RC review: Princezna Viktorie

Název: Princezna Viktorie
Autor: Thomas Brezina
Datum vydání: 2009
Počet stran: 344
Nakladatelství: FRAGMENT

Zažijte tajuplné prázdniny s Viktorií. Viktorie tráví prázdniny v Anglii, kam ji rodiče poslali, aby se zdokonalila v angličtině. Cítí se však osamělá a nešťastná, protože jí okolí dává najevo, že o ni nestojí. Po čase se jí náhodou dostane do rukou starý deník, který si před více než sto lety psala mladá princezna Philippa. Zápisky skrývají hrozné tajemství a Viktorie se náhle ocitá v princeznině kůži. Zdá se jí to, nebo se skutečně přenesla do minulosti? Běh událostí je stále záhadnější a Viktorie pochopí, že se stala součástí jakéhosi ďábelského plánu...
...

Tahle kniha se na první pohled nezdá, ale jak jí začnete číst, už Vás až do konce nepustí. Ze začátku jsem byla ohledně knihy lehce skeptická, říkala jsem si, že to bude další knížka pro 14-15tileté, ale ona ne. Podle mě se může zamlouvat i takovým dvacítkám. Ze začátku to možná až tak záživné není a postupem času se to vystupňuje. Až do konce jsem netušila, jak to dopadne a nakonec jsem byla hodně překvapená.

Kniha je příběhem mladé Němky Viktorie, která se základními znalostmi angličtiny tráví tři týdny v Anglii v rozsáhlém a starém domě jednoho z nejlepších zákazníků svého otce, který vlastní pštrosí farmu. Viktorie se seznamuje i s jejich dcerou Claire, která se na první pohled zdá být milá, ale to je jen přetvářka. Ještě ke všemu jsou její kufry omylem na cestě do Los Angeles. Paráda. V knihovně pak nalezne deníky dívky, která v tom domě žila dávno před ní.

Celý příběh se mi moc líbil. Byl poměrně dobře a čtivě napsaný a toho, koho baví příběhy, které jsou propojené s minulostí, bude kniha moc bavit. Hltala jsem ji od první stránky až do poslední a čekala, co se stane nového.

Sice jsem nějak pozapomněla kolik je Viktorii let, ale typovala bych takových 15-16 let. Od první chvíle mi byla moc sympatická. Je to taková mladá, sympatická a samostatná dívčina a trochu mě překvapila, že i přestože se na začátku zmiňovala, že neumí zrovna dobře anglicky, tak velkou většinu příběhu mluvila úplně v pohodě anglicky. Ale tak je to kniha a postavy se musí dorozumět. :D

Poměrně zajímavé jsou i deníkové zápisky mladé princezny Philippy. Ze začátku sice nic moc neříkají, ale jak se děj rozvíjí, tak si začnete spojovat jednotlivé kousíčky dohromady a začne Vám to dávat smysl. Moc se mi líbilo, jak bylo vše hezky propojené. Opravdu se kniha moc dobře četla a u posledních kapitol jsem byla táák zvědavá, jak to dopadne, a musím říct, že mě konec vážně překvapil. Vůbec bych nečekala takový zvrat v charakteru jedné postavy.

Píšu to asi už popáté, ale tahle kniha byla vážně dobrá, což jsem vůbec neočekávala. Bavila mě od začátku do konce, oblíbila jsem si skoro všechny postavy (kromě Claire) a s jistotou si v budoucnu přečtu i další knihy od Thomase Breziny, protože on prostě umí psát.