Review: Incarnate

Název: Incarnate
Autor: Jodi Meadows
Datum vydání: 31. ledna 2012
Počet stran: 384
Nakladatelství: HarperCollins

Překlad anotace
Již několik tisíc let se duše v Rozsahu převtělují znovu a znovu, udržují si svojí vzpomínky a zkušenosti z předešlých životů. Když se Ana narodila, jiná duše pro vždy zmizela a nikdo neví proč. Všichni, i Anina matka, si myslí, že Ana nemá žádnou duši a že je znamením špatných věcí, které přijdou, a proto ji drží daleko od společnosti. Ana po svém útěku cestuje do města Srdce, aby zjistila, jestli i ona má možnost se po smrti převtělit, ale obyvatele města mají obavy, co by pro ně její přítomnost znamenala. Když draci a sylph nečekaně útočí na město, je to Anina vina? Jen Sam věří, že Anina duše je nová, dobrá a stojí za to. Když se Sam postaví na její stranu, vztah mezi nimi najednou rozkvétá. Ale může Sam milovat někoho, kdo žije jen jednou? A dovolí Anini nepřátele, aby byly spolu? Ana musí odhalit chybu, která jí dala možnost života někoho jiného. Ohrozí její snaha navždy mír v Srdci a reinkarnaci ostatních duší?
Jodi Meadows skvěle proplétá hluboký milostný příběh, fantasy a nebezpečí v mimořádném příběhu.

Ve světě, ve kterém Ana žije, je naprosto běžné pamatovat si padesát předešlých životů. Každá duše se totiž vždy převtělí do nového těla – reinkarnuje a nové duše se už nerodí. Až na Anu. Anu je nová duše, o které nikdo neví, odkud přišla. Celý život byla svou „matkou“ Li přesvědčována, že nemá žádnou duši a nemůže nic cítit, že jen zničila Cianě, dívka, které měla žít v těle Any, šanci se znovu převtělit a proto navždy odešla. Ana nikdy nic nezažila, nemohla si dělat, co chtěla a neměla nikdy žádné přátele. Tohle vše se mění, když od Li odejde.

Na knihu jsem narazila loni v listopadu, kdy ještě nebyla v prodeji a ihned mě omámila svou obálkou, která je sice netypická, ale zato zajímavá a barevně krásně sladěná. U anotace jsem si tak jistá nebyla, jelikož nejsem zrovna fantasy, kde si autor/ka vymýšlí nový svět, nové živočichy nebo nové zvyky, a musí mi to opravdu sednou, abych knihu přečetla do konce. A nakonec jsem si knihu zamilovala.

Byla jsem naprosto nadšená, když mě už první strany zaujaly. Mám ráda, když kniha začíná už nějakým dějem, než kdyby začínala tak nějak poklidně. Kroutila jsem oči nad tím jak mohla být Li tak krutá a nenávidět vlastní dceru jen kvůli tomu, že byla nová duše. V tu chvíli mi bylo vážně Any líto a potěšilo mě, že se konečně postavila na vlastní nohy a rozhodla se od Li odejít.

Po pár kapitolách se do příběhu přimíchává Sam, mladý stejně starý jako Anna, který jí zachrání z ledové vody jezera. Od té doby se o ní začne starat a vezme ji s sebou do města Srdce, což je něco jako hlavní město. Po pro novou duši obtížném vstupu do města, se Ana stává Samovou učedníci a obyvatelem města a zdá se, že se její všechny sny začínají plnit. Jsme tak svědkem, jak se z nedůvěřivosti stává velké přátelství a později i láska.

Ana a Sam jsou postavy tak skvěle promyšlené a vytvořené, že jim věříte každé jejich slovo. U Any je úžasné, jak jí dokáže každá maličkost jako třeba hudba nebo med udělat obrovskou radost, jelikož nic takové neměla nebo nemohla začít, když ještě žila s Li. Líbí se mi její vývoj od dívky, která nikomu nevěřila, nikoho neznala, nic nezažila a nevěřila ani sama v sebe až po sebevědomou dívku, užívající si život a pomalu se zamilovávající do Sama.

A Sama jsem si naprosto a doslova zamilovala. Jeho chování k Aně a jeho jednání mě vždy úplně překvapovalo. Skoro nikdy se nad ničím nerozčílil, vždy měl s Anou obrovskou trpělivost, vše jí vysvětlovat a učil. Vážně škoda, že takováhle postava nemůže v reálném životě vyskytovat.

Naprosto úžasně se v knize jejich vztah měnil od přátelství k ještě pevnějšímu přátelství až po lásku. Připadala jsem si jak blázen, když jsem se u jejich scén skoro neustále culila a usmívala.

Samozřejmě se děj nemotá jen kolem jejich vztahu ale kolem celé situace s Anou jakožto novou duší. Ana i Sam a dokonce jejich noví přátelé se snaží pomoci a najít v místní knihovně cokoliv by mohlo obsahovat informace o tom, proč se narodila a co je zač. S jejím příchodem do města se ale zvyšuje počet útoků sylph, stvoření, u kterých stále nevím jejich podobu, jen to, že jejichž zásah spaluje kůži a útoky draků.

Jodi Meadows má úžasný dar psát naprosto přesvědčivě, čtivě a tak, že Vás kniha od začátku do konce rozhodně nepustí. Povedlo se jí vytvořit skvělý nový a přesvědčivý svět plný nebezpečí, akce i hlavně přátelství a lásky. Jestli se chystáte knihu číst, připravte se na dny strávené nad ničím jiným, než nad čtením.