RC review: Nick a Norah - Až do ochraptění

Název: Nick a Norah - Až do ochraptění
Autor: Rachel Cohn
Datum vydání: 28. září 2011
Počet stran: 200

„Můžeš na pět minut předstírat, že jsi moje holka?“ ptá se Nick Norah, když mezi návštěvníky klubu uvidí svou bývalku. A právě takovým klišé začíná příběh dvou mladých lidí, jejichž životní cesty se náhle protnou a trochu kodrcavě pak spolu pokračují.

Nick je basák a jediný hetero v punkové kapele plné gayů. Norah je dívka, která má pocit, že víc problémů by nedokázal řešit ani tým specialistů v pentagonu. A jediná společná noc v New Yorku. A najdete v ní všechno – zoufalství, touhu, odpuštění, zklamání. Jsou tu rodiče, s kterými je nutné nějak vyjít, jsou tu přátelé, s nimiž vyjít je někdy těžší než zdolat Mt. Everest. A je tu kluk a holka, kteří pro jednou nechtějí nic jiného než být sami sebou, nepředstírat, na nic si nehrát, ani se snažit s kýmkoliv vyjít. A je tu láska, vztek a nekonečný seznam písniček. A je to příběh, který si prostě musíte přečíst.
...
Byla jsem moc nadšená, když jsem tento recenzní výtisk vyhrála od Cooboo na facebooku. Dlouho jsem se těšila, až vyjde, protože se mi docela líbil film, který byl natočen podle této knihy, a zajímalo mě, jestli bude lepší, což se o knihách vždy říká. No, kniha mě úplně nenadchla, možná i trochu zklamala, ale rozhodně je pěkná a zajímavá.

Pro mě nejzajímavějším faktem je, že se úplně celý příběh odehrává v jednou jediném dni. Vlastně jednu noc. Chvílemi mi sice kniha připadala zbytečně protahovaná, občas e tam vyskytovaly zbytečně dlouhé popisy děje a taky mi tam chybělo více dialogů. Já mám prostě raději knihy, kde je hodně dialogů. Nápad se mi ale moc líbil, autorka dostala dobrý nápad na knihu, ale nenapsala já tak, jak by se asi líbilo mně. Někomu jinému se ale určitě líbit může. Asi prostě nejsem milovníkem takových to typů lovestory, a to mám kvestory ráda.

Co se týče hlavních postav, tak ty si mě ničím nezískaly, nechci, aby to vyznělo, že vše jen kritizuji, ale prostě to tentokrát nejde jinak. Nick mi přišel nudný, hrozně ukňouraný a pesimistický a asi tak první polovinu knihy jsem s ním umírala nudou. Je mi jasné, že ho mrzelo, že ho opustila holka, kvůli nějakému modelovi, ale on kňoural jak ztracené štěně a já měla chvílemi chuť mu jednu vrazit, aby se probral. Moc se mi ale na druhou stranu líbilo, jak se na konci knihy naprosto probral. Díky, Norah, protože jinak bych to asi už nevydržela. Norah mi sice také nebyla sympatická, ale s tím už asi nic neudělám. Jak už jsem lehce naznačila, moc se mi líbilo, jak Nicka probudila k životu. Podle mě se k sobě naprosto hodí, doplňují se, mají stejný smysl pro humor, ona chápou své současné situace a mají se prostě rádi. Perfektní dvojka.

Snad to nejlepší byl fakt, že se děj odehrává na Manhattanu v New Yorku. Za tohle dávám palec nahoru. Z druhé poloviny knihy se mi hrozně líbila jejich noční procházka po městě. Tohle bych taky někdy chtěla zažít. Hlavně se ale konečně začalo dít. Tahle část mě dokonce i vážně bavila číst a šlo mi to i rychle a úplně jsem toužila být také v tu chvíli v New Yorku.

Kniha nebyla vůbec špatná, nebo špatně napsaná, jen podle mého názoru nebyla až tak dobrá, jak jsem všude okolo sebe slyšela a styl psaní mi také nesedlo. Na začátku jsem si říkala, že se to možná postupem času zlepší a bude to celkově zajímavější, ale když jsem byla už za polovinou a stále jsem čekala, tak mi došlo, že už to jiné asi nebude. Musím říct, že jsem trochu zklamaná, protože jsem čekala něco úplně jiného, ale jsem ráda, že to vím. Samozřejmě budu moc ráda, když mi sdělíte i vaše názory na tuto knihu, jsem moc zvědavá na jiné názory.

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství CooBoo