R - Tejemnou hrou a vtáhnout do světa plného tajemství, nebezpečí a fantazie na planetě Teralago! Nebudete litovat! Společně s románem G2R - Tajemná hra byla do provozu uvedena internetová stránka www.G2R.cz. Je určena pouze odvážným čtenářům, kteří se nebojí případného střetu s mimozemskou civilizací. Jsi takovým hrdinou i ty?
...

Opět jsem si přečetla knihu od českého autora, tentokrát z počítačového prostředí. Není to obvyklá kniha, díky jejímž námětu bych po ní ihned sáhla, jelikož se hodí spíše hodí pro tak patnáctileté kluky, ale svým způsobem to stálo za to. Tentokrát mi trvalo asi týden, než jsem knihu přečetla, jelikož jsem na to nějak neměla čas (a teď to je znát, protože nestíhám číst ani psát recenze). Nijak zvlášť mi nedělalo problém se do knihy začíst, jediným problémem byl ten čas.

Nad planetou Teralago nikdy nezapadalo slunce.

Ze začátku jsem si říkala, že takováhle kniha mě nikdy přece nemůže bavit, protože já knihy s tématikou počítačových her nečtu, ale jak jsem se v knize dostávala dál, tak se mi to docela začalo i líbil. Jen první polovinu knihy skoro vůbec nechápala. Nechápala jsem, kdo jsou Anurové a kro ti druzí (už si to zase nepamatuji, ale bylo to něco od H), nechápala jsem který človíček, kterým byla kapitola psaná, patřil ke které rase, atd… Později už jsem to naštěstí pochopila.
:D

Kniha je vyprávěná z pohledů více postav, což je ze začátku trochu chaotické, tedy alespoň pro mě, protože, jak jsem se už zmiňovala,  vůbec jsem nevěděla kdo je kdo, a když pak je každé kapitola vyprávěná z pohledu někoho jiného, člověk se v tom pak trochu ztrácí. Celá kniha se točí hlavně kolem dvou třináctiletých chlapců Karla (Karlose) a Marka (Rampoucha). Karlos nalezne náhodně na internetu odkaz na hru. Jelikož počítačové hty má rád, neváhá a stáhne si jí. To ale ještě neví, co za hru to vlastně je. Za touto hrou se schovává vlastně brána do jiné dimenze.

Šimro se již poněkolikáté začetl do části kroniky, která pojednávala o příchodu Régů na planetu.

Celý nápad s bránou do jiné dimenze, jinými mimozemskými rasami a celkově celým pojetím je velice pěkný a zajímavý. Setkáváme se zde s naprosto novým vymyšleným světem a novými pravidly. Někdy se ale člověk v těch nových pojmech, jako třeba nové časové jednotky, docela ztrácí.

I přestože jsem dala této knize na goodreads pouhé dvě hvězdičky, tak musím říct, že kniha není špatná, jen já nejsem nejvhodnější čtenář. :D Myslím, že kdyby knihu četl nějaký třináctiletý klučina, který si libuje v počítačích a počítačových hrách, tak by z ní byl nadšený.

Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství XYZ za recenzní kopii této knihy.