Interview: Aimee Agresti

4/14/2012


Tento projektík tedy docela dost zanedbávám. No, doufám, to teď časem napravím. :)

Autorka knihy Illuminate Aimee Agresti byla tak hodna a s radostí mi odpověděla na pár otázek. 




Zdravím Aimee, děkuji, že jste souhlasila s tímto malým rozhovorem, je mi potěšením Vám trošku vyzpovídat. Vaše kniha Illuminate teprve nedávno vyšla, řekněte nám tedy o čem vlastně je?
Velmi děkuji za tuto nabídku a také za to, že jste zvolila Illuminate knihou měsíce. Jsem tak poctěna. Illuminate je o mladé dívce - anděli, která je nucena bojovat proti démonům, kteří kradou duše a  - samozřejmě - se do jednoho z nich zamiluje. 

Jak jste pro knihu vybrala místo, kde se děj odehrává? Mám na mysli Chicago. Máte s tímto místem něco nebo někoho spojeného nebo jste ho jen tak vybrala?
Chodila jsem tam na vysokou školu a zamilovala se divoké historie města: zakázané oblasti, gangsteři a ty nádherné tunely pod městem. Vždy jsem věděla, že by to bylo dokonalé místo pro můj příběh.

Jak dlouho Vám trvalo knihu napsat? Užívala jste si to?
Zabralo mi to asi rok od prvního nápadu  až po dokončení posledních úprav. Jsem tak pomalá! Myslím si, že je ale dobře si svoji ideu nechat v hlavě chvíli uležet. Zbožňuji psaní knih. Je to vážně zábavné se každý den posadit k laptopu a vklouznout do jiného světa.

Moje klasická otázka: vždy jste chtěla být spisovatelkou?
Ano, chtěla. Vyrůstala jsem na čtení knih. Dokonce jsem na škole studovala publicistiku a několik let jsem psala pro časopisy, ale vždy jsem snila nad psaním novel. 

Já a plno ostatních lidí ještě nemělo to potěšení si Vaší knihu přečíst. Jak byste je na knihu nalákala?
Oooh, řekla bych, že Illuminate je báječný mix tajemství, romantiky, dobrodružství, půvabu a hororu. A zatímco se může nejprve zdát, že je příběh jen o andělech a démonech, tak tím hlavním je, že Illuminate je o dívce učící se mít důvěru v sebe samou. Girl power! 

Dokážete říct, jaká je Vaše nejoblíbenější postava?
Miluji je všechny, jsou jako moje děti! Ale jestli bych měla vybrat jen jednu postavu, tak bych řekla, že Haven, protože prostě zbožňuji její proměnu a vývoj. I přes svojí počáteční nejistotu se z ní stává dívka se skutečnou vnitřní silou. 

Podobá se Vám nějaké postava?
Asi řeknu znovu Haven. V dospívání jsem také neměla moc důvěry v sebe samou. 

Kniha nebo film?
Mám ráda oboje, ale pokud se kniha přetváří na film, musím si nejprve přečíst knihu - je to moje pravidlo.

Poslední otázka - Kdyby jste si musela vybrat jen jednu knihu, kterou byste si vzala na opuštěný ostrov, jaká by to byla?
Dobrá otázka! Kdybych byla na opuštěném ostrově, asi bych si tam vzala něco opravdu vydatného jako Vojna a mír, protože bych na ni měla hodně času. Pomalu se začíná stávat jednou z mým nejoblíbenějších knih. 


You Might Also Like

1 komentářů

  1. Tak teda klobúk dolu, že si si dala toľko námahy s kontaktovaním autorky, vymýšľaním otázok a so spracovaním odpovedí, interview sa krásne podarilo :)

    A Aimee je super, že si našla čas aj na neamerický/neanglický blog :)

    OdpovědětVymazat