RC review: Stefanovy deníky

Název: Stefanovy deníky: Zrození
Autor: Kevin Wiliamson, Julie Plec, L. J. Smith
Datum vydání: Srpen 2011
Počet stran: 240

Propadli jste zcela Upířím deníkům? Zajímá vás, jaké události předcházely jejich ději? Pak si určitě nenechte ujít další napínavou upíří sérii, ve které vás opět čeká velká dávka napětí, tajemna a romantiky. * 8. září 1864. Ona není tím, kým se zdá. Mělo by mě to překvapit? Vyděsit? Ranit? Jako kdyby nic z toho, co jsem znal, z toho, co jsem se naučil, z toho, čemu jsem celých sedmnáct let věřil, nebyla pravda. Ještě jsem cítil, jak mě líbala, jak mi svými prsty tiskla ruce. Pořád jsem po ní toužil, a přesto mi v uších zněl hlas rozumu: Nemůžeš milovat upíra! Kdybych měl jednu z jejích sedmikrásek, mohl bych otrhávat lístky a nechat kytku, aby rozhodla za mě. Mám ji rád...nemám ji rád...mám... Miloval jsem ji. Určitě. Na tom, co bude dál, mi nezáleželo. Mělo se moje srdce ubírat tímto směrem? Kéž bych měl mapu nebo kompas, aby mi ukázaly cestu. Ale ona má moje srdce a je mojí zářící hvězdou...a to by mělo stačit.
...

Přiznávám, že jsem si ze začátku myslela, že to bude skoro to samé jako předchozí upíří deníky, což tedy vlastně je (co se týče dějové stránky), ale o to mi nejde. Na předchozích knihách mi docela (dost) vadil styl psaní a také to, že se tam nic moc neodehrávala, a když už něco ano, tak to podle mě nebylo napsané tak, aby to člověka tak moc zaujalo, aby se od toho nedokázal odtrhnout.

Tato ‚předělávka‘ původních UD se mi moc líbila. Člověk si u této knihy mnohem více, tedy vlastně úplně představí seriál (dokonce se tam objevují i přímo některé scény). Postavy se sice i liší od originálu, jako například Damon, který je v této knize takový hrozně milý a laskavý, tedy když nepočítám úplný konec, a pár postav i přibylo.

Třeba taková Rosalyn. Nikdy předtím se o ní nemluvilo, v seriálu se neobjevila a tady se taky zrovna dlouho neohřála. Je to ten typ postavy, která se v knize objeví, ale děj nijak zvlášť nenaruší. Podle mě je Rosalyn taková mladá, naivní a rozmazlená, takový opak Katherine. U Katherine mi zase moc nesedlo to, jak se chovala moc mile. To k ní prostě nejde. Každý si prostě představí zlou, vypočítavou a pomstychtivou potvoru Katherine ze seriálu. Promiňte, že to stále přirovnávám k seriálu, ale prakticky to je seriál v knižní formě.

Abyste si nemysleli, že knihu jen chválím, tak Vám řeknu i pár negativ. Pokud hledáte nějakou akci, ani nehledejte. Pokud hledáte něco jiného, než se stalo v předešlých knihách nebo v seriálu, tak to tam taky nenajdete. Tahle kniha je prostě o tom, co už každý kdo četl knihy nebo viděl seriál zná a není to pro něj novinka. Také mi připadá, že je to oproti seriálu jen slabí čajíček.

Co se týče toho, jak je kniha napsaná, tak si myslím, že názor jaký jsem si utvořila na styl psaní UD sedí k tomuto případu. Do této knihy jsem se nedokázala úplně začíst, jelikož se tak jednoduše nic neděje a děj skoro pořád takový poklidný, i přestože tak chvílemi Katherine někoho zavraždí. Kniha se mi četla možná až moc lehce, snad chápete, co tím myslím, a během chvíle jsem byla na konci.

Nechci nijak zpochybňovat schopnosti Julie Plac a Kevina Wiliamsona, ale tuhle knihu a předpokládám i celou sérii nemuseli vytvářet, jelikož se z toho člověk nic nového zajímavého nedozví. Pochybuju, že by například fanoušci Hunger Games (mezi které patřím i já) byli odvaření z toho, kdyby ti co nyní připravují filmy přepracovali originál a napsaly knihu, která by prakticky papouškovala to, co se stalo v prvním díle s nějakými těmi změnami. Asi ne, že?

Ale musím pochválit obálku. Ta se mi moc líbí!

Možná se ale divíte, proč jsem vlastně dala na goodreads celých pět hvězdiček a tak jí vychvalovala. Zaprvé jsem to hlavně srovnávala s knižními upířími deníky. Oproti těm je knihy vážně lepší, zajímavější a možná se i lépe čte. A zadruhé … mě to prostě bavilo. Ale teď po delší době si vlastně uvědomuji, že to zase až tak dobré nebylo. Takže měním svůj názor a dávám tři hvězdičky. Po dlouhém rozmýšlení si opravdu myslím, že si zaslouží jen tři hvězdičky.

Já jsem ten typ čtenáře, který nemá rád nekompletní série, takže naprosto stoprocentně přečtu všechny díly UD, co ještě vyjdou. Ááále, začínám mít L. J. Smith pomalu pokrk. :D Sama jsem moou zvědavá, jestli mě zklame i při čtení další série, která se připravuje v čj.

Mé díky patří nakladatelství fragment. Děkuji za poskytnutí recenzního výtisků této knihy.