RC review: Krásná mrtví - Arizona

Název: Krásní mrtví - Arizona
Autor: Eden Maguire
Počet stran: 272
Datum vydání: říjen 2011

Nejsou živí. Nejsou mrtví. Něco mezi tím. Druhý díl napínavé tajemné série Krásní mrtví. Odhalí Darina včas temná tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých? Po Krásných mrtvých není několik týdnů ani stopy. Darině se po Phoenixovi strašně stýská. Snad se vrátí a pomůže jí vyřešit tajemství další záhadné smrti. Je to už skoro rok, co se Arizona utopila v Hartmannově jezeře. Podle všeho (a všech) to byla sebevražda… Opravdu? Opravdu by se ta silná, sebevědomá Arizona, suverénní, nepřístupná kráska z ellertonské střední školy utopila v jezeře? Darina musí Arizoně pomoci stejně, jako pomohla Jonasovi. Ale neviditelná křídla tlučou, Krásným mrtvým hrozí nebezpečí a čas běží.

Už jen představa, že by mi během jednoho roku zemřeli čtyři lidi, které znám, mi nahání hrůzu. Ve světě Dariny to je ale krutá realita. Kromě dobrých přátel jí zemřel dokonce i přítel. Jenže tyto čtyři středoškoláci nejsou stoprocentně na druhé straně. Ve vyměřený čas se musejí pokusit zjistit, jak ve skutečnosti zemřeli a Darina je jejich jediné spojení se živými.

V druhém díle s podnázvem Arizona, se Darina bude, jak asi každému došlo, tím, jak ve skutečnosti zemřela Arizona. I ona, jako každý krásný mrtvý, si ze dne, kdy zemřela, prakticky nic zásadního nepamatuje, jen pár útržků. Jenže s Arizonou to je, kvůli její uzavřenosti vůči okolním lidem, mnohem těžší než s Jonasem. Nakonec se ale Darina před její hradbu dostane.

Někomu se tato série líbí a někdo jí nemůže ani cítit. Já se hlásím do té první kategorie, jelikož si myslím, že příběhy v knihách jsou zajímavé, promyšlené a originální a jednoduše mě baví. Druhý díl je podle mě povedenější, než díl první. Arizona a její tajemství přidávala tajemnosti a to, že Arizona je taková bývala namyšlená školní královna se mi líbilo, protože, koho baví, když čtete knihu, ve které s objevují jen samé milé postavy. Děj potřebuje šťávu.

Když už jsem u Arizony, tak se u ní na chvíli zastavím. Vím, že vlastně hlavní hrdinkou série je Darina, ale já jí tak vůbec nevidím. Mně v této sérii nejvíce zajímá aktuální příběh jednoho z krásných mrtvých, v tomto případě Arizony. Je pravda, že v prvních okamžicích mi svým chováním nebyla příjemná, ale když člověk hlouběji pronikne do příběhu, začíná pociťovat, že vše není tak, jak se zdá. Lehounce mi to připomíná Severuse Snapea - ze začátku tu postavu nemáte rádi a na konci brečíte, když umírá. V tomto případě si začnete uvědomovat, že Arizonino chování bylo něčím těžkým zapříčiněno, a že to byla nejlepší možnost, jak od svého života odehnat lidi, kteří by chtěli šťourat. Její život určitě nebyl jednoduchý, ale podle mě to zvládala docela dobře.

Na knize mi nic vyloženě nevadilo nebo nesedělo, ale vůbec by mi nevadilo, kdyby se v knihách omezily scény mezi Darinou a Phoenixem. Nejsem zrovna jejich velký fanda, takže by mi to vůbec nevadilo. Zato bych uvítala více Huntera. Hunter je totiž velice zajímavý charakter a moc se o něj neví. Jeho příběh je určitě nejzajímavější ze všech a něco mi říká, že se ho dočkáme až na konci série.

Na rozdíl od Jonase se mi tento díl čatl jedna báseň, rychle mi to utíkalo a nemohla se od toho odtrhnout a ako vždy se těším na další a další díl.

Za recenzní výtisk velice děkuji nakladatelství Fragment