RC review: Když uvěříš

Název: Když uvěříš
Autor: Jessica Inclán
Datum vydání: 2011
Počet stran: 336
Nakladatelství: Metafora

Miranda není v životě spokojená: nemá štěstí v lásce, jako by stále žila ve stínu své krásnější a úspěšnější sestry, a hlavně si připadá „jiná“ než všichni kolem ní. Všechno se ale dramaticky změní, když se po úprku o život před třemi násilníky ocitne uprostřed lidí, o jejichž existenci vůbec neměla tušení. Croyants des Trois…Kdo jsou tihle tajemní, mimořádnými schopnostmi obdaření „věřící“ v kápích a čemu to vlastně věří? A kdo je její smutný zachránce, zázračný léčitel a telepat Sariel s podmanivýma jantarovýma očima a záhadnou minulostí? Příběh svou magickou mocí přenese čtenáře do světa vášnivé lásky, nesmiřitelné nenávisti i urputného boje s mocnostmi zla.

...

Když jsem na knihu poprvé narazila, myslela jsem si, že to bude jen další kniha s náctiletými čaroději a čarodějnicemi, ale musím říct, že jsem se zmýlila. Hlavním postavám totiž vůbec není sedmnáct, ale táhne jim na třicet, mají práci (tedy alespoň někteří) a dočkáte se i pár peprných scén.

Mladá básnířka Miranda se jedné pozdní noci, kdy se vrazí z večírku, stane terčem dvou přiopilých chlapíků, kteří jí začnou pronásledovat ulicemi San Franciska.  Při útěku se snaží najít parkoviště, ale to jakoby zmizelo. Najednou ale uvidí budovu a dveře a vletí dovnitř. Miranda se ocitá v místnosti plné podivných lidí v hábitech – croyants de trois, kteří jí najednou obviňují, že je špionka. Zastane se jí jeden muž jménem Sariel a odvede jí zpět domu a vyléčí jí zraněný kotník. Miranda je stále zmatená a proto jí Sariel i přesto, že by neměl, vše prozradí.

V této knize se setkáváme se světem rozdělený na dva druhy croyanty a moyeny, v překladu věřící a ti ostatní obyčejní lidé, kteří nevěří. Croyanti ovládají magii, dokáží vymazat vzpomínky, dorozumívají se pomocí myšlenek, přemisťovat se, nebo třeba uzdravovat. Mezi croyanty nepanuje zrovna dobrá atmosféra.  Quain, který patří k croyantům se snaží dostat třetí plaque, neboli třetí desku, která, stejně jako předešlé dvě, obsahuje mnoho magie, se kterou by Quain mohl ovládnout svět a vyhladit moeyny. Proto se croyants de trois snaží Quaina zastavit a hodně nápomocná tomu bude zrovna Miranda.

Pravděpodobně jsem čekala něco jiného. I přestože je to poutavý a zajímavý příběh, tak mi tam něco chybělo. Nedokázala jsem se do knihy stoprocentně začíst. Někdy mi děj připadal trochu až moc uspěchaný, protože třeba to, že se Miranda a Sariel do sebe zamilovali v den, kdy se potkali poprvé, je trochu přitažené za uši. No nicméně je ale příběh knihy moc dobrý a nápaditý.

Celou knihu jsem neměla ponětí, co jsou ty plaque. Nějak mě nenapadlo se podívat do do slovníku. Pořád jsem si říkala – Plaque to je přeci anglicky mor (nějak jsem si nevšimla, že tam je q namísto g). Proč by se ale Quain snažil ukrást mor? :D No až když jsem knihu dočetla mi trklo, že vlastně celé kniha je plná francouzských slov, takže tohle bude asi také francouzské a ne anglické.

Hlavním tématem celé knihy je především láska. Tady sice trochu uspěchaná, spíše láska na první pohled, ale stejně láska. Miranda a Sariel se milujíi přestože vědí, že by neměli. Sariel má také za úkol Mirandě vymazat vzpomínky, jelikož to teď ví by mohlo být nebezpečné a Quain by se o ní mohl dozvědět. Sariel to ví, ale dvakrát se mu do toho zrovna nechce. Sariel není zrovna postava, kterou bych si ihned oblíbila.

Chvílemi jsem se při čtení nudila, jelikož se v knize vyskytují někdy až moc zdlouhavé popisy pocitů, nálad, událostí a to mě moc nebavilo, chtělo by to více akce.

Tato kniha je úplně jiná než knihy, které obvykle čtu, možná proto mě to až tolik neuchvátilo, ale přesto musím říct, že příběh se mi líbil svojí originalitou, protože jak zmiňovala VeEee ve své recenzi, tohle není kniha, která by se hemžila vlkodlaky, upíry, duchy, anděly a podobnými věcičkami, takže někdo koho nebaví číst knihy, které jsou plné již zmiňovaných stvoření, bude tato kniha určitě bavit.