Review: Nenasytná

Název: Nenasytná
Autor: Meg Cabot
Série: Nenasytná #1
Datum vydání: Duben 2011
Počet stran: 544
Nakladatelství: Knižní klub

Nikdy neříkejte nikdy, a o upírech to platí dvojnásob... Mína Harperová, samostatná, talentovaná, ale zároveň i smutná a díky svému prazvláštnímu daru okamžitě odhalit, jakým způsobem a kdy člověk, který před ní stojí, zemře, dost osamělá, se podílí na vytváření scénáře pro nesmírně úspěšný seriál Nenasytná u jedné newyorské televizní stanice. Jednoho dne jí její neschopná, avšak velmi průbojná a bezohledná kolegyně sdělí, že vedení se rozhodlo seriál obohatit postavou upíra, podobně jako u konkurence. Mína je zděšena, protože její vztah k upírům je mírně řečeno odtažitý. Zanedlouho se však na večírku setkává s naprosto neodolatelným profesorem literatury Lucienem Romaneskem, vysokým, tajuplným brunetem, a od tohoto okamžiku si na nedostatek inspirace, co se upírů týče, rozhodně stěžovat nemůže! Úspěšná americká spisovatelka Meg Cabotová se v této knize svým nenapodobitelně originálním způsobem vyrovnává se záplavou upírských ság na dnešním knižním trhu.

(Trailer 2, trailer 3 - stojí za shlédnutí)

Je všeobecně známo, že Meg Cabot má velké nadání pro psaní. Ať jsem přečetla jakoukoliv knihu od Meg, vždy se mi líbila. U Nenasytné jsem si ale delší dobu nebyla jistá. Určitě jste si všimli, že názory na tuhle knihu jsou rozdílné – každý o ni říká něco naprosto jiného a díky tomu jsem se tak trochu obávala, abych peníze neinvestovala zbytečně, jelikož Nenasytná patří mezi knihy z kategorie s vyšší pořizovací cenou. Nicméně ve chvíli, kdy jsem nalezla knihu na aukru za ani ne polovinu, věděla jsem, že kniha bude má. A také, že byla.

Někdy mám upírů opravdu pokrk, ale někdy na ně dostanu chuť a sáknu po nějaké té upířině. Ani nevím jak, ale najednou jsem měla v ruce nenasytnou a metelila si to ke křeslu. Ze začátku jsem opravdu měla vůči knize předsudky, ale ve chvíli, kdy jsem se u knihy poprvé pořádně zasmála, předsudky zmizely. Narážky na jiné upíří knihy jako třeba na stmívání či pravou krev, se mi opravdu líbily, protože v celém kontextu to opravdu vtipné bylo.

Snad poprvé jsem od Meg četla knihu, jejíž hlavní hrdinka nebyla šestnácti nebo sedmnáctiletá holka ze střední, ale dospělá žena pracující na televizním seriálu Nenasytná jako scénáristka. Mína žije se svým bratrem v bytě, která si původně pořídila se svým přítelem, která jí opustil, v zaměstnání nedostala práci, kterou si zasloužila, všude neustále naráží na svou sousedku Mary Lou a její jinak naprosto jednoduchý a klidný život se během chvíle obrátí vzhůru nohama – a to jen kvůli jednomu chlapovi.

Kniha je psaná z pohledu tří postav – hlavní hrdinky Míny, rumunského upíra Luciena a lovce upírů Alarica. Co jsem uvítala, tak jako u jiných knih, byly krátké kapitoly. Nebyly vždy krátké, ale těch kratších tak bylo k nalezení více a to mi naprosto vyhovovalo.

Dalším plusem byl skvěle se vyvíjející děj, který každou kapitolou nabíral na akčnosti a dramatičnosti. Neděje se to vždy, ale vše co postavy vypustily z pusy nebo vše, co se jim událo, jsem jim prostě věřila. Meg každou postavu vylíčila tak skvěle, že většina… nebo alespoň já, začně přemýšlet nad tím, komu to vlastně fandí, jestli Lucienovi nebo Alaricovi. Já je osobně zbožňuju oba. Nešlo by oba smíchat dohromady?

Miluji, když ve mně kniha probouzí fantazii a já si začínám scénu po scéně nebo i postavy v hlavě představovat – tahle to naprosto dokázala. Meg si bohyně.

Tedy řeknu Vám, že jsem si tuhle knihu opravdu užila. Bavila mě od první stránky, i když v tu dobu byla ještě taková poklidná a až tak ve čtvrtině se dej začal pořádně rozvíjet. Když jsem četla první stránky, tak jsem přemýšlela nad tím, za jak dlouho knihu asi přečtu, protože nenasytná je docela tlustá. Opravdu se to nezdá, ale jakmile se začtete, stránky ubývají rychlostí slunce. Překvapilo mne, za jak krátkou dobu jsem se již blížila ke konci a za jak ještě kratší chvíli jsem byla na konci.

Nenasytná je prostě skvělá kniha skvěle mísící romantiku a pořádnou akci.