Review: Perfect Chemistry

Název: Perfect Chemistry
Autor: Simone Elkeles
Datum vydání: 23. prosince 2008
Počet stran: 360

Anotace (přeložená Freckles!, jelikož já jsem byla moc líná)

Když Brittany Ellisová vejdeprvní den svého maturitního roku do třeídy chemie, nemá ani ponětí, že její opatrně vytvoření "perfektní" život se jí začne bortit před očima. Je donucena mít za laboratorního partnera Alexe Fuentese, člena gangu žijícího na druhé straně města, který může ohrozit všechno, na čem tak tvrdě pracovala - její dokonalou reputaci, vztah s přítelem a tajemství, že její domov je všechno jen ne perfektní.
Alex je špatný a ví to. Takže když se vsadí s přáteli, že naláká Brittany do svého života, nic si o tom nemyslí. Ale brzy si Alex uvědomí, že Brittany je skutečná osoba se skutečnými problémy, a najednou se sázka, kterou udělal z domýšlivosti, promění s něco víc...
...

Zleva Alex, Carlos, Luis
- The Fuentes brothers
Abych byla upřímná, téhle knize jsem se kvůli obálce dlouho vyhýbala. Také mě zrovna dvakrát nezaujala anotace. Říkala jsem, že je to je další bad boy & good girl kniha s klasickou a stále stejnou zápletkou (což taky je J), ale vůbec by mě nenapadlo, že mě tahle kniha dokáže, i přes své neoriginální zápletku, zaujmout. Ze začátku jsem četla amatérský blogerský překlad, ale když mi přeložené kapitolky došly, neváhala jsem a stáhla jsem si (já vím, že se to nemá!) originální anglickou verzi a četla dál. Nestává se často, že bych anglickou knihu dočetla až do konce, ale v tomto případě jsem udělala výjimku – jinak to prostě nešlo.

Zápletka je naprosto jednoduchá. Jednoho dne se milá paní profesorka chemie rozhodne rozdělit třídu do dvojic. Dopadá to tak, že školní královna Britanny Eliss - blonďatá bohatá princeznička, chodící se školním hezounkem Colinem, dostane za „chemického partnera“ (takhle to bylo v tom amatérském překladu a hrozně se mi to zalíbilo: D) Alejandra ‚Alexe‘ Fuentese – mexičana a člena drogového gangu Latino blood. Abych mluvila pravdu, ti dva se nesnášejí, a to doslova! Pro Britanny je jejich spolupráce utrpením a pomalu se začíná smiřovat s hodně špatnou známkou na konci roku. Jedna ze začátku nevinná sázka o auto a motorku Alexe s jeho nejlepším kamarádem, mu ale změní celý život.

Britanny jsem od začátku neměla zrovna v lásce. Ne, že bych ji nesnášela, ale připadala mi taková umělá a prostě blonďatá. Navíc se proto, aby si udržela svůj post nejlepší a nejoblíbenější dívky na škole, docela přetvařovala. Chtěla být před ostatními stále ta perfektní, jelikož taková vlastně uvnitř nebyla. Myslím, že podíl na tom měli její rodiče, kteří se s ní snažili udělat tu nejdokonalejší dceru, když se jim to nepovedlo se Sheley, Britinou dvacetiletou postiženou sestrou. V knize bylo krásně popsané, jak se každou chvílí měnila a to díky jen Alexovi.

Zato Alexe si musí oblíbit snad každý, stejně jako já. Také nebyl zrovna dvakrát nadšený ze své nové spolusedící na chemii, ze začátku se s ní jen hašteřil, což ho opravdu bavilo, ale se mu Brittany pomalu začínala dostávat pod kůži. Velice se mi líbí scény, ve kterých odhalil své pravé pocity a nepřetvařoval se. Najednou si člověk uvědomí, že to není jen blbý egoistický mexičánek, ale obyčejný kluk, kterému velice záleží na rodině a udělal by kvůli ní cokoliv. Ale zároveň byl květ v tom, říct někomu něco, co opravdu ranní, i když to tak možná ani nemyslel, prostě si tímto způsobem od sebe odháněl ty, kterým na něm opravdu záleželo. No a pak může trvat opravdu dlouho, než daného člověka znovu uvidí. Moc pěkný byl jeho zvrat k lepšímu skoro na konci knihy. Opravdu jsem třeštila oči, protože on opravdu dokázal to, o čem ve skrytu duše toužil. Dokonce mi u posledních stránek utekla nějaká ta slza.

Vztah Alexe a Britanny jsem prostě hltala. Já za to nemůžu, jsem hrozná romantička a hlavně se mi líbí knižní vztahy mezi dvěma postavami, které by se k sobě normálně možná ani nepřiblížili. :D To totiž dává celému vztahu grády a jiskry, kterými se v tomto případě opravdu nešetřilo.

Simone Elkeles vytvořila skvělou knihu (první v sérii), napsanou lehkou angličtinou, takže doporučuji i těm, kteří s tímto jazykem bojují, se skvělým dějem, od kterého se jen tak neopoutáte. Já jsem nebyla schopná přestat číst a věřte, že pro mně bylo hrozné ráno vstát chvíli (asi 20 min) si číst a pak jít do školy a tam ti přetrpět. Každý má na tuto knihu různý názor a pro mně to je číslo 1 za prosinec.

Vím, že někdo tohle opravdu nemá rád, ale já ano. Tím mám na mysli epilog. Nebudu prozrazovat jak se pojat, ani co v něm je, ale prostě se mi líbí!

Nejdřív jsem této knize nedávala velké šance, ale teď toho hluboce lituji, protože… prostě PROTO! :D

PS: Ta obálka je příšerná! :D