Spojme se a vytvořme knihu (e-book)

Píšete rádi? Ať už něco delšího rázu nebo kratšího? Ještě nikdy jste svou tvorbu veřejně neukázali a chtěli by jste? Nevíte jestli by vaše dílko mělo úspěch u čtenářů, ale chtěli by jste to zjistit? Chcete zkusit prorazit? 

Co se spojit s ostatními a ze svých povídek knihu vytvořit?

Myslím, že by to nebyl špatný nápad, jelikož se takovéto nápady čas od času někde (FB, GR) objevují a vždy si najdou nějaké příznivce. Když jsem se na tuto otázku tázala nedávno na facebooku opět si to našlo příznivce. Navíc by to byl takový kolektivní výtvor a třeba by jste si při tom mezi ostatními podílejícími se nalezli nové přátelé. Pro začínající písalky by to byla taková možnost se se svým dílkem pochlubit českým čtenářům a získat pozitivní či negativní ohlas. 

Jelikož je tento nápad teprve ve fázi promýšlení a vymýšlení, nemá tento "projektík" žádná pravidla, zásady nebo tak podobně. Pokud by se někomu zachtělo podílet se na tom, tak to s radostí uvítám, protože je vždy lepší, když se dá víc hlav dohromady. Muselo by se vymyslet téma (jen takové krajové téma, aby měl každý prakticky volnou rukou nad psaním), rozsah povídek,....

Ať už by jste se chtěli podílet jakkoliv (organizátor, autor, editor, korektor, ilustrátor třeba, ..) Určitě napište do komentářů, ať už závazně či nezávazně. 

Těším se na Vás! :)

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

31 komentářů:

  1. Kath já se klidně přidám. :D nevím jestli bych dokázala něco napsat, ale korekturu nebo nějakou tu ilustraci určitě zvládnu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvělé, skvělé, skvěléé! :)

      Vymazat
  2. Určitě se pokusím o povídku a když nebudu pracemi ostatních zavalena, tak snad zvládnu i nějakou korekturu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super! A měla bys třeba nějakou představu o rozsahu, námětu? Uvítám všechny nápady. :)

      Vymazat
  3. Hoďte po mně nějakou funkcí nebo tématem :-D Já jsem pro všemi deseti :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Možná bych ze sebe dokázala nějakou povídku yvtlačit :))) skvělý napad

    OdpovědětVymazat
  5. Taky se mi to vážně líbí :D I když moje schopnosti jsou jaksi...ehm :D dalo by se říct, že se najdou lepší :D Ale mohla by to být zábava :) Takže já bych se s povídkou ráda připojila :))

    OdpovědětVymazat
  6. Taky se klidně s povídkou přidám :) Super možnost se někde trochu procvičit

    OdpovědětVymazat
  7. Už včera jsi se mnou počítala, tak tedy znovu... jdu do toho! ;)

    OdpovědětVymazat
  8. Také bych se klidně nějak podílela. :) Psaní a vymýšlení povídky či něčeho podobného po mně nechtějte, ale korekturu, nebo nějakou organizační povinnost... :))

    OdpovědětVymazat
  9. Ale já bych mohla, pokud budete všichni chtít, udělat obálku knihy ;) myslím, že v grafice jsem celkem dobrá :))

    OdpovědětVymazat
  10. Mně se ten nápad moc líbí :)... Možná bych se také pokusila sepsat nějakou povídku, samozřejmě pokud budu mít nějaký nápad nebo ták ^^ :)

    OdpovědětVymazat
  11. Rozhodně se mnou počítej! ;) A když se shodneme na tématu a mě něco napadne, možná bude i povídka! ;DD

    OdpovědětVymazat
  12. Rozsah bych navrhovala do 50 000 znaků, aby nebyly moc dlouhé. Přece jenom na psaní se hlásí cca deset lidí, to není málo.
    A tohle je trochu mimo, ale nedávno mě napadl možný název takového pisálkovského projektu - Neohrožení psavci.

    OdpovědětVymazat
  13. Já jsem rozhodně pro, jak kdyžtak pro povídku, tak i na nějakou tu práci :).

    OdpovědětVymazat
  14. Krásný nápad:) Mám tyto projekty ráda:) Moji dva dobří kamarádi právě pracují na komiksu, který se chystají knižně vydat, další známá plánuje sbírku básní a tohle mi příjde jako skvělý nápad:))

    OdpovědětVymazat
  15. Super nápad. :) Ráda bych se zapojila. ;)

    OdpovědětVymazat
  16. Moc ráda píšu, sice do šuplíčku a občas něco hodím na blog, ale ráda se zapojím, protože to zní úžasně ;).

    OdpovědětVymazat
  17. Pěkný nápad, jako ilustrátor se klidně zapojím.

    OdpovědětVymazat
  18. Můžu nabídnout své korektorské oko, pokud budete mít nedostatek korektorů (podle komentářů to zatím ale nevypadá špatně).

    OdpovědětVymazat
  19. Jedna připomínka: Chceš ty povídky "propojit" jen tématem, nebo žánrově? V poslední době sleduji vaše knižní blogy a většina z vás čte fantasy - a spisovatel převážně začíná v tom žánru, co rád čte (to je jen můj odhad).
    Pokud bys to chtěla propojit v obou bodech, tak navrhuji nejdříve si ujasnit žánr a pak bude snadnější vymyslet téma. Téma bych zvolila obecnější (nebo lépe řečeno "mnohoznačné"), aby vznikla větší škála povídek - aby každá byla jiná (ne že by někdo opisoval, ale i námětem, postavami, atp.).

    To jsou jen takové drobné postřehy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žánrem to propojené nebude, protože vybrat jeden žánr by bylo nesmírně těžké, jelikož ne každý má v oblibě všechny. :) Bude tedy jen jedno rámcové téma (ne takové, které by autory výrazně omezovalo, spíše aby je jen usměrnilo a aby nepsal každý o úúplně něčem jiném :)

      Bude tedy opravdu jedno, jestli půjde o historický román, scifi, YA, chick lit, detektivku, romatiku, dystopii :) (s tím mě teď napadlo, že by povídky mohly být srovnané podle doby, ve které se příběh odehrává, tedy od historických povídek po dystopické). :)

      Vymazat
    2. tématem může být třeba osud (můj nápad), prostě takové neomezené téma.

      Vymazat
    3. Jop, OSUD je dost široké téma, takže povídky budou dost rozdílné.

      Vidíš, jak se to někam posunulo. :)

      Vymazat
    4. Osud zní dobře. Nebo by mohlo být téma volba či hledání.

      Vymazat
    5. Volba se mi hodně líbí! :)

      Vymazat
  20. Možná bych se též zapojila, kdyby mě teda náhodou něco napadlo :-) Píšu ráda a taky ráda kreslím, takže bych byla i pro nějakou tu ilustraci :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Já se hlásím všemi deseti. Rozhodně bych s radostí něco napsala, proč tohohle nevyužít, že jo? :)

    OdpovědětVymazat
  22. Konečně vím, o co jde! :D Dnes jsem se vůbec nechytala! :D
    Hmmm, to zní velice zajímavě, popřemýšlím o tom :)))

    OdpovědětVymazat
  23. Já bych se taky třeba přidala s nějakou tou povídkou :D Až bude téma a všechno, tak naprosto bez problému.

    OdpovědětVymazat