RC review: Odstíny života

Název: Odstíny života
Autor: Lusy Adams
Datum vydání: 13. dubna 2011
Počet stran: 360
Nakladatelství: XYZ

anotace
Alexandrina Avitalová se za života nijak nelišila od vrstevníků. Když je v den svých devatenáctých narozenin chladnokrevně zavražděna, nikdo nemůže tušit, že smrt se stane začátkem její nové cesty. Tři roky poté, co byla pohřbena a oplakána rodinou a přáteli, se probouzí znovu k „životu“. Je uvedena do světa magie a ďábelských stvoření. Alex musí zapomenout na svůj předchozí život, aby mohla zaujmout pozici neohrožené bojovnice se silami temnot. Podle dávného Proroctví je právě ona jedinou vyvolenou, Spasitelkou, která má rozhodnout odvěkou bitvu mezi dobrem a zlem…
...

Řeknu vám, že tuhle knihu vám vážně ráda. Nadchla mě u v té době kdy nebyla vydaná. Každý den jsem čekala, kdy Lucka pošle další a další kapitolu a úplně jsem se do toho zamilovala. První co se mi na příběhu zalíbilo, bylo to, že hlavní hrdinka je mrtvá. Knihu, ve které by byla hlavní hrdinka mrtvá, jsem ještě nečetla, takže mně to zaujalo. Dále třeba vyjadřování hlavní hrdinky. Alex vždy ví, co říct a nenechá si něco jen tak líbit. Nejen její hlášky okořeňují celý příběh. Určitě si to zamilujete. A zamilujete si také všechny postavy. Každá má v sobě něco, co se vám bude líbit. Mezi mé favority patří Matt a Doug.

Zaskočila mě jenom ta touha, touha žít, které mi rostla v hrudi a svírala mi vnitřnosti.

Kniha nás přivádí do Los Angeles. Ne, do toho Los Angeles, tak jak ho známe, plného celebrit a nejluxusnějších vil, ale do Los Angeles, které se jen hemží upíry, vlkodlaky, zombie a podobnými stvořeními. Alex, která byla v den svých devatenáctých narozenin zavražděna, je znovu přivedena k životu a zjišťuje, že je spasitelka. Jediná, která má přemoci ďábla. Na své cestě potkává Gabea a jeho přátelé. Lovce. Plus jednoho vlkodlaka a čarodějku. Alex se k nim připojuje, ale stále musí skrývat své velké tajemství.

Jeho nos křupl a spustil se proud krve.

Příběh je napsán pěkně, čtivě a v mé oblíbené první osobě. V knize nalézáme jak akční scény tak i pár těch romantických. Každý si proto přijde na své. J Já osobně mám nejraději chvíle mezi Alex A Mattem. To jejich neustálé hašteření je bezkonkurenční. J Musím se ještě zmínit, že nejsem Team Gabe. I’m team Matt. Ale to přece všichni ví. :D

Jeho náručí bylo plné útěchy, kterou jsem nikde jinde nedokázala najít, a já tam přesně zapadala.

Kniha končí docela otevřeně, což ve mně stále evokuje nedočkavost ohledně druhého dílu. Pěvně doufám v to, že Lucka brzy dvojku zapíše a brzy vydá. Já její příběh miluji a kdo jste to ještě nečetli, tak mi můžete věřit, že i vy si to zamilujete. Odstíny života jsem četla tentokrát už podruhé a mám je ráda stále stejně nebo možná i víc.

Tímto děkuji nakladatelství XYZ za poskytnutí recenzního výtisku a Lucce za napsání úžasného příběhu.