Review: VA: The Ultimate Guide

Název: Vampire Academy: The Ultimate Guide
Autor: Michelle Rowen, (Richelle Mead)
Datum vydání: 22. prosince 2011
Počet stran: 272

Překlad anotace
Oficiální průvodce mezinárodně prodávaným bestsellerem -  sérii Vampýrská Akademie. Zabořte své zuby do perfektního "must-have" vánočního dárku - sběratelského kousku, pro každého fanouška této naprosto návykové série od Richelle Mead.

Objevte historii akademie Sv. Vladimira, prozkoumejte temnou psychologii pouta mezi Rose a Lissou a zjistěte ještě zajímavější tajemství o morojské komunitě. Tento průvodce představuje vše, co čtenáří potřebují vědět, aby pronikli ještě hlouběji do světa knih Vampýrská akademie, mrazivý polibek, stínem políbená, krvavý slib, spoutáni magií a poslední oběť. ...Každý zármutek, každá zrada, každá oběť a ještě mnohem více.
...

Od začátku, kdy byla tato kniha teprve v předprodeji, slibovala plno nových informací o knihách, o jejich postavách, nějaké ty pikantnosti a věci, které ještě nikdo nikdy nevěděl nebo informace z doby psaní knih. Já jakožto velká fanynka Vampýrské Akademie jsem se na knihu logicky nesmírně těšila a nemohla se dočkat, až ji najdu ve své poštovní schránce. Upřímně jsem se neměla tolik těšit.

Neříkám, že je kniha špatná, to vůbec ne, náhodou je svým způsobem dobře zpracovaná, ale pokud jste takovým tím zatvrzelým fandou, který o VA ví hodně a četl každou knihu, tak v knize nic nového VŮBEC nenajdete. Jediné, co mi přišlo zajímavé, byly články psané Richelle  Mead, ve kterých psala o tom, jak se jí jednotlivé knihy psaly, kde brala inspirace, jestli je team Dimitri nebo Adrian a tak podobně.

Prakticky celé ¾ knihy zabíraly shnutí všech dílů VA do takových 30 stránek. Což jsem místy přeskakovala, jelikož znám VA jako své boty. Po této části následovaly charaktery postav, ve kterých jsem se opět nic nového nedozvěděla. Původně jsem doufala, že tam autorka společně s Richelle nějaké zajímavosti ze života postav, například z doby, kdy žil Dimitri ještě v Rusku, nebo z doby autonehody, při které přežila jen Lissa a tak nějak Rose. Opravdu tam je napsané jen to, co je v knihách.
V další části se pak objevovali jednotlivé přátelské a romantické vztahy (Rose & Lissa, Rose & Dimitri, Lissa & Christian, Rose & Adrian, …), následně charakteristiky ras – morojové, strigojové, popisy jednotlivých značek a tetování, což se vše zdá být zajímavým, jenže ….. NIC NOVÉHO!

Co se mně osobně nejvíce líbilo, byla krátká ukázka z grafické novely VA, o které teď uvažuji, že si možná pořídím. Součástí byly ilustrace z knihy, ilustrace značek a tetování a něco málo a celém šílenství a autorce samotné.

Tuhle knihu bych spíše doporučovala někomu, kdo četl jen první díl a do dalších se mu vyloženě nechce. Kniha mu jednotlivé knihy popíše na 50 stránkách se všemi detaily a přečtené to má rychlejší než kdyby četl každý díl.

Na goodread jsem knihu ohodnotila pouze dvěma hvězdičkami, jelikož mi byla prakticky k ničemu, ale na druhou stranu, jakožto fanda, bylo mou povinností si jí koupit. :D (teď mi od richelle už jen schází druhý dí sukuby a pak  budu mít komplet, jééé)