RC review: Stefanovy deníky - Chuť krve

Název: Stefanovy deníky - Chuť krve
Autor: L. J. Smith
Datum vydání: 2011
Počet stran: 216
Nakladatelství: FRAGMENT

Propadli jste zcela Upířím deníkům? Zajímá vás, jaké události předcházely jejich ději? Pak si určitě nenechte ujít další napínavou upíří sérii, ve které vás opět čeká velká dávka napětí, tajemna a romantiky. Stefan a Damon Salvatore se stali upíry a musí se vypořádat s následky svého osudu. V rodném městečku Mystic Falls už pro ně není bezpečno. Na každém kroku je pronásledují lovci upírů. Vydají se tedy do New Orleans, které nabízí pokušení, ale i nebezpečí. V patách jim je totiž sadistický lovec upírů... 2. díl napínavé upíří série Upíří deníky – Stefanovy deníky.
...

Ze Stefana a Damona se ve druhém dílu série Stefanovy deníky stali upíří. Stali se tím, o čem je otec učil, že je špatné. Nyní musí přežít ve světě provoněným krví a plném bijících srdcí. Pro Stefana tato změna složitá není – problémem pro něj není zabít své dobré přátele, jen aby se nakrmil, zato Damon bere změnu na upíra velmi těžko, raději by zemřel, než aby se napil lidské krve a dokončil proměnu v upíra. Jelikož se je najednou každý z Mystic Falls snaží zabít, musí Stefan s Damonem zmizet. Útočištěm se jim stává New Orleans. Ihned po příjezdu se rozdělí a jdou si svou cestou.

Předsudky jsou hrozné, ale od této série jsem toho, už jen díky jménu autorky, moc neočekávala. Spíše jsem čekala další knihy psané stejným stylem jako UD. První díl mě také zrovna moc neoslovil, i když jsem u něho pociťovala jisté změny, co se týče stylu psaní, ale vše, co se v prvním díle událo, jsem znala ze seriálu. Pravděpodobně mě nebavilo období, kdy byl Stefan a Damon ještě lidmi, to mi prostě připadalo nezajímavé a nudné, ale série nějak musela začít. Avšak tato kniha mě opravdu a nefalšovaně překvapila. Nejen, že se skvěle četla, bavila mě, byla napínavá, děj byl zajímavý, a i když je tato série napsaná dodatečně podle televizního seriálu a velkou většinu scén jsme v seriálu vidět mohly, myslím, že ani jediná scéna právě z tohoto dílu se v seriálu neobjevila, tím pádem jsem nemohla dobře odhadnout, co se stane.

I přesto, že ani jednoho (jak knižního tak seriálového) Stefana nemám ráda, by jeho příběh odehrávající se v New Orleans zajímavý. Navíc jsme se konečně mohli dostat pryč z Mystic Falls. Mně samotné „špatný“ Stefan, který místy vypustí z pusy dobrou hlášku, sedí mnohem více než ten „dobrý“ ukňouraný a nudný Stefan, takže to je další fakt, který mi zpříjemňoval čtení i když to možná zní divně.

Hlavním motivem knihy byla, jak jinak, bratrská láska. V knize hrály hlavní roli vztahy mezi Stefanem a Damonem. I přesto, že se oba dva tvářili, že se o sebe navzájem už nezajímají, tak bylo vidět, že by i tak pro druhého udělali všechno. Prostě naprosto stejně jako v seriálu. Dalším zajímavým faktem bylo, že jako sel děj knihy, tak se Stefan stával tím lepším a Damon tím horším, přestože to bylo dříve naprosto naopak – to Stefan byl tím špatným, kdo zabíjel nevinné lidi a prakticky z bratra udělal to, čím se v budoucnosti stal a Damon se ani upírem stát nikdy nechtěl, ale poté, co ho Stefan proměnil, se mu za to začal prakticky „mstít“. No tohle se ale neustále dokolečka mění.

Co jsem velmi uvítala i v prvním díle, byly nové postavy, které celý děj pěkně doplňovali. Kromě nových jsme se ale v knize mohli setkat i s postavami starými/novými. V tomto případě to byla Lexi, které jsme si v seriálu moc dlouho neužili. Vždy jsem byla vůči Lexi spíše neutrální, nevěděla jsem, co si o ní myslet, ale po přečtení knihy, jsem si jí oblíbila. Krom toho, že byla nesmírně sympatická, dokázala Stefana částečně přivést na dobrou stranu. Z poloviny ho k tomu totiž přivedl i Damon.

Jednoduše stavěné věty a krátké kapitoly mi jinak bezproblémové čtení ještě ulehčovali. Kdybych L. J. Smith neznala, řekla bych, že tato autorka musí být hodně slavná a oblíbená, protože jsou Stefanovy deníky vážně dobře napsané. Začínám uvažovat nad tím, že skončím s UD a budu číst už jen Stefanovy Deníky.

Za poskytnutí recenzního výtisku velice děkuji nakladatelství Fragment