Review: Nevermore

Série: Nevermore #1
Auror: Kelly Creagh
Datum vydání: 31. srpna 2010
Počet stran: 543
Nakladatelství: Atheneum

Překlad anotace
Psychologický a tajemný příběh s prvky hororu, humoru a romantiky, který nutí obracet stránky dál a dál. Nevermore je příběh Varena - gotika a fanouška spisovatele Poa - a Isobel - roztleskávačky a ne zrovna hrdinky. Když jsou nedobrovolně dáni dohromady kvůli  školnímu projektu, Isobel se začne dostávat hlouběji do Varenova světa, který si sám vytvořil ve své mysli a počítači, do toho, kde děsivé příběhy o Allanovi Edgarovi Poe ožívají. Isobel pomalu zjišťuje, že sny a slova mohou mít mnohem větší sílu, než si kdo dokáže představit. Jejich školní zaškatulkování jako "gotik" a "roztleskávačka" pomalu mizí a slábnou a Isoben a Varen se propadají do náročné romance, posilující proti děsivé realitě v jejich myslích. Bude moc Isobel zachránít Varena i sama sebe ve chvíli, kdy bude mít jen jednu jedinou šanci?

Roztleskávačka Isobel Lanley to nemáv životě a hlavně ve škole vůbec složité. Je oblíbená, krásná, chodí seškolním krasavcem Bradem, má kupu dobrých kamarádek a je kapitánkou roztleskávaček.Vše se zdá být idylické do té doby než je na hodině angličtiny kvůli projektu přiřazenake školnímu outsiderovi gotikovi Varenovi Nethersovi. Ze začátku naprostonevinná souhra osudu jí ale naprosto změní život. Přátelé se k ní pomaluzačínají bezdůvodně otáčet zády a její sny se mění v živé a podivné nočnímůry.

To první co mi po pár stránkáchpřišlo na mysl, bylo to, že už zase čtu knihu, která začíná ve škole připárování studentů na projekty. Alespoň to ale nezačínalo na biologii. Ačkolivse kniha ze začátku tváří jako další naivní teen kniha, postupem časem se alemění na tajemnou a dechberoucí.

Přesto, že Isobel není typem knižnípostavy, kterou by měl každý v oblibě, nechová se jako namyšlená středoškolačkaa nenechala se svou popularitou zkazit. Když ví, že něco není tak jak má být,dá to najevo a nikdo z jejich přátel ostatním neprováděl nic nepatřičného.Byla to taková příjemná změna, protože většinou jsou postavy typu školní královna takové, jakou právěIsobel není a postupem času se mění k lepšímu. Isobel se k lepšímu měnitnemusela, jen potřebovala ukázat svoje pravé já, nenechat se ovládat ostatnímia rozhodovat sama za sebe.

V začátcích knihy meziIsobel a Varenem absolutně žádný vztah nebyl. Spíš se tak pošťuchovali a absolutněsi nerozuměli. Pořádně se nedokázali dohodnout a skoro každý pokud dopadl menšíhádkou. Až ve chvíli, kdy Isobel prakticky přišla skoro o všechny přátelé, sejejí pohled na Varena začal pomaličku měnit a začala ho i chápat. Dokonce iVaren začal zjišťovat, že Isobel není žádná nafoukaná školní hvězdička, aleholka s velkým srdcem. V tu chvíli se jejich vztah začal lehcevyvíjet v přátelství a později nečekaně i v něco více. A to jsemprávě na tom zbožňovala, ty malé krůčky, kterými si k sobě pomalunacházeli cestu.

Nesmím zapomenout na skvěloupostavu, která dodávala příběhu až přebytek šťávy a která řekla vždy něco vtipného.Tou postavou myslím Gwen – Isabelinou novou kamarádkou, která si k ni našlacestu až poté, co s ní její bývalí přátelé prakticky přestali bavit. Gwenje takový chechtací pytlík. Divné přirovnání, protože to nemá spojitost s chechtáním.S Gwen byla vždy sranda, její hlášky nebo i samotné vyjadřování mědostávalo a ani by mi nevadilo takovou kamarádku mít.

Kniha ale není jen o střední škole,sbližování a přátelství. Má i tu tajemnou stránku. Isobel a Varen spolu pracujína projektu o spisovateli Allanu Edgrovi Poe. Na tom by nebylo nic zvláštního,kdyby se Isobeliny noční můry zrovna Poa týkali. Tyto noční můry se ale začnoustávat husí kůži nahánějící realitou. Musím říct, že i mě tyto části nahánělihusí kůži. Myslím, že autorka se toho chopila dobře a současný příběh skvěleskloubila s dávným a tajuplným příběhem Allana Edgara Poa.

Pokud se Vám kniha zdá na prvnípohled nebo spíše na první přečtení anotace nezajímavá a obyčejná, nevěřte tomua zkuste si ji přečíst. Rozhodne litovat nebudete.

Já si knihu co nejdříve pořídím,jelikož jsem četla pouze ebook. Nevermore je typ knihy, kterou prostě musím mítdoma.