Review: Všechny důležité kontakty

Název: Všechny důležité kontakty
Autor: Lauren Weisberger
Datum vydání: Květen 2008
Počet stran: 368
Nakladatelství: Columbus

Nablýskaný svět celebrit, sex…a možná taky láska… Od autorky knižního a filmového bestselleru Ďábel nosí Pradu. Betty Robinsonové je sedmadvacet, žije v New Yorku, pracuje jako "kancelářská krysa" v bance, má alergického psa a ve volných chvílích hltá zamilované romány nebo se schází se svou nejlepší kámoškou Penelopou. Nuda. Dokud jí strýček nesežene práci v agentuře, která se zabývá organizací slavnostních příležitostí. Není proto divu, že od té chvíle všechno nabere neuvěřitelný spád, událost stíhá událost a život najednou vyhlíží jako nepřetržitá šňůra divokých večírků. Celebrity, o kterých si dřív jenom četla, jsou pro ni najednou denním chlebem a se známým lamačem dívčích srdcí, aristokratem Philipem Westonem, se ocitne dokonce v posteli. Největší město světa se svými nejzářivějšími podniky se stává jejím sexuálním hřištěm. Jenže kdo vlastně je kdo není pohádkovým kouzelným princem a na čem v životě vlastně záleží?
...

Četli jste knihu ďábel nosí Pradu nebo alespoň viděli film? Líbilo se vám to? Tak to se vám bude líbit i tato kniha. Prakticky tam jde o naprosto to samé. Chudá, mladá, dvacetiněcoletá dívka dostane velice dobrou a dobře placenou práci. Ihned se dostává do vyšší sféry společnosti. Potkává mnoho nových lidí a hlavně mužů. Jediným rozdílem jsou tak akorát jména a prostředí.

Sedmadvacetiletá Newyorčanka Betty Robinsonová má nudnou práci. Pracuje v bance. Jediné co jí tam drží, jsou peníze a její nejlepší přítelkyně Penelopa. S nikým už dlouhou dobu nechodí a žije sama se svým hypoalergením a alergickým psem (:D), jednou za čas se schází se svým strýčkem Willem a jeho přítelem (jojo, je to gay) a o poledních pauzách se s Penelope plíží z práce pryč na něco dobrého k snědku. Takhle vypadá život Betty, dokud nepodá ve vzteku výpověď a dokud jí strýček Will nedohodí novou práci. A ne jen tak ledajakou práci. Dostává práci ve firmě organizující párty, afterparty, oslavy narozenin ….slavných a bohatých lidí. Během chvíle z šedé bankovní myšky stává jiná osoba. Má nové přátelé, chodí na večírky, na které by jí nikdy dříve ani nenapadlo chodit a díky takovému jednomu večírku se ocitne v posteli boháče Philipa Westona. U muže, po kterém touží snad každá Newyorčanka …až na Betty. To se mu ještě nikdy nestalo, a proto se začne objevovat všude kde Betty. Prakticky jí pronásleduje a snaží dostat. Při jedné akci se náhodou seznámí s vyhazovačem Sammym, o kterém později zjišťuje, že ho vlastně zná. Spolupracují společně na jedné nadcházející akci a pomalu se seznamují.

Už když jsem knihu kupovala, jsem neočekávala nějakou příliš úžasnou knihu, spíš takovou oddechovku, což tato kniha opravdu je, jelikož se v knize probírá jen móda, láska a vztahy, ale musím říct, že se mi kniha tak líbila, že jsem jí četla až tří do ráda. A to je u mě něco. Příběh se mi moc líbil a bavil.

Dej je zasazen, stejně jako všechny romány této spisovatelky, do víru velkoměsta New Yorku. Betty bydlí v chudší nebo lépe řečeno levnější části města, nepotrpí si na nejmodernější značkové oblečení a ani společenský život jí nijak neláká, nejraději je doma se svým psem. Betty je prostě naprosto obyčejný člověk jako každý z nás. I přesto, že se časem dostává do vyšší sféry, zůstává pořád stejná, nestává se z ní žádná namyšlená fiflena, jako ty, se kterými se díky nové práci setkává. A to se mi líbilo. Jediné co se u ní mění, je to, že najednou nemá ani trošku času.

Musím se přiznat, že mě ale kniha chvílemi nudila. Ne, že by byla špatně napsaná, ale některé scény prostě byly nudná, byly o ničem a já jsem je občas trochu přeskakovala. To dělám často, když mě kniha nebo její část nebaví.

Autorka dokázala v této knize vytvořit postavy, které si buď zamilujete, nebo nezamilujete. :D Takovým příkladem je Phillip a Sammy. Dva naprosto odlišní chlapíci. Zatímco Phillip je obyčejný namyšlený zbohatlík, který si užívá to, že po něj jede snad každá normální žena a je neuvěřitelně vlezlý, tak Sammy, což je zkratka jména Samuel (I love it!), je jeho naprostý opak. Sammy pracuje jako vyhazovač, nemá moc peněž a sní o tom, že si jednoho dne otevře restauraci. Je milý a zábavný a dokáže Betty rozesmát, což Phillip ne, ten tak maximálně dokáže Betty znechutit celý den. J Já osobně jsem si Sammyho moc oblíbila.

Jak jsem již zmiňovala, kdo četl nebo viděl Ďábel nosí Pradu, tomu se bude kniha velice líbit. Je to směsice romantiky, mody, humoru a lidských vztahů, takže si každý přijde na své.