Review: Srdce v sázce

Název: Srdce v sázce
Autor: Alyxandra Harvey
Datum vydání: Září 2011
Počet stran: 256

Solange Drakeová odjakživa věděla, že se má stát královnou upírů. Jako jediná upírka ženského pohlaví, která se kdy narodila a nebyla „stvořena“, je ohrožovaná ze všech stran: upířími ctiteli, kteří touží podílet se na pokračování jejího rodu, až po lovce, kteří se snaží zničit ji a celou její rodinu, hnáni vidinou tučné odměny. Když dojde k únosu, její starší bratr Nicholas a nejlepší smrtelnická kamarádka Lucy se snaží ji zachránit. Dokáže ale Lucy zachránit také sama sebe před Nicholasem, který je neodolatelný jako… zkrátka jako mladý upír? A co se stane, pokud se Solange zamiluje do lovce upírů, který ji chrání před smrtelně nebezpečnými intrikami královského dvora? Nechejte se rodinou Drakeových zavést do utajované komunity upírů, kde stále mají svoje místo velkolepé bitvy, svádění ve stylu goth, dramata nekončících životů i temný humor. Dobrodružství rodiny Drakeových pokračují v dalších dílech, kde mladistvá, láskou protknutá upíří akce graduje a rodina musí čelit dvě stě let staré zášti.

...
Pro mě je tohle ta nejlepší kniha, kterou jsem za říjen, možná i za září četla. Přečetla jsem jí za včerejší večer a dnešní dopoledne a jsem z ní naprosto nadšená. Tedy vlastně jsem knihu začala číst v červnu v angličtině, ale nějak jsem na to neměla náladu a tak jsem knihu zase odložila. Když jsem zjistila, že kniha vyjde v češtině, tak jsem neváhala a ihned si jí předobjednala a musím říct, že jsem peníze investovalo moc dobře.

Příběh je vyprávěn z dvou pohledů – upírky Solange a její nejlepší lidské kamarádky Lucy. Nacházíme se ve světě upírů s trochu jinými pravidly, než známe z jiných knih. To co je stejné, je to, že tu máme opět pár dobrých upírů, pár zlých, několik ještě horších a taky nesmím opomenout upíří lovce, kteří mi docela připomínají tu skupinu lovců upírů ze série akademie Evernight. Mají totiž docela podobné myšlení.

Obě hlavní hrdinky mi padly do oka a tím pádem se kniha ještě lépe četla. Docela mi připomínali Rose a Lissu z VA. U Solange bylo nejzajímavější sledovat její celé období proměny a Lucy celému příběhu dodávala tu pořádnou šťávu. Solange a Lucy jsou nejlepší kamarádky už od malička. Lucy a její rodina je vlastně jedinou, která zná pravdu o Drakeových. Ze začátku, když jsem četla Lucyin popis, jsem si myslela, že bude spíš taková šedá myš, tichá a nebude moc vyjadřovat, ale spletla jsem se. Lucy je pravý opak. Vždy má co říct, je prudká a nebojí se cokoliv někomu říct nebo udělat. Řádným příkladem je jeden ze sedmi bratrů Solange – Nicolas. Lucy je s Nicolasem od mala na kordy, ale poslední dobou si začíná uvědomovat něco jiného a i sám Nicolas se k ní začíná chovat trochu jinak. Mně osobně se z celé knihy nejvíce líbily právě scény mezi Lucy a Nickem. Chvílemi to mělo šťávu. I když je to ten typ dvojice, u které víte už od začátku, že skončí spolu, tak i tak jste zvědavé, jak to mezi nimi postupuje.

A pak se mi hrozně líbila dvojka Solange a Kieran. Kieran je zezačátku bezvýhradný zastánce toho, že všichni upíři jsou stejní a špatní, jelikož se domnívá, že právě upír zabil jeho otce. Ale jak začíná prosakovat do života upírů, zjišťuje, že ne všichni jsou tak špatní. Tato postava prošla v knize velkým vývojem a obratem. Z původního naivního lovce upíru najednou máme kluka, který se snaží vehementně zachránit Salangenin život. Nevím proč, ale já jsem si oblíbila Kierana už na začátku, kdy byl ještě pěkně zabedněný.

A pak tu je postava, která je prostě předurčená k tomu, aby jí všichni neměli rádi. Lady Natasha – potencionální upíří královna, která se královnou prohlásila sama, a nikdo nic nenamítl, jelikož má moc dobré vztahy Montmartem, kterého se všichni bojí. Tahle mi pro změnu připomínala Královnu Tatianu a Natashu z VA a taky docela Neferet ze školy noci.  Lady Natasha se snaží Solange zabít, jelikož miluje Montmarta, ale ten chce pro změnu Solange. To má Natasha teda smůlu.

Kniha se četla opravdu moc dobře, rychle a člověk se do ní dokáže opravdu začíst. Myslím, že je naprosto vhodná na takové ty dny jako dnes – tedy zima, déšť, zataženo. Jestli jste třeba na pochybách, jestli si knihu přečíst nebo, tak Vám říkám, jděte do ní!