RC review: Temná akademie - Vyvolení

Název: Vyvolení
Série: Temná akademie
Autor: Gabriella Poole
Datum vydání: březen 2012
Počet stran: 256

anotace
Darkova akademie je škola jako žádná jiná! Každý semestr se stěhuje na nějaké nové úžasné místo a studují tu jen neuvěřitelně krásní a inteligentní mladí lidé. A čím více se toho nová zahraniční studentka Cassie Bellová o Akademii dozvídá, tím je zvědavější... Jaká zlověstná tajemství střeží Vyvolení – skupina vybraných studentů, kteří se od nezasvěcených drží dál? Kdo je tajemný cizinec, který se v noci potuluje po chodbách? A co se doopravdy stalo před rokem, kdy tu za záhadných okolností zemřela studentka? Cassie zjišťuje, že vědět málo je sice nebezpečné, ale vědět příliš mnoho ji může zabít.

Knih odehrávajících se na středních školách je mraky. A knih odehrávajících se na výjimečných a exkluzivních středních školách také. Tak proč si přečíst temnou akademii? Hlavně asi proto, že tahle kniha má opravdový potenciál, je tajemná, poutavá a naprosto Vás vtáhne do děje. Abyste zjistili více, budete si knihu muset přečíst, ale ujišťují Vás, že litovat nebudete.

Cílevědomé Cassie Bellové se dostala ta možnost studovat díky stipendiu na prestižní Darkově Akademii sídlící zrovna ve Francii. I přesto, že francouzsky neumí jediné slovo, jde vstříc všem svým obavám a vydává se do nové školy. Darkova akademie se ale nezdá být jen obyčejnou akademii s obyčejnými studenty, patří mezi ně i uskupení studentů nazvané Vyvolení, kteří mají na škole prakticky neomezenou moc. Dostat nebo nedostat se mezi ně je doslova otázkou života a smrti.

První stránky knihy Vás mohou lehce zmást. Není to totiž klasický začátek knihy, jaký byste asi očekávali, avšak svou tajemnou atmosférou na Vás doslova křičí: čti dál.

Příběh nás přivádí do města lásky, tajemné Paříže, kde se nachází Darkova Akademie. Na tuhle školu se jen tak každý nedostane. Cassie je tedy jedna z mála těch, kteří získali plné stipendium. V prvních dnech není pro Cassie jednoduché se začlenit, ale přiznejme si, že ze dne na den se objevit ve společnosti bohatých, privilegovaných studentů, není nejjednodušeji.

Cassie je typická představitelka obyčejné bezstarostlivé a pilné studentky, pro sterou je škola pro budoucnosti velmi důležitá, která má ale i ostrý jazyk, nenechá si nic líbit a ráda do věcí šťourá. Děj skvěle doplňují jak kladné, tak i záporné postavy. Temnou akademie bych si vážně nedokázala bez Isabelly nebo Ranjita představit.

Co ale musím ocenit přednostně, je originalita příběhu. Zprvu totiž není jasné, co nadpřirozeného se na akademii děje. Po celou dobu čtení jsem přemýšlela a opravdu nedokázala odhadnout hlavní zápletku, kterou jsem nezjistila dřív než za polovinou knihy. Tento fakt mi jednoduše nedovolil přestat číst. Velmi mě zajímalo, co se z knihy vůbec vyvine.

Od knihy jsem toho opravdu nijak zvlášť moc nečekala, ale poté, co jsem četla několik pozitivních i dokonce i velmi pozitivních názorů, jsem si řekla: proč to také nezkusit. Nečekala jsem to, ale již po první kapitole mne příběh velmi zaujal a svou tajemnosti nutil číst dál. Příběh z pohledu Cassie se mi zdál být velmi atraktivním, chytlavým, tajemným a jednoduše zajímavým.

Temná akademie má velký potenciál a opravdu se těším na druhý díl, který si doufám zachová svou mystičnost a tajemnost.