RC Review: Pijou mi krev aneb upírkou na vlastní nebezpečí

Název: Pijou mi krev aneb upírkou na vlastní nebezpečí
Autor: Kimberly Pauley
Datum vydání: 26. 11. 2010
Počet stran: 216
Nakladatelství: Alpress

anotace
Mina vyrůstá ve zdánlivě normální rodině. Její rodiče chodí do práce, na nákupy, platí účty a sledují televizní zprávy jako jiní. Ale přece je na nich něco zvláštního - přejí si, aby byla Mina mrtvá, tedy spíš neživá. Rodiče jsou totiž upíři a Mina dostane měsíc na rozmyšlenou, jestli chce opustit kamarádky z nudné střední školy a přejít na upírskou akademii.
...

Představte si, že je Váš otec obyčejný účetní, matka učitelka a Váš strýc podivín s pivním pupkem. Žijete naprosto běžným životem, chodíte na střední školu a máte nejlepší kamarádku Serenu. Ouha, málem bych na něco zapomněla. Vaši rodiče jsou mimo jiné upíři a podivná upíří rada Vás nutí se rozhodnout, jestli se upírem stát také nebo. Žůžo, co?

Upíří lekce vede šílená babička s tesáky.

Mína Hamiltonová žije poklidně se svými upířími rodiči jen díky tomu, že o ní upíří rada vůbec neví. To se teď změnilo a Mína je postavena před volbu svého života. Buď se stane upírem, stejně jako její rodiče, nebo se jím nestane a … a vlastně ani neví, jaké by byly následky. Je nucena chodit na takové upírské lekce, kde setkává s mnoha novými lidmi jako třeba okouzlující, trochu zabedněný a upíry posedlý Aubrey, gotička Raven, roztleskávačka Lorelai nebo třeba úplně obyčejný a milý Georg. Nějakou dobu je poblázněná do božského Aubreyho, ale když zjistí, že ona ho až tak moc nezajímá, takže ho pošle k ledu. Mínu velice trápí to, že musí své nejlepší kamarádce Sereně lhát o tom, kam několikrát týdně chodí. S vymýšlením nových a nových alibi jí pomáhá kamarád Georg, který se pomalinku stává i něčím víc. I přestože jí její strýc Morty prozrazuje více a více informací o upírství, stále je pro ní velice těžké se rozhodnout.

Takže pro případ, že by vám to ještě nedošlo, upíři obecně vůbec nevypadají jako Brad Pitt, Tom Cruise, David Boreanaz nebo ostatně jako kterýkoliv jiný herec.

Musím přiznat, že se tam prakticky nic pořádného nedělo, ale podle mě to vůbec nevadí. V této knize jde hlavně o rozhodování a vztahy. Ústřední postavou je Mina Hamiltonová, která je opravdu pojmenovaná podle té postavy z Drákuly. Mínu jsem si oblíbila hned na začátku, je to taková hrdinka podlé mého gusta. Hodně se v knize řeší její milostný život. Jak jsem se už zmiňovala je poblázněná do Aubreyho a Nathana a vůbec si nevšímá Georga, který je podle mně z nich úplně nejlepší. J Georg žil dlouho v pěstounské péči v různých rodinách, ale nějakou dobu už žije sám. Jeho rodiče údajně zemřeli, když byl malý při autonehodě.

Pamatuji si, že když jsem četla scény mezi Mínou a Georgem, tak jsem se tak přiblble usmívala a na konci se usmívala úplně. Prostě mám ráda happy endingy. :D Přišlo mi trochu divné, že Mínini rodiče jí vůbec nic neřekly o tom, co by se stalo, kdyby se odmítla stát upírkou. Přitom by se to docela hodilo vědět, ne? :D Také byl docela zvláštní ten celý proces proměny. Stačilo jen vypít trochu krve a čáry máry je z vás najednou upír. Docela urychlené, ale co?

Mýtus: Upíra zabije kůl vražený do srdce.
Skutečnost: No jasně. Tohle zabije každého.

Malým mínusem je pro mě obálka. Nápad je pěkný, ale nelíbí se mi ta nepropracovanost, například mezi vlasy té dívky můžete vidět originální pozadí.

Čtení této knihy mi zpříjemnilo dva propršené dny a opravdu mi nevadilo, že byla kniha taková až moc klidná. Jsem upřímně zvědavá, jak se to všechno v druhém díle vyvine a jaké to bude mezi Mínou a Georgem. :)

Tímto moc děkuji nakladatelství Aplress za recenzní výtisk této knihy. Děkuji. :)