Review: Unearthly

Název: Unearthly
Autor: Cynthia Hand
Datum vydání: 4. ledna 2011
Počet stran: 435

Anotace (překlad převzatý knižního doupěte)

Na začátku tu byl chlapec stojící mezi stromy...

Clara Gardner se nedávno dozvěděla, že je z části anděl. Andělská krev proudící jí v žilách jí dělá chytřejší, silnější a rychlejší než lidé (označení, které jí už nenáleží), ale znamená to, že má i poslání. Něco, proč je na světě. Ale zjistit, co to je, není zrovna snadné.

Její vize o zuřivém spalujícím ohni a svůdného cizince ji dovedly do nové školy do nového města. A když potká Christiana, který se ukáže být klukem jejích snů (a to doslova), zdá se, že všechno zapadlo do svého místa - a zároveň zase až tak úplně ne. Protože na scéně se objevuje další kluk, Tucker, který působí na její méně andělskou stranu.

Zatímco se Clara snaží najít způsob, jak přežít ve světě, kterému přestává rozumět, dostane se do situace, kdy musí čelit nevidětelnému nebezpečí a volbě, kterou si nikdy nepředstavovala, že bude muset udělat - mezi poctivostí a podvodem, láskou a povinností, dobrem a zlem. Když se oheň z jejích vizí stane skutečným, bude Clara připravená čelit svému osudu?
...

Kdybych nenarazila na český překlad této knihy na jednou blogu, asi bych se na knihu zatím nevrhla. Ne, že by se mi podle recenze nezamlouvala, jen téma andělé není, nebo spíše nebylo moje sousto. Má reakce teď? Já chci být také alespoň čtvrteční anděl! Není to zrovna kniha, který by překypovala akcí, nadpřirozenými bytostmi, vtipem nebo čímkoliv jiným, ale pokud nehledáte druhé Hunger Games, bude se Vám to líbit.

Do svých čtrnácti let byla Clara Gardner obyčejná Kaliforňanka. Žila (a také stále žije) se svou matkou a mladším bratrem Jeffrym normálním životem. Ale pak jí její matka řekla pravdu. Je čtvrteční anděl a jako každý anděl jednou dostane své poslání. To se začne projevovat tajemnými vizemi, ve kterých stojí uprostřed hořícího lesa a vidí kluka. Postupem času se svou matkou zjišťuje, kde by se to mělo stát, a proto se stěhují z prosluněné Kalifornie do Wyomingu. Začíná v nové škole bez přátel a ihned první den potkává onoho kluka ze svých vizí. Zjišťuje, že se jmenuje Christian Prescott a že chodí s populární a namyšlenou Kay Patterson. Spřáteluje se s Wendy Avery a jejím bratrem Tuckerem Averym, který si z ní první polovinu knihy dělá srandu a říká jí mrkev (kvůli jejím oranžovým vlasům, které si na tuto barvu musela přebarvit a nebyla z toho zrovna nadšená). Časem se to ale mezi nimi změní a … no to Vám neřeknu.

Prakticky celá kniha je o tom, jak se Clara snaží porozumět svým vizím, vymyslet způsob, jak Christiana před ohněm zachránit nebo jak se začlenit do kolektivu nové školy. Sledujeme její myšlenkové pochody, její snahu dozvědět se o svém andělském daru co nejvíce. A právě v tom jí pomáhá její další kamarádka Angela, o které zjistí, že je také anděl (už je to jméno mluví samo za sebe). Společně žjišťují nové věci, učí se létat, což mi zrovna dvakrát nesedlo. Tedy chápu, že andělé prostě umí létat, ale v této knize mi to připadala už trochu přehnané. Bez létacích scén by to bylo také dobré.

Co se týče postav, tak jsem si oblíbila skoro všechny. Až na protivnou Kay a docela i Christiana. Připadal mi takový děsně nerozhodný. Jednu chvíli chce být s Kay, pak se mu začně líbit Clara, s Kay se mezitím dokonce rozejde, pak si uvědomí, že je do Kay stále zamilovaný a pak zase neví co vlastně chce. Komplotovaná osobnost.

Poměrně tajemnou postavou je Clarina matka. Ať se totiž Clara snaží sebevíc, její matka jí nikdy neprozradí více, než musí. Podle ní musí na většinu, přijít nebo se naučit sama. Během čtení jsem měla dojem, jako by jí něco hodně důležitého tajila a bála se jí říct. Bylo znát, že je Clara lehce smutná, že jí matka stále něco tají a doufám, že na to v dalším díle přijde na kloub.

V neposlední řadě musím zmínit Tuckera. Oh, toho kluka jsem si tak oblíbila. Poprvé se sním Clara seznamuje ve škole, kdy na ní není zrovna milý, protože mu nabořila auto. No, kdo by také byl, že? :D V tu chvíli jí Tucker vymyslí přezdívku mrkev a hodně často si z ní od té doby utahuje. Na školním plese, na který jde Clara s Christianem, se začně ukazovat, že pod Tuckerovou tvrdou slupkou, je docela milý a pozorný kluk. Sama Clara to začíná pociťovat, když tráví prázdniny doma, zatímco všechny její kamarádky odjely pryč. Právě v den kdy má narozeniny se u dveří objeví Tucker s dárkem. Jeho sestra Wendy jí dala své drahá tenisky na túry a Tuckera jako průvodce. Společně tak chodí do přírody, na ryby, skáčou ze stromu do řeky, pozorují východ slunce a po starém neohrabaném Tuckerovi už není vidu ani sluchu. Podle mě je to jedna z nejlepších postav celé knihy. Možná že i nejlepší.

Po dlouhé době byla tohle kniha, u které jsem absolutně uhádla konec. Četla jsem a najednou jsme si řekla, že by to vlastně mohlo být takhle (nebudu Vám nic prozrazovat J) a pak jsem byla překvapená, že to tak opravdu bylo. Nevadí mi to, aspoň vidím, že jsem na stejné vlně s autorkou, ale stejně byl do konce dala více šťávy, protože si myslím, že byl konec trochu strohý. No nicméně se mi kniha vážně velice líbila, i když jsem v to ani vůbec nedoufala a na druhý díl se těším jakbysmet.