RC review: S osudem v zádech

Název: S osudem v zádech
Autor: Meg Rosoff
Datum vydání: září 2010
Počet stran: 208
Nakladatelství: Mladá Fronta

Anotace
Co byste dělali, kdyby vás osud začal pronásledovat? Patnáctiletý David Case má od jisté chvíle pocit, že si s ním Osud pohrává jako kočka s myší. Rozhodne se proto pozměnit identitu, aby se mu ukryl. Změní si jméno, image, nakonec i odejde z domova, a zaplétá se do sítě podivných nehod a náhod. Zamiluje se do starší dívky. Má svůj život pod kontrolou? A pokud ne, kdo ho tedy má v rukou? Vynikající příběh o dospívání, přirovnávaný k slavnému románu J. D. Salingera Kdo chytá v žitě.
...

Davit Case je normální patnáctiletý kluk žijící se svou matkou, chodící do školy a dělající všechny normální věci jako ostatní teenageři. Až do chvíle kdy si začně myslet, že ho pronásleduje osud. Změní si křestní jméno na Justin, vzhled, snaží se skrývat a dál se proplétá svým pronásledovaným životem.

Upřímně jsem knize ze začátku nedávala moc šancí, jelikož jsem všude okolo narážela na ne moc pozitivní ohlasy na tuhle knihu. Často jsem četla, že j když je kniha zajímavá, tak je nudná, někdo se často nedostal asi ke konci. No, tehdy jsem ještě netušila, že budu docela souhlasit.

S Justinem jsem se nedokázala sžít. Připadalo mi, že se často choval jako blázen, co právě utekl z léčebny a myslí si, že ho chtějí všichni zabít… v tomhle případě osud. Jeho jednání bylo místy velice přehnané a bláznivě. Možná nejsem až tak zvyklá na knihu psanou z pohledu kluka, takže mi to celkově jednoduše nesedlo.

Nejzajímavější na tom všem je, že mě příběh zaujal a bavil, jen mě nebavil ten způsob vyprávění, postavy a místy (spíše pořád) nezáživný děj. Zajímalo mě, jak to celé skončí, jenže bylo pro mě neskutečně těžké se přemluvit číst dál. Většinou, když čtu nějakou nezáživnou knihu, tak se tam objeví alespoň nějaké vedlejší postava, která cel příběh oživí, jenže tady se žádná taková postava neobjevila, maximálně tak nudný kamarád nebo třeba imaginární pes.

Co se mi ale moc líbilo, byly kapitoly (vždy jen strana) psaná z pohledu osudu. Zní to divně, že? Ale tohle bylo vážně zajímavé. Někdy jsem z toho měla i husí kůži. Tyto části byly opravdu dobře napsané a podle mě i nejvíc poutavé z celé knihy.

Věřte mi, že je pro mě nesmírně těžké psát negativní recenzi, jenže podle mě to jinak nejde, i když čtu, že je kniha oceňovaná a oblíbena, tak u mě ne. Ničím, kromě myšlenek osudu, mě kniha nezaujala.

Tahle kniha je vážně zvláštní, divná a prapodivná. :D Znovu si jí pravděpodobně asi nepřečtu. Navíc mi dělá hrozný problém na ní napsat delší recenzi, takže budu tímto končit. Jestli se někdo chystá tuhle knihu číst, tak mi potom dejte vědět, co si o ní myslíte. 

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Mladá Fronta

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

2 komentáře:

  1. Tú knižku si tak znosila, že mám obrovskú chuť si overi´t či je naozaj taká zlá :)

    OdpovědětVymazat
  2. Justin byl magor, ale kniha byla dobrá :))) Já ji dala plnej počet... :)

    OdpovědětVymazat