RC review: Upíří deníky - Osvobození

Název: Upíří deníky - Osvobození
Autor: L. J. Smith
Datum vydání: 2011
Počet stran: 288
Nakladatelství: FRAGMENT

Elena společně s Damonem, Meredith a Bonnií vešla do Temné dimenze osvobodit Stefana, který tam pomalu umírá. Damon cítí vinu za zločin, který proti bratrovi spáchal, a je ochoten nasadit pro Stefana život. V Temné dimenzi události spějí k dramatickému vyvrcholení. Elena s přáteli míří přímo k vězení, a jako vždy to je závod o život...
...

Již podruhé se s Elenou, Damonem, Bonnie a Meredith ocitáme v temné dimenzi – ve světě plném otroků, chudoby, ale také neskonalého bohatství. Právě zde se celá skupina snaží s pomocí pár nových přátel nalézt liščí klíč, díky kterému by mohli vysvobodit Stefana. Hledání oného klíče, navíc rozděleného na dvě části není ve světě plném krvelačných nepřátel vůbec jednoduché. Všichni musí riskovat svůj život za záchranu Stefana.

Knihy odehrávající se v temné dimenzi (tento díl je druhý z tohoto prostředí) mě baví mnohem více než ty předešlé. Temná dimenze mi totiž připadá mnohem zajímavější a originálnější než to nudné a stále se neměnící Fell‘s Church, ve kterém jsme se pohybovali v šesti předešlých dílech. Toto prostředí je totiž alespoň podle mně velice zajímavé a vyžaduje trochu lidské představivosti. Tentokrát mě čtení UD dokonce i docela bavilo, což je opravdu něco.

Poslední dobu pociťuji, že Elena pomalu přestává být ta ufňukaná husička, promiňte mi ten výraz, a že se konečně začíná chovat tak, jak by se holka v jejím věku chovat měla. Dříve mi opravdu lezla na nervy jak svých chováním tak i svou mluvou a názory. V tomto díle se myslím, že neobjevilo nic, čím by mě rozčílila nebo nad čím bych musela kroutit oči. Dokonce jsem i tolerovala. Zato Damon, i když mi vůbec nevadil, působil, jako kdyby ho někdo praštil po hlavě paličkou a on se začal chovat naprosto jinak. Už to nebyl ten knižní Damon, ale naprosto jiný, milejší, hodnější Damon bez sarkastických poznámek, které mi ale docela začaly chybět. L. J. asi chtěla ukázat Damona i v jiném světle, ale když je člověk zvyklí na něco jiného, tak se mu při tak rychlé změně na něco jiného zvyká.

Některé části knihy se četly docela dobře a rychle, ale některé byly opravdu nudné. Strašně mě otravovaly detailní popisy všech šatů, které na sobě Elena, Bonnie a Meredith měly. Ne že by mě nezajímalo, co měly na sobě, ale popis jedněch šatů na dvě stránky? Trošku moc. Navíc mě nezajímal každý detail.

Za co jsem byla opravdu vděčná, bylo to, že v knize prakticky nebyl Stefan (jen trochu na konci). Já nejsem fanda jak knižního tak seriálového, takže se mi díky tomuto faktu kniha líbila mnohem více. Stefanova oslovení typu „lásečko“ totiž opravdu nenávidím a pravděpodobně bych s knihou jinak praštila. Alespoň jednou mě toho L. J. ušetřila.

Série UD nepatří mezi mé nejoblíbenější, ale rozhodně si vždy přečtu další díl. Je totiž zajímavé, jak se seriál ubírá naprosto jiným směrem a proto z něho neodhadnu, co se v knihách odehrává. Rozhodně mám v plánu přečíst úplně celou sérii. Snad se mi to jednou povede. :)

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment