RC recenze: Temné vize

Název: Temné vize - Odhalení
Autor: L. J. Smith
Datum vydání: 17. října 2011
Počet stran: 264

Kaitlyn je studentka střední školy. Kvůli svým nezvyklým očím a jasnovideckým schopnostem má pověst čarodějky. Lidé se jí bojí, a proto nemá žádné přátele. Přijme tedy pozvání do Zetesova institutu, kde bude moci začít nový život a studovat s vrstevníky s podobným neobvyklým nadáním. Kaitlyn zde pozná dva přitažlivé spolužáky, pohledného Roba, který svou léčivou silou rozdává jenom dobro, a tajemného a nebezpečného Gabriela s nezvyklými telepatickými schopnostmi. Studenti postupně začínají zjišťovat, proč byli do institutu přivedeni. A Kaitlyn se musí rozhodnout, komu má věřit... a koho bude milovat.
...

Ze začátku jsem této knize, už jen kvůli autorce, moc nevěřila (překvapivě) a nedoufala jsem, že by mohla být na lepší úrovni než upíří deníky, nicméně jsem se hodně spletla, protože jsou Temné vize zatím tou nejlepší kniha od L. J. Smith, kterou jsem kdy od ní četla. Od začátku do konce mě kniha bavila, byla velice dobře a chytlavě napsaná a tak trošku jsem si myslela, že to skončí trochu jinak, ale to nevadí. Touto knihou si u mě L. J. docela šplhla a stoprocentně si přečtu další díly této série.

Příběh se točí okolo středoškolačky Kaitlyn, která nemá jediného kamaráda a nikdo s ní nechce mít nic společného. V podstatě všichni se jí bojí a považují jí za čarodějnici. Jednoho dne jí je ale nabídnuta možnost odjet a stát vlastně takovým pokusným králíkem jednoho Zatesova výzkumného centra, který studuje a sleduje mladé lidi s neobvyklými nadáními. Kaitlyn a její noví přátelé Rob, Lewis, Anna a tajemný Gabriel pomalu začínají proplouvat do hlubin tajemství skrývajícího se za zdmi institutu.

Tak nějak podvědomě jsem tušila, že kniha bude dobré a taky, že je. Byla napsaná s takovou lehkostí, že se až moc dobře četla a ani jsem nenadála a už jsem dočítala poslední stránku. To je asi jediné negativum – kniha je moc tenká. :D Co se týče příběhu, líbí se mi svou originalitou. Sice už na světě máme knihy, jejichž hlavní hrdinové mají podobné schopnosti, ale v celé kompozici textu jsem nad tím ani nepřemýšlela.

Co se týče mých dojmů z jednotlivých postav, v podstatě nemám, co vytknou, jelikož jsme si skoro všechny oblíbila. Na Kaitlyn nebylo nic co by mi nesedělo, prostě to byla mladá holka, která byla určitě uvnitř nešťastná z toho, že nemá žádné přátele a pak se odstěhuje do institutu a všichni jsou k ní velice milí a přátelští. Musel to být pro takový šok, protože na to nebyla nikdy zvyklá a moc se mi líbilo, jak se pomalu začala vylupovat ze skořápky té zamlklé holky. O Anne a Lewisovi Vám ani toho moc říct nemohu, protože v knize neměli zrovna dost místa na to, aby se dostatečně projevil, a doufám, že jim ten prostor L. J. v druhém dílu dala. V neposlední radě tu jsou dva hot guys Rob a Gabriel, kteří nemají zrovna v lásce. Pamatujete si, jak jsem se asi před 4 větami zmiňovala, že jsem si skoro všechny postavy oblíbila? Tak Rob je ten, kterého ne. Připadal mi jako hrozný, promiňte, blbeček, choval se tak, jak se asi žádný kluk chovat nebude a celkově na mně působil hrozně uměle. Jelikož mám velkou slabost pro ne zrovna hodné hošánky, logicky mi do oka padl Gabriel, který mě zaujal svým odtažitým a nepřátelským postojem. Zní to nelogicky, ale je to tak. Většinou mám totiž ráda, když se tihle hot guys, pomalu přetvářejí v lepší a začínají ukazovat svoje emoce. No, to se sice nestalo, a ani nevím, jestli se stane, protože z anotací dalších dílů to nejde poznat (ano zjišťovala jsem si to, jsme hrozná).

Pravděpodobně jsem již zmínila vše, co jsem chtěla. Těm, kteří nad knihou váhají, ji vřele doporučuji a budu ráda, když mi i vy sdělíte vaše dojmy z knihy. Je  tu někdo, komu se kniha nelíbila? Nebojte se ozvat, mě to zajímá.

Touto cestou opět děkuji svému nejoblíbenějšímu úžasnému nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku. Děkuji.