RC review: Tajemství gobelínu - Probuzení Astarotha

Název: Tajemství gobelínu - Probuzení Astarotha
Autor: Henry H. Neff
Datum vydání: Březen 2009
Počet stran: 392

anotace
Odhalte záhadu prastarého gobelínu! Dvanáctiletý Max žije v Chicagu se svým otcem poklidný život až do chvíle, kdy při návštěvě muzea narazí na starý gobelín. Ten mu vyjeví záhadný motiv a zahraje magickou melodii a od té chvíle se začnou dít podivné věci. Max objeví v kapse dopis s nabídkou ke studiu na tajné Rowanské akademii, která připravuje vyvolené studenty na odvěký boj s tajemným zlem. Na různých místech světa se ztrácejí děti, které měly dorazit do stejné školy jako Max. Z muzeí se ztrácejí obrazy. Max si uvědomuje sílu, která se v něm probouzí a zároveň ho i děsí. Vždyť nepřítel je možná docela blízko... Nenechte si ujít napínavý příběh, který přečtete jedním dechem!
...

Spoilery!

Dvanáctiletý Alex McDaniels žije poklidným životem se svým otcem, přesvědčivým prodejcem, až do té doby, kdy na den matčiných narozenin navštíví Chicagské muzeum umění, kde objeví podivnou místnost s ještě podivnějším gobelínem. Ve chvíli, kdy uvidí na gobelínu býka a jiné obrazy, se o něm dovídá vedení anglické školy v Rowanu. A ne ledajaké školy. V této škole studují jen samí potenciálové, tedy mladí lidé, kteří v sobě mají magii. Max tedy obdrží dopis od ředitelky školy, který mu sděluje, že je mu nabízené stipendium.

Děj je ze začátku zasazen do Ameriky, ale časem se přesouvá do Anglie. Mám velice ráda knihy, které se odehrávají v Anglii. Nevím proč, ale prostě mi to připadá blízké. Rowan je vlastně veliký starý zámek skládající se z hlavní zámecké budovy, kovárny, dvou velkých budov nazývajících se Starý Tom a Maggie, dále pak šaten, sportovišť, stájí a rezervace. Zámek se nachází na pobřeží Atlantického oceánu a na jeho břehu kotví velice stará loď Kestrel, která v minulosti zachránila mnoho životů.

Max nápis ignoroval a proklouzl pod šňůrkou dovnitř.

Na této škole studují žáci v šesti ročnících. Žáci prvních ročníků musí nejdříve projít očicháním. Vím, zní to divně, že? Důvod je takový, že školními kuchaři jsou bezzubý obr ze Sibiře a napravená ježibaba. Ta si musí každého očichat, aby věděla, že je sníst nemá. :D Další co musí prváci udělat je dojít do rezervace a vybrat si zvíře, o které se bude po celé studium na této škole starat. Tedy vlastně zvíře si vybírá svého opatrovatele. Tato zvířata byste ale asi nenašli v žádné zoo na světě. Jsou to opravdoví unikáti. Maxe si vybere Nick, což je lymril. Toto zvíře vypadá jako mix několika různých zvířat, které si ani nepamatuji.

Autor se snažil o originalitu, což se mu povedlo. Vymyslel plno nových živočichů, míst, věcí, ale jediné co mi vadilo, bylo to, že jsme se v tom opravdu hodně ztrácela. Najednou vám totiž autor představí alespoň deset nových živočichů, kteří mají podivné názvy, vypadají ještě prapodivněji a pak když je někdo oslovuje jmény, tak si říkáte, kdo to je? Časem si na to ale zvyknete.

Místo v malém čtvercovém pokojíku teď stáli na vrcholu schodiště kruhové komnaty se skleněnou kupolí místo stropu.

Přestože je hlavnímu hrdinovi pouhých dvanáct let, tak se nemusíte obávat toho, že by vás to nebavilo, nebo že by vám to připadalo pro mladší čtenáře. I starší čtenáři stále čtou Harryho Pottera, kterému je v prvním díle jedenáct let, a nevadí jim to. Když už jsem u Harryho, musím se zmínit, že kniha docela připomíná svět Harryho Pottera. O tohle se asi autor nesnažil, ale stalo se. Spousta věcí dějících se a odehrávajících se v knize je podobných jako ve světe Harryho.

Max se seznamuje s mnoha novými lidmi, spolužáky, učiteli i nepřáteli, jako třeba Alex z druhého ročníku, který mi svým chováním připomíná Draca Malfoye. Chodí na předměty, o kterých nikdy předtím neslyšel jako třeba mystika, etika nebo vynálezy. Mně osobně by se líbilo alespoň se na takovou školu někdy podívat.

Max několik vteřin nepromluvil a jen na pana Vincentiho zíral.

Od samého začátku, ještě když je Max v svém domově, se začínají objevovat zprávy a krádežích různých obrazů a navíc se po celém světě ztrácejí děti - potencionálové. Všechno má co dočinění s Astarothem – pradávným nepřítelem, který byl podle všech dávno zničen. To ale není úplně pravda. Je jen uvězněn. Uvězněn v jednom z obrazů, který pro něj vlkouni (něco jako vlkodlaci) ukradli.

Celá kniha je doplněná o moc pěkné kresby a mapu, o které se postaral sám autor. Ten také do knihy zamíchal starý příběh o Cúchulainnovi a jeho hrdinských činech.

Pokud máte tedy rádi již zmiňovaného Harryho Pottera a jeho kouzelný svět, tak se vám bude svět Maxe McDanielse líbit také.

Já jsem knize dala celých pět hvězdiček, i přestože mi tam chvílemi něco nesedělo. Tato kniha se naprosto hodí na ošklivé dny, kdy je lepší ani nevylézat ven. Co nevidět se s radostí vrhnu na druhý díl této třídílné série.

Mé díky jako vždy patří nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy. Děkuji.