RC review: Pekelný spasitel

Název: Pekelný Spasitel
Autor: Hana Kavurová
Datum vydání: červen 2010
Počet stran: 250
Nakladatelství: XYZ

Žiletky. Lahodný zvuk odkapávající krve, přinášející vytoužené uvolnění. Tělo poseté perleťovými jizvami, úzkostlivě zahalované. Bujné tmavé vlasy. To je Klaudie, hrdinka dechberoucího příběhu mladé české autorky.
Klaudie vše prožívá naplno tak, jak by to nikdo z nás nedokázal a ani nechtěl - naplno miluje, naplno nenávidí, naplno trpí. A trpí tolik, že sebepoškozování se pro ni stává jediným útěkem před nenaplněnou láskou, před smutkem ze smrti milované maminky, před vlastní jinakostí. Ale pak se objevuje Sam. Krásný, sexy, neodolatelný. S purpurovýma očima upíra. Nenasytně toužící po krvi, zároveň však dokonale se ovládající...
Svůj druhý román (v NAKLADATELSTVÍ XYZ již vydala knihu Toxický squat o osudech mladé narkomanky) zasadila Hana Kavurová do prostředí psychiatrické léčebny.
...

Pamatuji si, že když jsem knihu viděla poprvé, tak jsem se do její obálky naprosto zamilovala, ani jsem si nevšimla, že je od české autorky. Říkala jsem si, jé další upírská kniha. Jenže tohle není typická upírská kniha. Ne, že by se mi kniha vyloženě nelíbila nebo nebavila, to ne, jen mě moc nezaujala a nesedla mi. Já nejsem zrovna typ čtenářky, kterou baví číst o tom, jak nějaké holka sedí ve vaně a řeže si žiletkou žíly. To ale nemění fakt, že je pekelný spasitel napsaný vážně poutavě a dokážete se do hlavní hrdinky vžít. Druhá polovina knihy se mi líbila mnohem více, protože se tam už i něco konečně dělo.

Nenávidím tě tak moc, že bych nejraději popadla zbraň a střelila tě přímo do srdce.

Ze začátku mi trvalo se sžít s Klaudií, její osobnost je velice komplikovaná. Její matka zemřela na rakovinu a žije s otcem a nevlastní sestrou a trpí sebepoškozováním. Její otec ztrácí nervy, a proto ji pošle do nápravního zařízení (nebo alespoň myslím, že to bylo nápravné zařízení). Vůbec se mu nedivím, já bych také nevěděla co dělat, kdybych měla takovou například sestru. Asi bych byla pěkně zoufalá. Do teď jsem nenašla ten důvod, proč s tím začala, ale tohle je prostě psychické.

Postupem času se mi kniha začala trochu líbit. Myslím, že to bylo od té části, kdy se dala se Samem tak nějak dohromady. V tu chvíli byla z Klaudie úplně jiná osoba. Byla veselá, milá a nemyslela na řezání. Jak jsem řekla, prostě úplně jiná osoba. Abych se nezapomněla zmínít, Sam je upír. Upír žijící v Praze. Tomuhle jsem se musela smít, protože to k sobě nejde. Trochu zvláštní byl také mix českých jmen u normálních lidí a anglických jmen u upírů.

Chci říct promiň, ale nemůžu.

Kniha je psaná tak nějak zvláštně zároveň je přeložená do nespisovné češtiny a obsahuje hodně sprostých slov, takže bych knihu nedoporučovala mladším čtenářům. Pokud ale tyto maličkosti přehlédnete, tak vás kniha určitě pohltí. Díky pěkně vylíčeným pocitům hlavní hrdinky si ihned uděláte obrázek o jejím životě. Konec knihy byl vážně smutný, i když jsem to tak nějak očekávala.

Ze života jsem se naučila jedno pravidlo. Srdci neporučíš.

Sama od sebe bych na tuto knihu asi nesáhla, ale přesto jsem ráda, že jsem si ji přečetla, jelikož jsem takovou knihu nikdy nečetla. Tímto moc děkuji nakladatelství XYZ za poskytnutí recenzního výtisku této knihy. Děkuji.