RC review: Sága prokletých - Morová rána


Název: Sága prokletých: Morová rána
Autor: Margit Sandem
Datum vydání: 2008
Počet stran: 320


anotace
Světově proslulá sága Prokletých! Příběh plný tajemství, napětí a lásky. Silje je mladá dívka, která při morové epidemii přijde o všechny své blízké i domov. Je ponechána svému osudu. Když už se všechno zdá být beznadějné, život jí zcela změní náhodné setkání s tajemným cizincem... V té době ještě netuší, že se zanedlouho ocitne v blízkosti strašidelných hor a pozná pravdu o záhadných obyvatelích a jejich prokletí. Nechte se pohltit silným příběhem, který oběhl celý svět.
...



Poté co roku 1581 Silje zemře celá rodina na mor je vyhnána z domu, kde její otec pracoval jako kovář, a potlouká se městem mezi nakaženými v zimě a bez jídla. V jedné městské uličce nalezne mrtvou ženu a u ní plakající malou dívenku. Silje se rozhodne holčičku zachránit a vezme si jí s sebou. Při cestě na okraj města, kde se pálí zemřelí na mor a kde se chce Silje poohřát u ohně, nalezne v lese novorozeňátko a jelikož ho nedokáže v lese nechat, přibere ho k sobě. U ohně potká podivného muže, který jí poprosí o záchranu bratra. Slíbí jí, že jí zařídí jídlo i bydlení, jen když mu pomůže. Silje souhlasí a hraje manželku kluka, kterého se chystají upálit. Podaří se jí ho zachránit a ten podivný muž jí zaveze k Benediktovi. Ten jí na svém statku nabídne bydlení, jídlo a také trochu práce. Silje a děti si všichni velice oblíbí. V kostele, kde Benedikt pracuje na malbách, Silje projeví své nadání pro malování. Časem znepříjemní její život Abelone. Ta by nejraději chtěla všechen Benediktův majetek pro sebe, a proto se snaží Silje a děti ze statku dostat pryč. Když se je rozhodně udat, Silje musí i s dětmi odejít. Opět se objevuje tajemný muž, ke kterému začíná Silje něco cítit a nabídne ji pomoc. Zjišťuje, že ten podivný muž, který jí jistým způsobem přitahuje je Tengel prokletý, který žije se všemi potomky prvního Tengela vysoko v horách. V horách, kterých se, když byla malá bála. Nastěhuje se do Tengelova velkého domu a seznamuje se s jeho příbuznými.


Obešla mrtvolu ležící v úzké uličce. Zas další oběť moru, napadlo ji.


Už je to delší dobu, co jsem četla knihu, která se odehrává v dávné minulosti, ale tahle bude určitě tou nejlepší. Příběh mě chytil hned na začátku a nepustil. Upřímně jsem si chtěla už dávnou přečíst nějakou knihu, která by odehrávala v této době, jelikož mě to hodně zajímá. Silje jsem si hned oblíbila. Muselo pro ni být nesmírně těžké ztratit během krátké doby celou svou rodinu a ještě být vyhnána pryč uprostřed zimy do ulic plných nakažených morem. Přesto vše si vzala na starosti dvě malé děti, které našla, což svědčí o jejím velkém srdci. Chvílemi mi ale připadala až moc vyspělá na šestnáctiletou holku. Moc se mi líbil její vztah k dětem. I přesto, že jí jen přidělaly problém, nebyly její a musela tedy hledat jídlo pro dva krky navíc, tak je nedokázala opustit a nechat napospas osudu.

Znavená tvářička dítěte se zlehka rozzářila úsměvem. Malá ručka – úplně horká – ležela v té Siljině.

Vím, že to zmiňuju pořád, ale opravdu mi vztah mezi Siljou a Tengel připadal jak z pohádky kráska a zvíře. Ona je mladá a krásná a on starší a zohavený, ale i tak Silju přitahuje, až se do něj zamiluje. Když už se tu zmiňuju, že je Tengel starší, tak jsem to počítala a věkový rozdíl je mezi 14-19 lety, což je poměrně dost, ale v té době to bylo normální. Mně by to nijak zvlášť nevadilo ani v dnešní době (:)).

Osobně bych se ráda dozvěděla více o prokletých. O jejich historii a o tom co to vlastně pro všechny potomky, jako je třeba Sol (dítě zachráněné Siljou), znamená. Vše co víme  je, že se jich všichni lidé bojí a nikdy se k nim nepřibližují. Toť vše.
Srdce se jí rozbušilo štěstím.

Konec mi ale přišel oprati předešlému ději trochu hodně urychlený. Celou knihu čekáte, co se konečně stane (třeba mezi Siljou a Tengelem) a ono stále nic a pak se toho najednou stane tolik, že to ani vše nepobíráte a už je konec. Celkově je kniha napsaná velice pěkně a poutavě. Líbilo se mi,  že překladatelé nepozměnily některé názvy i když se trochu špatně četly (třeba ten název města). Takhle v originálu to je mnohem lepší. Stále přemýšlím nad tím, jak se jméno Silje vlastně čte. :D 


Pak na sobě ucítila dotek Hanniných děsivých rukou a slyšela mumlání hrozných zaklínadel.

Rozhodně se pustím i do dalších dílů, kterých je přeložených prý šest, což není celá série. Celkem má sága prokletých 47 dílů a tak se nedivím, že se to překladatelům nechce všechno překládat,  i když by to rozhodně stálo za to! 

Za tento výtisk velice děkuji nakladatelství FRAGMENT. Děkuji. 

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

3 komentáře:

  1. 47 dílů ?! To je.. opravdu trošku, dost ne?! :D
    Ale jo, vypadá to zajímavě. . :)

    OdpovědětVymazat
  2. 47? :D to je fakt hodně... a přeložených je 6?.. já myslela, že jen 4... Jinak tato kniha se mi celkem líbila.. také si chci přečíst další díly :)

    OdpovědětVymazat
  3. L: Já si také myslela, že jen 4 (tolik jich vidím na stránkách fragmentu), ale někdo mi říkal, že jich je šest, tak vážně nevím. :D

    OdpovědětVymazat