Review: Slepá vášeň

Název: Slepá vášeň
Autor: Meg Cabot
Datum vydání: Leden 2011
Počet stran: 288
Nakladatelství: BB/Art

Bez zábran v nejhorší chvíli Scenáristka Lou Calabreseová se cestou na natáčení v aljašské divočině musí mačkat v helikoptéře s tím posledním, o koho by stála: je to Jack Townsend, sex symbol Hollywoodu, ale pro Lou jen nafoukaný sukničkář. Zrovna nedávno ho odkopla hrdinka posledního filmového hitu, která se vzápětí provdala za Louina dlouholetého přítele. Lou má pocit, že nic horšího ji už nemůže potkat. Ovšem jen do chvíle, než se z pilota vyklube nájemný zabiják, který má miláčka Ameriky zastřelit, a jejich vrtulník havaruje uprostřed zasněžených lesů…

Lou má pohádkový život – je scénáristka, zná hromadu slavných osobností, píše scénáře pro velmi úspěšné a oblíbené filmy a za jeden dokonce získala i Oscara. No, její život vlastně byl pohádka, dokud jí její tehdy ještě přítel nefrnknul za mladší kolegyní z filmu, který jen pro zajímavost napsala právě Lou. Během chvíle se dokonce stačili vzít, což bylo hlavním tématem snad všech bulvárních i normálních novin v Americe. Když už si Lou myslí, že se její život ustálí a vrátí opět do normálu, je na velkém omylu. Je totiž nucena letět v mrňavém a starém vrtulníku na Aljašské natáčení v doprovodu představitele hlavní postavy, herce Jacka, kteří se přece ták strašně zbožňuji (tady je na místě troška ironie). To by ještě nebylo tak špatné, kdyby jen přece zůstali ve vzduchu.

Čemu jsem se musela vždy smát, jsou vztahy v knize. Pokud to mám říci rychle a stručně – skoro každý s každým chodil a spal nebo se nemají v lásce. Opravdu. A aby to pro vás bylo ještě matoucí, Meg napsala tuto knihu z pohledu několika postav (počítala jsem je, ale už jsem to zapomněla, rozhodně jich bylo okolo šesti). První třetinu knihy jsem si říkala „ok, ale řekněte mi někdo, kdo je kdo a o co jim jde“. O pár desítek stran později jsem už začala lehce chápat, o koho se jedná a ke komu patří, ale až samé jádro knihy mi v tom udělalo pořádek.

U knih od Meg to často neříkám, ale Lou mi od začátku nijak nepřirostla k srdci. Není to typ postavy, se kterou bych skoro vždy souhlasila nebo jejíž jednání by mi vždy připadalo dobré. Na druhou stranu, to mělo důvod. Lou během knihy prochází změnou – ze sarkastické workoholičky nenávidějící Jacka, se pomaličku stává zase ta milá a přirozená žena. A pak jsem byla spokojená. Občas mi vadily scény, kdy Lou neustále brebentila o svém bývalém příteli – to bylo často tak vyčerpávající (:D), naštěstí situaci vždy nějakou hláškou okořenil Jack. Toho jsem si na druhou stranu zamilovala prakticky ihned. S takovýmhle mužským by mi opravdu nevadilo někde skejsnout.

Když se ale už do příběhu začtete, odmítne vás pustit. Tak silný je, i když se nezdá. Troufám si říct, že takto fungují všechny Megiiny knihy. Nejprve působí jen jako takové míle příběhy do nepohody s vtipem a romantikou a pak najednou udělají chramst a už se od toho nemůžete odpoutat. Navíc v této knize naleznete, stejně jako v Heather Wallsové, i detektivní prvky, které jí ještě zdokonalují.

Ohromně se mi líbil náboj hlavní části knihy. Lou a Jack byly spolu naprosto bezkonkurenční. Zprvu jsem se musela snad pokaždé smát nad každičkou scénou, kdy byli tihle dva pohromadě, ale jak se děj rozvíjel, začala jsem přemýšlet nad tím, proč se takové úžasné příběhy plné romantiky dějí jen v knihách a proč takoví chlapy, jako ti z knih, v reálu nežiji. No alespoň, že máme tu svojí fantazii.

Myslím, že sáhnutím po knize od Meg Cabot, člověk nikdy nic nezkazí. Ať totiž Meg napíše cokoliv, je to vždy skvělé. Slepá vášeň mi doma seděla v knihovničce už pár měsíců a mě jí začalo být poslední dobou líto. Tak jsem ji popadla a začetla se. Přiznávám se, že začátku jsem se příběhu trochu bála, ale nakonec jsem byla velmi spokojená a má dušička dosáhla čtenářského uspokojení.