Review: Smrtící polibek

Název: Smrtící polibek
Autor: Alice Moss
Datum vydání: 2011
Počet stran: 270
Nakladatelství: Levné knihy

Když drsný Finn a okouzlující Lucas přijedou do Winter Millu, život šestnáctileté Faye McCarronové se začíná pořádně zamotávat. Dva chlapci bojující o její srdce jsou jen začátek; ve městě se dějí neblahé věci. V lesích je nalezeno mrtvé tělo, motocyklový gang se potlouká po okolí a sníh prostě nepřestává padat... Něco zlého se dalo do pohybu a jedině Faye a její nejlepší kamarádka Liz to mohou zastavit. Jak teplota klesá a noci do Halloweenu se krátí, dívky musejí odhalit tajemství Winter Millu - než bude příliš pozdě! Zhlédni na Youtube.com trailer ke knize: youtube.com - Mortal Kiss by Alice Moss.
...

I přes fakt, že je teprve září, malé městečko Winter Mill v Nové Anglii již usíná pod sněhovou pokrývkou, které se pravděpodobně jen tak nezbaví. Poklidný život v městě naruší příjezd motorkového gangu, který se usídlil v lese a příjezd bohaté Mercy Morrowová se synem Lucasem. Obě narušení městského klidu jsou akceptovatelná do té doby, kdy se začínají dít zvláštní věci. A mladá Faye McCarronová je jednou z těch, kteří mohou město zachránit. Do jejího života se však navíc zamotají dva mladící, již zmiňovaný, až moc sebevědomý, boháč Lucas a jeden z motorkářů tajemný Finn.

Hned první den školy se Faye a její nejlepší kamarádka Lizz seznamují s Lucasem, novým klukem ve škole. Mně tedy zrovna moc nesedl, protože byl podle mne takový moc sebevědomý a svým chováním a vystupováním mi docela připomínal Adriana, kterého také v lásce zrovna nemám. No, Faye Lucase taky nemilovala, takže jsme na tom asi stejně. A co se týče Finna, tak na něj jsme také měli stejný názor. Opravdu se nestává, že bych se hlavní hrdinkou tak souhlasila (J). A za zmínku stojí také Jimmy. V první polovině ho autorka představovala jako naprostého ňoumu skoro bez přátel, ale později důsledkem „něčeho“z něj je sebevědomý kluk, který už nekoktá.

Co se mi moc líbilo, bylo městečko, ve kterém se příběh odehrával a dokonce i jeho název – Winter Mill, docela ladí k motivu knihy. Nevím proč, ale mám úchylku na knihy odehrávající se v malém městě. Líbí se mi, jak tak všichni skoro každého znají a mají mezi sebou dobré vztahy. Vše samozřejmě v jisté míře, protože jinak by to nedělala dobrotu. Jednou by možná ráda žila v nějakém tom menším městě, například v Anglii. Bylo by to super.

Byla jsem docela překvapená, jak jsem se dokázala do knihy tak snadno začíst. Na to, že knihu vydalo nakladatelství Levné knihy, je kniha opravdu moc dobrá. Nejdřív jsem si myslela, že kniha nebude nijak zvlášť dobrá, protože Levné knihy nevydávají zrovna bestsellery, ale v tomto případě mě velice mile překvapily. Za co jsem byla opravdu vděčná, byly krátké kapitoly. Ne vždy mám hodně času, abych přečetla hodně kapitol, a pak nemám ráda, když mám kapitolu rozečtenou. Mnohem raději ji dočtu a čtení odložím. V této knize byly kapitoly sice poměrně hodně krátké, ale mně to naprosto vyhovovalo. Krátké kapitoly se zde objevovali hlavně pro to, že byly psané z pohledu několika postav (myslím, že jsem napočítala šest nebo sedm) a byla potřeba, aby čtenář viděl například jednu scénu z pohledu nejen jedné postavy.

Co se týče celého příběhu a zápletky – palec nahoru. Už si připadám jako papoušek, ale miluji knihy, u kterých mi v mysli nevyskakují jiné knihy nebo i jen malé podobnosti s nimi. Sice jsem si se zimou a vlky lehce spojovala mrazení, ale jen lehce. Jinak byl příběh opravdu moc zajímavý a chytlavý.

V překladu jsem nenašla žádnou chybu, která by vyloženě bila do očí a ani výběr jazykových prostředků nebyl špatný, naopak moc dobrý.

Levné knihy plánují vydání i druhého dílu s názvem Bláznovo stříbro (volný překlad Fool’s silver), který by měl být vydaný maximálně do letošních letních prázdnin.