Rc review: Krvavá romance - Polibek nesmrtelnosti

Název: Polibek nesmrtelnosti
Série: Krvavá romance #1
Autor: Alice Moon
Datum vydání: Duben 2012
Počet stran: 248
Nakladatelství: FRAGMENT
Jako by nestačilo, že je Sára osamělá a nemá mnoho přátel, neustále ji navíc pronásledují hororové sny. Když na začátku školního roku nastoupí do Sářiny třídy nový kluk Dustin, její život se převrátí naruby. K tajemnému spolužákovi ji něco nevysvětlitelně přitahuje. Zdá se jí, že je spojuje jakési neznámé, velmi silné pouto. Sářina jediná kamarádka May se jí však snaží Dustina rozmluvit. Co před Sárou skrývá? Kdo je záhadný Dustin a jaké je jeho tajemství?
Rapids bylo doposud jen obyčejné a nevýrazně městečko, malá tečka kdesi v Americe. Pak se tam ale objeví Dustin – mladý, pohledný a tajuplný mladík se strašným tajemstvím. Nemělo by to šmrnc, kdyby se do příběhu nezamotala dívka – Sara, kterou Dustin přitahuje a kterou zajímá, proč je tak odlišný a plný tajemství. Bude se Sára snažit odhalit jeho tajemství? Vydrží naživu až do konce knihy?

Docela mě mrzí, že jsem si nepřečetla anotaci, ještě předtím, než jsem si knihu vyžádala. Ted si myslím, že kdybych si anotaci přečetla, knihu bych nikdy nečetla. Nedokážu plně říct, že je kniha špatná, to určitě ne, svým způsobem je skvělá, ale já to tak nevidím. Podle mě byla nezajímavá, ne zrovna nejlépe podaná, místy nudná až jsem přeskakovala dokonce i odstavce a neměla v sobě nic, co by mě uchvátilo. Proto mi její čtení trvalo pravdu dlouho (okolo dvou týdnů, přitom je tak tenoučká). Ty stránky prostě nechtěly ubývat.

Autorka se snažila vytvořit další typ originálních upírů. Vlastně vzala Dustina, udělala z něj upíra, který je neustále sklíčený a hotový ze svého prokletí a měla hlavního hrdinu. Podle autorky asi zajímavého a originálního, ale podle mne tuctového, obyčejného a nevýrazného. Od první stránky se snažila navodit neuvěřitelně temnou atmosféru a neprozrazovat, co vůbec Dustin je, ale každý, kdo alespoň trochu uvažuje, na to ihned přišel. Navíc právě ta celá atmosféra mi tajemná vůbec nepřišla. Pokud by z knihy byl film, nešla bych na něj. První polovina, kdy čtenář měl tápat nad Dustinovou identitou, byla nesmírně nudná zdlouhavá.

Navíc byl Dustin takový hrozně nezáživný hrdina a bez šťávy. To samé musím bohužel říct i o Sáře. Tu jsem opravdu hodně neměla ráda. Její chování mi lezlo na nervy, až jsem se těšila, až budu číst poslední větu knihy a pak ji zaklapnu a už neotevřu. Nejen tyto dvě postavy, ale naprosto všechny mi připadaly nereálné, někdy přecitlivělé a jednali tak, jak by občas racionálně uvažující člověk nejednal. Nedokázala jsem uvěřit jedinému slovu, které kdokoliv upustil z úst.

Nechci, aby to vypadalo, že si chci jen stěžovat, ale ono to bohužel jinak nejde. Další věc, která nebyla podle mého gusta, byla styl psaní. Alice Moon píše tak zvláštně nezábavně a nezáživně. Nic mě na knize nelákalo, abych četla dál a dál.

Na druhou stranu musím uznat, že poslední čtvrtina knihy se poměrně zlepšila a dala se v kuse docela i přečíst. Postavy se už daly snést a děj se o něco zlepšil. Stále však celému příběhu chyběla jiskra zajímavosti a jedinečnosti. Původně jsem chtěla knihu ohodnotit pouhými slabými dvěma hvězdičkami, ale nakonec jsem se rozhodla být milostivá a za toto zakončení dát hvězdičky tři.

Opravdu mě mrzí, že jsem byla nucena napsat negativní a poměrně krátkou recenzi, ale nebudu Vám tady psát, jak se mi líbila, když nelíbila. Pokud se na obzoru i překlad dalšího dílu, s chutí ho přenechám někomu jinému, komu se série líbí.

Za poskytnutí recenzního výtisku i tak děkuji nakladatelství Fragment.