Review: Die for me

Název: Die for me
Autor: Amy Plum
Datum vydání: 11. května 2011
Počet stran: 341
Nakladatelství: ATOM

Překlad notace
Můj život byl vždy báječný, úžasně normální. Ale stačil moment a vše se změnilo. Najednou jsme byli se sestrou sirotci. Svůj život jsme strčili do kufru a přestěhovali se do Paříže, abychom žili s prarodiči a já věděla, že mé roztříštěné srdce a můj roztříštěný život nebude už takový, jakým byl dříve. Pak jsem potkala tajemného, sexy a znepokojícně okouzlujícího Vincenta. Vincent Delacroix se v mém životě objevil zničehonic. Nechtěla jsem pro někoho znovu riskovat své srdce, ale nepodařilo se mi to. Samozřejmě, nic není nikdy jednoduché, vzhledem k tomu, že Vincent není obyčejný člověk. Má hrozný osud, který staví jeho život dennodenně do ohrožení. Také má plno nepřátel - nesmrtelné, vražené nepřátelé, kteří jsou odhodláni ho zničit a s ním všechny jeho druhu. Zatímco skládám zbytečky svého života dohromady, mohu své srdce přivést do rizika - stejně jako život sebe a své rodiny - kvůli šanci na lásku?
...
Kate a její sestra Georgia se po tragické smrti svých rodičů rozhodly zmizet ze svých dosavadních životů a přestěhovaly se k prarodičům do proslulé Francie. Obě doufaly, že změnou prostředí a daleko o někoho, kdo by je znal, bude jejich život jednoduší a snesitelnější. Jenže Kate ví, že jejich životy k normálu už nikdy nevrátí. Přesto vše se obě ve svém stylu snaží s událostmi vyrovnat – Georgia obráží každou party v okolí, stejně, jako to dělala dříve a Kate tráví své dny procházením a čtením v kavárně. Jednoho osudného dne právě v oné kavárně, která se jí nejvíce zalíbila, potkává tajemného a přitažlivého Francouze (s perfektní angličtinou mimochodem) – Vincenta Delacroixe.

I přesto, že Kate nikdy nelákali tzv. „bad boys“, s Vincentem je to něco jiného. Od toho osudného dne ho „náhodně“ všude potkává, neustále nad ním přemýšlí a časem se i seznámí. Dřív než byste řekli švec nebo příhodnější italskou verzi tohoto slova calzolaio, se do sebe zamilují. Tak, a teď nám začíná ta pravá love story.

I přesto, že jsem v začátcích knihy nad příběhem lehounce kroutila oči, jelikož začátek knihy typu „hlavní hrdince umřou rodiče“ je již poměrně ohraný začátek. Ale tak musí kniha něčím rázným začít. To mám nejraději. Ne žádné pozvolné začátky, kdy se nic moc neděje, to mě opravdu nebaví. Stehování do Francie, přesněji do hlavního města Paříže se mi ale opravdu líbilo, a chvílemi jsem to Kate záviděla.

I když je hlavní mužská postava a to Vincent ze začátku prezentován jako takový ten bad boy, v průběhu knihy se ale krásně ukáže, jaký je doopravdy uvnitř. Nestává se mi to často, ale tentokrát nevím, co bych u Vincenta vytkla. Hrozně moc jsem si ho oblíbila, jeho charakter, nebo třeba to jako moc má Kate rád a udělal by pro ni cokoliv, dokonce jí napsal zamilovaný dopis a byl by schopen i riskovat vlastní život. Jen je škoda, že na takovéhle chlapy v reálném životě nejde narazit, což není nic zvláštního, když vezmu v potaz, že Vincent vlastně není živý člověk, tedy je živý, ale již poněkolikáté.

Vztah mezi Kate a Vincentem a i samotný příběh a zápletka prostě nutí čtenáře číst dál. Líbilo se mi, jak byla kniha napínavá a místy i dramatická. Do jejich vztahu se míchá celá situace s Vincentem a s tím čím vlastně je a s nebezpečím, které na Kate ve Vincentově blízkosti číhá. Jednoduše jsem tuhle dvojici doslova hltala.

I přesto, že autorka dala více na romanci než na samotnou zápletku a dramatičnost, která často stála v pozadí všech jejich procházek po Paříži, výletech, seznamování s Vincentovými známými, tak i tak mi to nijak zvlášť nevadilo. Spíše jsem byla ráda, protože mě prostě scény mezi Kate a Vincentem ohromně bavili a často jsem se při nich culila jak měsíček na hnoji.

Sice nejsem v angličtině nějak zvlášť dobrá, ale tahle kniha měla podle mě jednoduší angličtinu, než jiné knihy. Navíc se opravdu moc dobře četla a rychle ubývala. Za co jsem byla nejvíce vděčná, byly opravdu krátké kapitoly, které mam mnohem raději než ty dlouho, u kterých když přestanu číst a po nějaké době se k čtení zase vrátím, tak nevím, co se zrovna děje a stejně si kapitolu raději přečtu znova celou. Takže opravdu velké + za krátké kapitoly.

Všem, kteří nad knihou uvažují, ji moc doporučuji. Možná se nijak extra nezasmějete nebo nebudete přestávat dýchat nad dramatičností knihy, ale určitě se zamilujete do úžasného vztahu mezi Kate a Vincentem.

Druhý díl s názvem Until I die vyjde 3. Května 2012. Knihu mám již předobjednanou, takže to bude takový pěkný dárek k narozeninám, které mam o deset dní později, takže by se hodilo, aby kniha přišla buď 11. Května v pátek nebo 14, května v pondělí. :D Už se těším!