RC review: Nebezpečná láska

Název: Nebezpečná láska
Autor: Katerina Petrusová 
Datum vydání: Únor 2012
Počet stran: 376
Nakladatelství: Fragment

Anotace
Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?


Osud dokáže člověku připravitzajímavý život a protkat ho událostmi a situacemi, o kterých se člověku aninezdálo. Své o tom ví mladá ošetřovatelka Paige. Po smrti pana Lucy, o kteréhose starala a navykla si na něj, se dostává k bohaté rodiněobchodující s italským vínem a jídlem opět jako ošetřovatelka. Jejípředstavy o malém dítěti se mění ve chvíli, kdy se dozvídá, že ono dítě jeskoro třicetiletý muž Michael s „postižením“ – po autonehodě se jeho mozekbrání tím, že se chová jako mozek pětiletého dítěte. Krůček po krůčku se začínás Mikeem sbližovat a i přes to, že nevěděla, jak s dětmi mluvit azacházet, s Mikeem to šlo jedna báseň. Paige se praktický stává členemrodiny Bevettů a ani si neuvědomuje, jak se její život pomalu otáčí vzhůrunohama.

Říká se: nesuď knihu podle obalu. U mne by bylo lepší říct: nesuď knihu podle jména. Nemám totižzrovna v oblibě knihy od českých autorů. Nemám v nich moc důvěru.Nebudu si nalhávat, že jsem před přečtením této knihy obavy neměla, to měla,ale díky tomu, že ať jsem četla recenzi kohokoliv, všem se kniha velice líbila,a tak jsem se do ní poměrně ráda pustila a rozhodně toho nelituji.

Autorka nás přivádí do New Yorku.Do světa mladé ošetřovatelky Paige, které nedokážu nic vytknout. Už na prvníchstránkách mi padla do noty. Čím dál tím více mě zajímalo, jak se její kariéra avztahy budou dále vyvíjet a proto bylo snad nemožné přestat číst. Paigin příběhbyl vážně zajímavý.

Naprosto jsem si užívala scényodehrávající se mezi Paige a Michaelem. Ty byly tak dokonale promyšlené,napsané s lehkostí a jednoduše skvělé. Byla jsem zvědavá, jak autorkaMichaela popíše, protože popsat dospělého muže chovající ho se jako pětiletédítě opravdu není jednoduše a Kateřina Petrusová se s tím bravurněporvala. Jejich vztah byl prostě dokonalý. Zažili spolu opravdu hodně a tojejich vztah jen posílilo. Už dlouho jsem nečetla knihu s tak silnoudvojicí, jako byla tato.

Příběh krásně dokreslovaly dalšípostavy jako Robert – Michaelův starší bratr, kterého jsem si také velmioblíbila; hospodyně Teressa nebo třeba bodyguard Johnny, který se choval spíšejako kamarád než zaměstnanec.

Co mi vždy málem přivodilozástavu srdce, byly zásadní zvraty, které se objevily zrovna ve chvíli, kdyjsem to vůbec nečekala. Po právě jednom takovém jsem u toho brečela snad pětminut v kuse.

Navíc na mne příběh až nadměrněpůsobil. Při čtení jsem se dokázala od srdce smát, culit se jako měsíček nahnoji nebo brečet tak, až jsem měla řasenku rozmazanou po celém obličeji.

Kateřina Petrusová má ohromnénadání na naprosto reálné a barevné vyjádření svých představ na papír. Vše cov knize napsala, jsem jí naprosto věřila a dokázala si to živě představit.Každé postava mi připadala tak reálná a živá až jsem si místy myslela, žeautorka popisuje pravý příběh.

I když se ze začátku jednalo oobyčejný příběh ošetřovatelky, kapitolu od kapitoly se proměňovalv působivý, silný, dechberoucí a emociální příběh mladé ženy nalézajícílásku a novou rodinu, prodělávající ztrátu i překvapení a hlavně žijící život,který stojí za to.

Nebezpečná láska se tedyprávoplatně řadí na řebříček mých nejoblíbenějších knih a již teď netrpělivěočekávám další díl. 


Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Fragment.

Knihu můžete zakoupit v internetovém obchodě Arara.cz

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

2 komentáře:

  1. Nebezpečná láska je momentálně pořád na prvním místě přečtených knih v tomto roce. Nevím, co by muselo přijít, aby ji něco předčilo :))

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím s Nikki Finn, ta kniha mě dostala, nemůžu se dočkat, až se objeví další díl, protože Katka je skvělá spisovatelka :)

    OdpovědětVymazat