RC Review: Upíří deníky - Zajetí

Název: Upíří deníky - Zajetí
Autor: L. J. Smith
Datum vydání: 21. září 2011
Počet stran: 312
Nakladatelství: Fragment

Anotace
Stefan byl zajat a uvězněn démonickými duchy, kteří ve Fell's Church rozpoutali pravé peklo. Elena se vydává do Temné dimenze na pouť plnou nebezpečí, aby ho zachránila. Doprovází ji Stefanův bratr Damon, který touží po Eleně celým tělem i duší. Jediný Damon totiž zná cestu do místa, kde je Stefan držen v zajetí. Elena se nezastaví před žádnou překážkou, aby Stefana osvobodila. Ovšem s každým dalším dnem na nebezpečné cestě roste napětí utajované touhy mezi Elenou a Damonem...
...
I přestože tato série nepatří k mým nejoblíbenějším ani nijak zvlášť oblíbeným, musím uznat, že mě tento díl zaujal a dokonce bavil. Samotnou mě to hodně překvapilo, jelikož mě na předchozích dílech nedokázalo nic zaujat a na některé postavy jsem si vypěstovala skoro alergii, v tomto díle se to zlepšilo.

Tento v pořadí sedmý díl je zaměřený hlavně na Elenu, která se snaží najít Stefana a Damona, který jí na této cestě doprovází. Společně s nimi se do akce vydává i Elenin bývalý přítel a současný kamarád Matt (já se vždy musím smát, když mu Damon říká Mutt :D). Párkrát se v knize dostaneme i do Fell’s church za Bonnie a Meredith. Skrze ně sledujeme vývoj těhotné Caroline. 

První věc, která mě moc potěšila, byla, že se Elena už nechovala tak nepřirozeně jako v předešlých knihách. L. J. pravděpodobně pochopila, že ta přeperoxidovaná, přecitlivělá, nesnesitelná a bezhlavě zamilovaná do Stefana Elena lezla skoro každému krkem. Takže tentokrát mírně tleskám!

Co se týče Damona, tak ten se také výrazně změnil. Pomalu se začíná měnit na seriálového Damona (Yay, to se mi líbí). Konečně se přestal chovat jako ten všechno mi je fuk, na ničem mi nezáleží, všechny zakousnu Damon a ukázal, že i on má emoce a že mu na svém bratru záleží. Na kom mu ale zaleží dokonce i víc je Elena.

Během cesty k bráně do jiné dimenze si každý musí všimnout toho ze začátku nenápadného jiskření a postupem času velice výrazného jiskření (Good bye Stefan, now is Damon’s turn). Tohle se mi, jakožto velké fanynce Damona (toho knižného zatím tak moc ještě ne), velice líbilo.

Ale co mě nadchlo nejvíce, bylo to, jak vypadala ta jiná dimenze, ve které má být Stefan vězněný. Nebojte, nebudu Vám tu spoilerovat, ale zmíním se o tom, že to bylo opravdu zajímavé. Najednou jsem si připadala jako bych četla knihu ze starší doby. Ty způsoby života mě opravdu velice překvapily a také chování Damona – přišlo mi, že se choval až moc dobře (ale to bude tím, že se o Elenu bál).

A na konec co se týče jazyka a překladu. Na překlad jsem si už zvykla, takže to už nijak nevnímám, ale kdyby se tam opět oblevilo oslovení „Lásečko“ asi bych to vnímat znovu začala. Promiňte, ale tohle oslovení zní hrozně směšně. Jak jsem se zmiňovala na začátku, dle mého názoru, je tento díl zatím nejlepší, jaký kdy L. J. v sérii Upíří deníky napsala. Doufám, že se toho L. J. bude držet. Jen tak dál. 

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Fragment

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

Žádné komentáře:

Okomentovat