Review: Čarodějnice z Hex Hall

Název: Čarodějnice z Hex Hall
Autor: Rachel Hawkins
Datum vydání: 28. 11. 2011
Počet stran: 240
Nakladatelství: Knižní klub

Anotace
Sophie Mercerová je čarodějka. Jenže její kouzla většinou skončí katastrofou a její poslední šancí je Hex Hall, elitní nápravné zařízení pro adolescenty Prodigia, tedy pro čarodějky, kouzelníky a řádku dalších bytostí. Sophie se už během prvního dne podaří dosáhnout prvních výsledků: získá tři mocné nepřítelkyně, zakouká se do přitažlivého kouzelníka a dostane novou spolubydlící, jedinou upírku na škole. Vedle (ne)obyčejných školních starostí bude Sophie muset čelit i zlovolné síle, která začala útočit na studenty Hecate Hall…

Sophie Mercerová je čarodějka po svém otci, kterého nikdy nepoznala, a své schopnosti neumí zrovna dobře ovládat. Pokaždé její pokusy končí fiaskem. Poslední pokus o kouzlo lásky, kterým chtěla pomoci své ‚kamarádce‘, při kterém přišlo pár lidí k úrazu, ji dostal až do Hecate neboli Hex Hall – nápravného zařízení/školy pro čaroděje/ky, víly a Lykany na osamoceném ostrově. Již během prvního dne si Sophie dokázala znepřátelit tři temné čarodějky aneb klub ‚Mocných Barbie‘ (jak jím říkám já), za spolubydlící dostala upírku Jennu, seznámila se se školním frajírkem Archerem Crossem a zaútočil na ní vlkodlak. Pro začátek docela dobré.

Sophie do doby, než se na dva roky přestěhovala na Hex Hall, žila se svou matkou. V knize toho o jejich předešlém společném životě nebylo moc napsáno, ale bylo vidět, že se její matka kvůli Sophie trápí a chce pro ni to nejlepší a proto souhlasí s tím, aby na školu nastoupila.

Sophie není málomluvná a nedrží se stranou, jako například Lena z Kroniky prokletých zaklínačů, a dokáže se pořádně ozvat, když jí k tomu dá někdo důvod. Tohle se mi na ní vážně líbilo. Celkově mi byl její charakter velice sympatický a mně si hned získala. Zábavné byly scény mezi ní a Archerem, při každodenním školním trestu. Ti dva si neskutečně rozuměli, a i když nad tím Sophie nejdříve nepřemýšlela, začalo jí to k němu přitahovat, jenže Archer s někým chodí a tou je zrovna Elodie, jedna ze tří čarodějek, které ji nesnáší. Během svého pobytu na škole se ale začalo od učitelů a dokonce i studentů dozvídá o svém otci, který v celém nadpřirozeném světě má jistou významnou roli.

Co by to ale bylo za školu bez nějaké záhady. A teď teprve začíná to zajímavé. Pomalu jedna za sebou jsou napadány čarodějky. Jediné, co mají všechny společného, jsou dvě malé dírky na krku a studenti z toho obviňují právě Jennu – jedinou upírku na škole. V tomhle případě se ukázalo, jaká je Sophie věrná kamarádka. Celou dobu, kdy byla Jenna obviňována, stála za ní a snažila se jí rozveselit, aby na vše přestala myslet. Popravdě je takovýchto kamarádek málo a Jenna měla vážně ‚štígro‘.

Řeknu Vám, já mám takovou úchylku si oblibovat postavy, které se v knize moc často nevyskytují nebo to nejsou zrovna kladné charaktery. V Hex Hall jsem si oblíbila mladého, svalnatého a asi devatenáctiletého správce/školníka/léčitele Cala. Už jen jeho popis mě dostal. Táákže Cale, koukej se v dalších dílech ukazovat více.

Do čeho jsem ale naprosto zamilovala, a předem upozorňuji, že to není postava, je prostředí, kde se děj knihy odehrává. Já zbožňuji takové ty staré anglické školy a tady máme něco podobného. Navíc je škola jediná na celém ostrově. Možná to je trochu odříznuté od reality, ale zato to má svojí zvláštní atmosféru. 

V knize je plno zajímavých zvratů co se týče děje tak i postav. Místy mi to připomínalo knihy od mé nejoblíbenější autorky Richelle Mead, která nám vždy představí milou a neškodnou postavu, ze které se na konci stane záporňák a ve velkých případech i vrah.

I když je kniha poměrně méně objemná a méněstránková, její děj se do ní krásně vešel a vůbec mi to nepřipadalo uspěchané, jako u některých jiných knih. Nápad na příběh je poměrně jednoduchý, ale v jednoduchosti je přece krása, že? Upřímně nevím, jak mám vydržet šest měsíců do druhého dílu!

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

4 komentáře:

  1. Sem tak naštvaná, že to nemají na skladě!!!!!!! Že si recenzi ani nepřečtu prostě, až si Hex Hall koupím a přečtu, tak si přečtu recenzi, ale teď jsem naštvaná, že to nebudu mít pod stromečkem!!! Závidím ti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkně si mě navnadila!:) Už se těším, až si jknihu budu pod stromečkem rozbalovat:))
    Kelsí

    OdpovědětVymazat
  3. uz jsem to precetla a musim rict,že me to moc nadchlo,a jak tady pises,ze sis oblibila cala,tak osobne mohu potvrdit i ja.....rekla bych ze se ukaze ve druhem dile,ale tezko rict,kazdopadne se tesim :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Četla jsem všechny 3 díly a je mi moc líto že nebude další díl :(((( .Akorát mě mezí že Cole zemřel :((( strašně jsem u toho brečela :DDDD

    OdpovědětVymazat