Review: Sukuba - Trápení

Název: Sukuba - Trápení
Autor: Richelle Mead
Datum vydání: Červen 2011
Počet stran: 350
Nakladatelství: Domino

Sukuba je nadpřirozená bytost, která smí po libosti měnit podobu a jediným jejím úkolem je svádět. Zní to tak lákavě! Dívka může být, kým chce, její šatník je nevyčerpatelný a smrtelní muži by udělali cokoli pro její pouhý dotek. No, vlastně za to platí svou duší, ale proč zacházet do přílišných podrobností? Avšak život Georginy Kincaidové, sukuby ze Seattlu, není ani zdaleka tak exotický. Pracuje v knihkupectví a její šéf je poměrně nesnesitelný uťáplý chlap. Nesmrtelní přátelé si z ní nepřestávají dělat legraci kvůli jedné její dávné proměně. A nejhorší ze všeho je to, že si nemůže vyjít na rande, aniž by z dotyčného muže nevysála život. Ona by přitom dala všechno na světě za to, kdyby se směla dotknout slavného a neodolatelně krásného spisovatele Setha Mortensena! Snění o Sethovi však bude muset počkat, protože ve světě nadpřirozených bytostí se začíná dít cosi podivného… a velmi nebezpečného. Georgina se proti vlastní vůli stává aktérkou souboje mezi dobrem a zlem…
...
Jak začít? No, jednoduše jsem, po zjištění, že bude u nás v češtině vydaná další kniha od mé nejoblíbenější Richelle Mead, byla maximálně natěšená a asi od toho čekala, že bude stejně nebo možná i více lepší než vampýrská akademie, kterou hrdě prohlašuji za svou nejoblíbenější knižní sérii, jakou jsem kdy (zatím) četla a myslím si, že si ty knihy zamiluje snad každý. Ne každého možná zaujme první díl, ale ty ostatní rozhodně.

Zpátky k sukubě. Opravdu jsem toho od knihy očekávala hodně. Čekala jsem, že bude kniha napínavá a nebudu se od ní moci odpoutat. Kniha napínavá místy je, to přiznávám, ale že bych se od ní nemohla odpoutat, to už zase říci nemohu. Čtení knihy jsem si užila, jen jsem neměla takové to nutkání číst knihu v době, kdy bych jí číst neměla.

Nikdy předtím jsem žádnou knihu o sukubách nečetla a po přečtení této musím říct, že je docela super číst trošku něco jiného. Sice se v knize vyskytuje poměrně obsáhlý mix nadpřirozených bytostí, jako třeba staří dobří upíří a vlkodlaci, démoni a zatím méně okoukaní andělé. Každý si jednoduše přijde na své.

Vůbec mi nevadilo, že byla kniha spíše adult než young adults (nicméně to není zrovna, kvůli sexuálním scénám, nejvhodnější pro mladší čtenářky a čtenáře). Bylo docela osvěžující nečíst knihy typu neoblíbená holka potká buď oblíbeného nebo alespoň bohatého kluka, strašně do sebe zamilují i když vědí, že by nemohli, společně si projdou tím nejhorším a nakonec vše dopadne dobře.  V této knize není hlavní hrdinka – Georgina – sedmnáctiletá naivní dívenka, ale o něco starší, vyspělejší a hlavně v pohádce nežijící mladá žena. Více znamená život a má nadhled.

Georgina, krom toho, že je sukuba, což je vlastně taková prostitutka, ale to se mi nechce říkat, protože to tak nemá vyznít, jelikož to je pro ‚Meadovské‘ sukuby normální, tak ještě pracuje v knihkupectví. Plus, miluje knihy. Tím si Georgina u mě ihned získala sympatie. Její vášní jsou knihy od spisovatele Setha Mortensena, se kterým se čirou náhodou setká ve knihkupectví, ve kterém pracuje. Gergie, ale zjišťuje, že v reálu není nijak zvlášť výmluvný, ale dobře to umí přes tužku a papír. Seth ale není jediný mužský vyskytující se v knize. Po pravdě jich tam je tolik, že jsem v tom tak do poloviny knihy měla velký guláš. Nevěděla jsem, které jméno patří ke které postavě, čímž mě to trochu nebavilo číst. Ona se kniha čte špatně, když jí nechápete.

Mojí osobně nejoblíbenější postavou byl Roman. Prakticky neznámí muž, kterého Georgina potká a začne se s ním vídat. Od první chvíle jsem tušila, že v tom jejich ‚vztahu‘ bude něco v nepořádku, protože byl Roman místy až moc milý, moc vtipný, jednoduše všeho bylo moc, ale že to dopadne až tak, to jsem opravdu nečekala. Ale stejně, tak nějak pořád ho mám ráda. Osobně mi připadá nelepší scéna se sestavováním knihovny.

Druhá polovina knihy mi ale už ubývala rychleji, protože se to začalo rozjíždět. Ale stále to nebylo ono. Nic co by mě dostalo do kolenou. Nicméně jsem zvědavá na další díl, který vychází tento měsíc, a doufám, že to bude jen lepší.

Zdroj: Info o knize + anotace - bux.cz
obrázky - weheartit.com