RC review: Porád mi pijou krev

Název: Pořád mi pijou krev
Autor: Kimberly Pauley
Datum vydání: 16. 6. 2011
Počet stran: 296
Nakladatelství: Alpress

S upířím klukem Georgem a nejlepší kamarádkou Serenou po boku se Mině zdá, že má celý život před sebou. Ale pak přijdou rodiče s tím, že se budou stěhovat. Někam do zapadlého městečka, kde škole vládnou usměvavé roztleskávačky a nabušení sportovci. Mina musí nahrát svou smrt a všechno opustit, včetně George a Sereny. Dokonce ani upírský kurz o změně podoby jí nezvedne náladu. Najednou se objeví Serena s novinkami, z nichž se Mině doslova zatočí hlava. Možná jí to s upírskými špičáky více sluší, ale vůbec to neznamená, že je její nový život méně komplikovaný.

...

Ve druhém a posledním díle série Pijou mi krev, se Mina vyrovnává s tím, co vlastně znamená být upírem. Úředně je společně s rodinou prohlášena za mrtvou, vše, co jen připomínalo její předešlý život, bylo zničeno, její jméno už není Hamiltonová ale Smithová, její rodiče nejsou úředně jejími rodičemi, ale bratrem s manželkou a hlavně – všichni se museli přestěhovat do zapadákova jménem Cartville v Lousianně, kde Mina musí nastoupit na novou „vidlákovskou“ školu. Pro Minu ani její rodinu to není vůbec lehké, ale nic jiného, než se přizpůsobovat, jim nezbývá.

Tuto sérii mám ráda už jen díky jejímu volnému, vtipnému, a ne zrovna vážnému příběhu, i když si myslím, že tentokrát na vážnosti trošku přidala.  Řekla bych, i že oproti dílu prvnímu, měla kniha pořádný děj, nebylo to jen takové „okecávání“ situací, ale plno přímé řeči, místy i akce a humoru. Styl psaní Kimberley Pauley jsem si prostě oblíbila. Když se totiž do knihy začtete, hezky Vám plyne a za chvíli jste u konce. To celá jak jsou v této knize upíři pojatí, berte ale trochu s nadsázkou. Pokud máte rádi klasický typ upírů, k chuti Vám to asi nepřijde.

Ve velké většině jsem s Minou soucítila. Asi není zrovna nejlehčí se vzdát svého dosavadního života a ponořit se do nového života. Musím ale uznat, že jí to nakonec docela šlo. Podle mě se od první knihy docela změnila, nedokážu přesně říct v čem, ale připadali mi trochu vyspělejší než minule. Místy byla ale trochu hysterická, co se týče toho, jak Sereně a Georgovi neustále psala a byla celá nesvá z toho, že ji neodepisují.

Tohle sem nepatří, ale koukněte jak
by bylo super chodit na anglickou
školu, kde s musí nosit uniformy. :D
V knize se setkáváme také mnoha novými postavami jako Cameron, Grady nebo třeba Kacie, ale setkáváme se i se starými dobrými… no, ne dobrými postavami jako Raven. Zrovna Raven se snaží Mině co nejvíce znepříjemnit život a dokonce ji i zabít. V prvním díle to byla jen taková obyčejná protivná holka a tentokrát se už pořádně projevila a dokázala, že je opravdu zlá.. Kniha by to být nemohla bez nějaké té pořádné školní královny a „mrchy! Tou je Kacie, které tento titul opravdu náleží. Kacie Minu nemá vůbec ráda kvůli tomu, že se Brady, kluk, o kterého se zajímá, zakoukal zrovna do Miny. Brady je takový přesný příklad venkovského kluka. I přesto, že má dobré vychování, mi připadal jako takový „blbeček“. Takovým opakem Bradyho je tajemný a pohledný Cameron, kterého prostě nejde přehlédnout. Od první chvíle, kdy se v knize Cameron objevil, jsem byla jeho fanynka.

Skoro každá kniha, ve které se jedná o přesun hlavní hrdinky z velkého města do malého zapadákova, je v něčem zajímavá. Mně okouzlilo celé prostředí Cartwillu. Všichni se tam znají, mají jednu školu, a jen pár obchůdků, ale stačí jim to. Já bych tam asi dlouho nevydržela, ale vždy to bylo pro mne velkým lákadlem. Tak jsem se alespoň knižně přenesla do vysněného městečka. Za tohle palec nahoru.

S knihou jsem strávila dvě pěkná odpoledne, při kterých jsme se nad čtením bavila. Každému, kdo hledá knížku na například ošklivý deštivý den, tuto sérii doporučuji. Jen mě naštvala jedna věc, a to chyba v anotaci. Vím, že je to v podstatě prkotina, ale docela mě štvalo, že jsem celou dobu čekala na to, až se tam bude dít, to co bylo zmíněné na obálce a nakonec nic nebylo. Ale chybička se může vloudit.

Za recenzní výtisk knihy Porád mi pijou krev od Kimberly Pauley velice děkuji nakladatelství Alpress